- Hirdetés -

Plusz juttatásokkal segítenék a munkavállalókat

|

A hazai vállalatok túlnyomó többsége – 90 százaléka – egyetért azzal, hogy jelentősen csökkent a munkavállalók reáljövedelme 2022-ben. Hasonló az aránya azoknak is, akik úgy gondolják, hogy minden munkavállaló megérzi az emelkedő élelmiszerárak hatását, miközben a válaszadók 85 százaléka szerint a dolgozók jelentős részét a rezsiárnövekedés is sújtja – derül ki az Edenred Magyarország kutatásából.

A felmérés eredménye szerint a hazai cégek döntő része igyekezett tompítani az emelkedő infláció hatásait: a válaszadók 91 százalékánál történt valamilyen mértékű béremelés január és augusztus között. Az emelések érintetti körében ugyanakkor mutatkoznak eltérések: miközben az 500 dolgozónál többet foglalkoztató cégek 44 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden alkalmazottjánál végrehajtott idén valamilyen mértékű kompenzációt, a 100 és 500 fő közötti alkalmazotti létszámmal működő vállalkozásoknál ez az arány a 90 százalékot(!) is elérte. Figyelemre méltó az is, hogy miközben a zömmel fizikai dolgozókat alkalmazó cégek 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden munkavállaló kapott emelést, az inkább szellemi munkát végzőket foglalkoztatóknál 57 százalékot ért el az arány.

Ami a béremelések mértékét illeti, a nagy többség – a válaszadók 67 százaléka – 5 és 10 százalék közötti emelést nyújtott a dolgozóinak, miközben a 11-15 százalékos emelést alkalmazók aránya 11,3, a 15 százalék felettit nyújtóké pedig 13,9 százalékot ért el. A megkérdezett vállalkozások 22,6 százaléka legalább két alkalommal módosított a munkavállalók javadalmazásán. Ennél is érdekesebb adat, hogy az év közben bért emelők több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a gazdasági körülmények negatív változásaira reagálva lépett és döntött az újabb korrekció mellett.

A kutatás szerint a megkérdezettek csaknem háromnegyede – 72,4 százaléka – ad valamilyen béren kívüli juttatást dolgozóinak: 54 százalékuk mindenkinek, 18 százalékuk pedig a többségnek. A béren kívüli juttatások összegét augusztus végéig a vállalatok 31,5 százaléka emelte meg: ez az arány hasonló azokéhoz a vállalatokéhoz, akik évközi béremeléseket is végrehajtottak.

A felmérés fontos megállapítása emellett, hogy a vállalatok döntő többsége – 93 százaléka(!) – úgy érzi, még ebben az évben szükség lenne további bérfejlesztésre. A többség – a válaszadók közel kétharmada – viszont attól tart, hogy erre már nem lesz lehetősége, és csupán 27 százalékuk tud – vagy tervez – ilyen lépést tenni. Azonban abban az esetben, ha a bérnél kedvezőbb adózás mellett nyújthatnának valamilyen plusz juttatást az alkalmazottaiknak, a megkérdezettek 42 százaléka megfontolná ezt a megoldást.

„Munkáltatóként érdemes odafigyelni arra, hogy az idei őszi-téli időszak az infláció, valamint a rezsiköltségek alakulása miatt nagy tehertételt jelenthet a munkavállalók számára. A dolgozóknak talán még sosem volt ennyire nagy szükségük a segítségre, mint napjainkban, bármit kapjanak is, biztosan értékelik majd” – nyilatkozta a kutatás kapcsán Szendrő Tamás, az Edenred Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a vállalatoknak mindenképpen érdemes megfontolniuk a juttatások emelését, illetve bevezetését, hiszen a kedvező adózásnak köszönhetően a munkáltató ugyanakkora költség mellett többet adhat a dolgozójának vagy akár a dolgozója családjának, illetve ugyanannyit kevesebb céges költséggel tud kifizetni. „Erre többféle, kedvező és költséghatékony megoldása létezik az Edenrednek – legyen szó például akár a csekély értékű ajándékról, vagy a dolgozó családjának közvetlen, rendszeres támogatásáról. A jóidőben adott támogatás nagy segítséget jelenthet, és egyúttal növelheti a munkavállalók lojalitását is. Mostanra szinte minden ágazat szakemberhiánnyal küzd, így a már meglévő munkatársak megtartása, illetve az újak bevonzása kulcsfontosságú tényezővé vált” – hívta fel a figyelmet az ügyvezető igazgató.

 

 

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...