- Hirdetés -

Új kihívások előtt az e-kereskedelem

|

A házhoz szállítási feladatok teljesítésének szinte minden költségeleme jelentősen nőtt az elmúlt időszakban: az üzemanyagár-sapka módosítása nyomán a tankolás költségei több mint 60 százalékkal lettek magasabbak, az egyszerűsített adózás lehetőségének szűkítése miatt pedig számos vállalkozás esetén a futárok foglalkoztatása is a korábbinál jóval több kiadással jár. A rendelések kézbesítéséhez szükséges járműpark fenntartását ezen felül a lízingköltségek emelkedése nehezíti tovább. Mindez együttesen visszavetheti nemcsak az e-kereskedelem, de az ételeiket házhoz szállító éttermek fejlődését is, holott mindkét szolgáltatás népszerűsége látványosan megnőtt az elmúlt két évben. Az egyre inkább elszabaduló szállítási költségek az okoslogisztikai megoldásokra specializálódott DODO szakértői szerint eredményesen mérsékelhetőek a kézbesítési feladatok mesterséges intelligencián alapuló racionalizálásával.

Az infláció megugrása és az üzemanyag-ársapka igénybevételére jogosultak körének szűkítése jelentős mértékben növelte az olyan vállalkozások – például webáruházak vagy éttermek – kiadásait, akik saját maguk oldják meg a házhoz szállítási feladatok teljesítését. A benzin ára 67%-kal, a dízelé pedig 62%-kal magasabb 2022 szeptemberében az előző év azonos időszakához képest*. A vállalkozásokat érintő másik kihívás a KATA-s adózás feltételeinek módosítása, amelynek következtében sokan kiszorulhatnak ebből a foglalkoztatási formából, egy új, drágább adózási konstrukció pedig további költségnövekedést hoz magával. Mindez nemcsak a fejlesztéseket és a terjeszkedést vetheti vissza, de akár a szolgáltatások szűkülésével is járhat, egyes esetekben pedig a vállalkozások további eredményes működését is veszélyeztetheti.

Ezzel egyidőben a vásárlók egyre nagyobb arányban kívánják igénybe venni a házhoz szállítási szolgáltatásokat, legyen szó akár melegétel-rendelésről, műszaki cikkek beszerzéséről vagy akár sportszerek, illetve nagyméretű bútorok és háztartási gépek megvásárlásáról. Mivel az ügyfelek szeretnék a lehető leghamarabb, otthonuk kényelmében átvenni a megrendelt termékeket, ezért a webáruház kiválasztásánál már az elsődleges szempontok között szerepel az elérhető kiszállítási mód és a szállítási idő hossza. A házhoz szállítási feladatok különböző költségelemeinek növekedését a vállalkozások az okoslogisztikai szolgáltatók által kínált, innovatív megoldások igénybevételével eredményesen ellensúlyozhatják. A fuvarfeladatok teljesítését optimalizáló és a megrendelések kézbesítése során megtett távolságot valós idejű adatokon alapuló útvonaltervezéssel lerövidítő szolgáltatások igénybevételével a kiszállítás költségei mellett a saját futárok alkalmazásával járó költségek is megtakaríthatóvá válnak. Ennek köszönhetően a kiszállítási idő is nagymértékben csökkenthető, ami hozzájárul a vásárlói elégedettség fokozásához és a vállalkozás versenyképességének erősítéséhez.

A DODO adatvezérelt, mesterséges intelligencián alapuló kiszállítási megoldásai, a különböző célállomások és az aktuális forgalmi helyzet valós idejű elemzése révén képesek a megtett út lerövidítésére, ezáltal a fuvarfeladatok teljesítésének felgyorsítására. A szolgáltatások optimalizálását az adatok folyamatos elemzése teszi lehetővé a big data, az üzleti intelligencia és az automatizált tanulási megoldások használatával. A költségek csökkentése mellett a DODO fejlesztése a kiszállítás ökológiai lábnyomát is mérsékli, fenntarthatóbbá teszi a városi logisztikát. A fuvarok finomhangolásával csökkenthető a házhoz szállítás környezetre, illetve a városokban élő emberekre gyakorolt negatív hatása is.

„A házhoz szállítási feladatok teljesítésével járó költségek emelkedése az e-kereskedelem és melegétel-kiszállítás terén egyaránt új helyzetet teremt. Az új feltételek mellett az eddigieknél is nagyobb előnyt kínálnak a piaci versenyben az olyan mesterséges intelligencián alapuló, okoslogisztikai megoldások, amelyeket a DODO kínál ügyfelei számára. Saját fejlesztésű GAIA platformunk olyan valós idejű adatelemzést végez, amelynek segítségével - a különböző fuvarokat összehangolva - a lehető legrövidebb úton, a leggyorsabban teljesíthetők a kiszállítások, akár étel-, akár bútorrendelésről van szó. Partereink ezzel nem csak a házhoz szállítással költségeit csökkentik, de a fogyasztók is szívesebben választják azokat a kereskedőket, akiknél megbízhatnak a kézbesítés színvonalában” – mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

*Adatok forrása: Nemzeti Adó- és Vámhivatal által közzétett, a fogyasztási norma szerinti üzemanyagköltség-elszámolással kapcsolatosan alkalmazható üzemanyagára

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...