- Hirdetés -

Már nem csak a helyi témák meghatározóak

|

A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni – véli Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója. A szakember az mmonlie.hu-nak beszélt arról is, hogy milyen kihívást jelent az, hogy egyszerre közszolgáltató és piaci cég a társaság, illetve elárulta azt is, hogy milyen arányban lehetnek elektromos járművek a flottájukban az év végére.

- Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?

- Kell, hogy legyen valami iránymutatás az életben. A marketing, a maga eszközeivel, mindig segít eligazodni az áruk, a szolgáltatások, az eszmék, a gondolatok megatömegű özönében. Egyre globalizáltabb világunkban már nem csak a helyi témák meghatározóak, hanem jelentős hatással van ránk az, ami a világban történik. A fogyasztók, ügyfelek még soha ennyire nem keresték azt, hogy legyen mihez kötődni. A márkák meg tudják ezt adni azokon az ügyeken keresztül, amelyeket képviselnek, vagy felkarolnak. A mi szerepünk annyi, hogy ezeket hitelesen és eredményesen közvetítsük.

- Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?

- Irányt mutat, szakmai tapasztalatok megosztásával, közös gondolkodással, eszmecserével ad új impulzusokat a kollégáknak, résztvevőknek.

- Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?

- A jelenlegi gazdasági környezetben én az ügyfélmegtartásra helyezném a legnagyobb hangsúlyt, ennek legfőbb eszköze az ügyfélélmény megalapozása és fenntartása, kiegészítve az elégedettséggel. Nem mehetünk el amellett, hogy az emberi tevékenység környezetkárosító hatásait hogyan tudjuk mérsékelni, ezért kiemelném a zöld gondolatot, a fenntarthatóságot, a körforgásos gazdaságban való részvételt.

- Mik azok a kihívások, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Tudunk-e helyi válaszokat adni a helyi problémákra úgy, hogy a világ egyre univerzálisabbá válik, a nagy nemzetközi márkáknál nem számítunk nagy piacnak.

- A Magyar Posta számára jelenleg mi jelenti a legnagyobb kihívást? A marketing miben tudja támogatni a helyzet kezelését?

- A Magyar Posta különleges kettősséget él meg: egyszerre közszolgáltató és piaci cég. Mindkettő hat a másikra és ezek nem feltétlenül segítik egymást. Felénk ügyfélelvárás, hogy legyünk ott mindenhol – még akkor is, ha az nekünk üzletileg egyébként nem éri meg. Számunkra azonban nem a profit a legfontosabb, hiszen nekünk állami közszolgáltatást kell végeznünk. Viszont a marketing legfontosabb szerepe, hogy szétválassza azokat az elemeket, amelyek nem tartoznak össze. Ez egyben edukációs feladat is, hiszen pl. a piaci alapon szerveződő csomaglogisztikai szolgáltatásnak más tartalma van, mint az egyetemesnek és más áron is értékesíthető.

- Mi a Magyar Posta kiemelt fenntarthatósági fókusza?

- Nálunk a legerősebben az elektromos hajtású járművek csatasorba állításával tudjuk elősegíteni a fenntarthatóságot. Szinte minden járművön „zenélünk”: van elektromos rásegítésű kerékpár flottánk több ezer darabos, 3 kerekű segédmotoros járműveink most kerülnek forgalomba, vannak elektromos kisfurgonjaink és most érkezik több tucat 3,5 tonna alatti, komolyabb áruszállító. A flottánkban, amely több mint 5 ezer darabból áll, egyre nagyobb arányban lesznek zéró kibocsátású járművek, 2022 végére akár 20 százalék fölé emelkedhet az arányuk. Emellett az áram és gázfogyasztás, ami fókuszban van. Már indítottunk nagyléptékű világítótest csereprogramot, amely jelentős elektromos áram megtakarítást eredményez.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen szerepük/felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Szerintem a szerepünk egyértelmű: támogatnunk kell a vállalatainkat és az ügyfeleinket, vásárlóinkat abban, hogy egy élhetőbb világot vigyünk tovább. Ehhez termékek és fogyasztói igények kellenek. A marketing mindkét oldalt ki tudja szolgálni. Támogatja a termékfejlesztést, segíti a piacrajutást, egyben felkelti az igényt a vásárlókban, hogy az alternatívák közül a megfelelőt válassza. A szakmai fórumom szükségesek ahhoz, hogy találkozzunk, beszélgessünk, megismerjünk új megoldásokat, mélyítsük a gondolkodásunkat és elhivatottságunkat a témák iránt.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy bármely más területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Itt vannak a legaktuálisabb témák, a legjobb módon feldolgozva és olyan hiteles szakemberek által képviselve, akik már bizonyították sokszor, hogy értik és tudják azt, amiről beszélnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...