Nőtt a sportközvetítések népszerűsége a tévénézők körében, az Altman Solon felmérése során vizsgált 8 ország mindegyikében béővült az ilyen műsorokat is nézők aránya az elmúlt két évben. Az Egyesült Királyságban, Olaszországban és Franciaországban mértek jelentős változást és a kutatásból kiderült azt is, hogy a sportrajongók szívesen követnék virtuális valóság eszközökön is az eseményeket.
A legmagasabb Brazíliában volt azok aránya, akik havonta néznek sportközvetítéseket, a megkérdezettek 79 százaléka jelezte ezt az Altman Solon felmérése során. A dél-amerikai országban 2020-ban még csak 74 százalék volt ez az arány. A második legmagasabb Kolumbiában a sportközvetítéseket nézők aránya, a válaszadók 78 százaléka jelezte, hogy havonta legalább egyszer így tesz, ami 7 százalékpontos emelkedést jelent a két évvel ezelőtti adathoz képest.
A legnagyobb mértékben Olaszországban nőtt a sportközvetítéseket nézők aránya a vizsgált 8 piac közül, a 2020-as 36-ról 53 százalékra. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban egyaránt 14 százalékpontos növekedés volt két év alatt, előbbi országban a válaszadók 57 százaléka néz havi rendszerességgel sportközvetítést, utóbbiban 69 százalék. Az Egyesült Királyságban a sportrajongók átlagosan 3,5 órányi élő sportközvetítést néznek hetente a felmérés szerint. Az Egyesült Államokban és Németországban egyaránt 7 százalékpontos növekedést mértek.
A kutatásból kiderült az is, hogy a sportrajongók között sokan vannak, akik szívesen követnék virtuális valóság eszközön az eseményeket. A brit válaszadók 21 százaléka jelezte, hogy nézné az élő közvetítéseket virtuális valóságban. Az Egyesült Államokban pedig a VR eszközzel rendelkezők kétharmada követné így a sporteseményeket, ha lenne rá lehetősége.