A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer. (x)
A mesterséges intelligencia a mindennapi életünk szerves részévé vált, akár tudatában vagyunk ennek, akár nem. A beszédfelismerő-rendszerektől kezdve a chatbotokon és okoslámpákon át, akár láthatatlanul is, de jelen van életünk számos szakaszában és ezalól természetesen a reklámok sem kivételek. A hirdetők a különböző lefejlesztett AI rendszereket főként a hirdetések személyre szabására, a médiaköltségek optimalizálására, valamint a célközönség jobb szegmentálására és célzására használják. Mondhatjuk azt is, hogy a lehetőségek tárháza szinten végtelen, egy AI pedig számos lehetőséget kínál arra, hogy megismerjük fogyasztóinkat.
Egy olyan platformnál mint a Teads amely globálisan 1,9 milliárd felhasználót szólít meg havonta, nem volt kérdés, hogy mesterséges intelligenciára szükség van, amit a cég a megalakulása óta folyamatosan fejleszt és tanulmányoz. A napi szinten keletkező óriási adat-mennyiség segítségével a Teads-nek egyedülálló lehetősége van arra, hogy túllépjen az egyszerű CPM-modellen és a prediktív hirdetések segítségével hasznos meglátásokkal komoly üzleti eredményeket érjen el. A Teads AI folyamatosan nézi a hirdetések környezetét, tanulmányozza a felhasználók mozgását, viselkedését és hírolvasási szokásaikat. Ezeket az adatokat felhasználva a rendszer betáplálja és elraktározza magának az összes szerzett ismeretet, hogy később felismerje, kinek milyen hirdetést mutasson meg egy cikken belül.
A Teads mesterséges intelligenciája több mint 50 000 változót vesz figyelembe és kevesebb mint 100 milliszekundum alatt dönti el, hogy egy felhasználónak milyen hirdetést mutasson meg, miközben adatbázisa naponta hatszor frissül követve a felhasználói mozgásokat. A Teads AI rendszere a hasonló böngészési szokásokkal rendelkező felhasználókat 300 különálló csoportba rendezi, majd ezeket tovább elemezve saját kategóriákat és célcsoportokat állít fel, amelyeknek segítségével mindegyik felhasználót be tudja azonosítani. Mindezek mellett egy olyan szemantikai elemzést is végez, amellyel nem csak kulcsszavakat ragad ki, hanem az egész cikket végig olvasva pontosan meghatározza azt, hogy miről szól az adott kontextus.
A felhasználók számára releváns hirdetéseket nem csak a közönség listákból, cikkekből, de adott lokációból is képes felismerni. Erre példa egy olyan, az amerikai piacon futott hirdetés, amely egy fagyásálló ablakmosó folyadékot mutatott be a felhasználóknak autókhoz. Ezt a hirdetést az AI rendszere egyáltalán nem mutatta meg olyan lokációról internetező felhasználóknak, ahol nincsen hó és tél (pl. Florida), még azoknak sem, akik kedvelik az autós tartalmakat, vagy ismerik, esetleg keresték az adott terméket vagy márkát.
Minőség vagy széles elérés? A Teads válasza: minőségi széles elérés. A Teads saját fejlesztésű AI technológiája lehetővé teszi, hogy a megfelelő üzenet, a megfelelő időben, a megfelelő fogyasztóhoz jusson el, mindezt úgy, hogy egy kampány a hirdetők által meghatározott, prioritást élvező eredményekkel teljesüljön.
Ahogyan változnak a felhasználói szokások és a platformok, úgy változik a mesterséges intelligencia is. A Teads egy olyan tűpontos, rugalmas és öntanuló rendszer folyamatos fejlesztésén dolgozik, amely képes a rugalmas változásra, tanulásra és fejlődésre. Mindezek mellett olyan célzási lehetőségeket biztosít minden kampányhoz díjmentesen, amellyel minden hirdető a számára legjobb és legrelevánsabb célközönséget tudja megszólítani.
Mesterséges intelligencia és a média – Előadás az idei Internet Hungary konferencián
A Teads mesterséges intelligenciájáról bővebben az Internet Hungary-n is beszámolunk. Az előadást Sas Dóra tartja, aki a Teads üzletfejlesztéséért felelős vezetője a közép- és kelet európai régióban, illetve a német, svájci és osztrák piacokon.
Az előadás a Zöld teremben október 4-én kedden 18.25-kor kezdődik. (x)
Teads Hungary kapcsolat:
Kolba Gergely és Magyar Tamás
sales-hu@teads.com