A Fény Utcai Piac már nem csak friss árukínálatával csábítja a vevőket, de a II. Kerülettel összefogva Szódapalackozó Üzemet is létesített. A Buda Szóda arculatot a Hello Agency készítette.
Az új terméket a Fény Utcai Piac Kft., illetve Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzata és polgármestere, Őrsi Gergely mutatta be. Az eldobható műanyag palackok egy részének kiváltása és a budai identitás erősítése volt a cél, amikor a saját márkás szóda gondolata először felmerült.
A projekt 2022 elején egy ötlettel indult, miszerint a Piac arculatfrissítése mellett több fronton kell az ökotudatosságot erősíteni. Ekkor kerültek fókuszba a szelektív hulladék- és használt sütőolajgyűjtő-pontokon kívül a műanyag-csökkentési megoldások is. A rövid ellátási láncot így a a helyi termelőktől való vásárlás mellett a helyben palackozott szikvíz tovább támogatja.
A Piac és a Kerület céljait szem előtt tartva fogott a tervezési munkába a Hello Agency kreatív csapata, akik a dizájn megálmodásakor a már hungarikummá vált szódavíz retró hangulatát ötvözték korunk letisztultságra törekvő trendjeivel.
Így lett a logó része az idősebb generáció számára jól ismert szódásszifon, a címke sajátja pedig a rácsos minta.
A végleges arculat egy hosszú tervezési folyamat eredménye, melynek első körös terveit a Fény Utcai Piac kommunikációs tenderére hozott nyertes ötletei között mutatta be a Hello csapata. Ezután kezdődött a retró plakátok ihlette moodboardok készítése, és végül megszületett a név, a logó és szlogen is.
A Buda Szóda szlogenjével három fő üzenetet akart átadni az ügynökség; miszerint a Buda Szóda szűrt vize budai kutakból származik, a műanyagpalack-csökkentést célozza és a budaiak saját vize. Ezek esszenciája lett a „Kristálytiszta. Fenntartható. A miénk.” mottó.
A Hello bízik abban, hogy a lokálpatrióta életérzés egy összetartó erő, ezért egyre többen fogják azt érezni, hogy a Fény Utcai Piacon gyártott szóda a „mi szódánk”; ha ezt isszuk, kifejezzük, hova tartozunk, ráadásul a környezetünkért is kiállunk.