Central Digitális Akadémia néven egy képzéssel egybekötött gyakornoki programot indít a Central Médiacsoport. A kiadóvállalat számára a hiteles és független tájékoztatás mellett nagyon fontos az utánpótlásnevelés, a fiatalok képzése és a tudásmegosztás is.
A Central Médiacsoport már a Nők Lapja és a 24.hu szerkesztőségében is elindította gyakornoki programját, utóbbi platform újságíró gárdáját már két, a programban részt vett gyakornok is erősíti. A Nők Lapjánál 5 jelentkező jelenleg is a gyakornoki program keretei között vállal részt a szerkesztőségi munkából.
Most a Central Digitális Akadémia indulásával egy következő szintre emelnék a programot. A projekt elsődlegesen – a gyakornoki programmal ellentétben – nemcsak az újságírói pálya iránt érdeklődőket várja, hanem olyan elméleti és gyakorlati tudást szeretnének átadni, melyet kamatoztatva médiavállalati backoffice pozícióban is el tudnak helyezkedni a tanulók. A tartalomgyártás, a digitális marketing és médiatudomány iránt nyitott jelentkezőket várnak.
„Az elmúlt két és fél évben a megváltozott körülményekhez történő alkalmazkodáson volt a hangsúlyt valamennyiünk életében, de a már kialakult új normális keretében vissza kell találnunk azokhoz az értékes működési területekhez, amelyek által a sajtószakma gyakorlásához szükséges tudás megőrizhető, és az érdeklődő fiataloknak átadható” – fejtette ki dr. Jurida Petra, a Central Médiacsoport emberierőforrás-igazgatója. „Hisszük, hogy felelősségünk van ebben, és alapvető fontosságú megosztanunk azt a szemléletet és a nálunk felhalmozott tudást, amiben a sajtószínvonal megmaradásának lehetőségét látjuk.”
A Central Digitális Akadémia keretében az online térben szükséges ismeretek széleskörű és gyakorlatorientált átadását tűzték ki célul, hiszen digitális vetület nélkül ma már nincs médiatermék. „A Central határozottan és célzottan nyit azon ifjabb generációk irányába, akiktől mi is nagyon sokat tanulhatunk az újfajta médiatartalom-fogyasztásról, és velük együtt tehetünk próbát a média szakmai hagyományait is őrző, de szükségszerű és folyamatos újradefiniálására” – tette hozzá a szakember.
Az ösztöndíjasok 4 hónapig, heti 16 órában tanulhatnak és dolgozhatnak a Central Médiacsoport csapatában. A program végén a kiemelten tehetséges gyakornokok munkalehetőséget is kapnak a médiavállalatnál.