- Hirdetés -

Új korszakba lépett az e-kereskedelem

|

A Publicis Groupe Hungary CEO-ja, Sásdi Helga által társvezetett, a cseh, magyar és lengyel szakértői központokat egyesítő, 600 fős regionális Publicis Le Pont lengyelországi központja nemrégiben egyedülálló iparági vitát rendezett az e-kereskedelem jövőjéről. Az iparági vezetők a beszélgetés során megállapították, hogy a kereskedelem a hiperevolúció területe: rendszeresen jelennek meg új platformok, a fogyasztók szokásait befolyásoló véleményvezérek szinte havonta emelkednek fel vagy buknak el, a hirdetési technológiák pedig egyre kifinomultabbá válnak. Az egész ökoszisztéma összetettebb és egyben izgalmasabb is, mint valaha, miközben az iparág számos kihívással néz szembe.

A Publicis Le Pont lengyelországi központjában, Varsóban tartott iparági vitán Konrad Dorabialski (társvezető, Publicis Le Pont), Andrew Pearl (VP Marketing, Insights, Profitero), Ali Amarsy (SVP, Global Product Strategy Lead, Publicis Commerce), Oliver Bradley (Digital Commerce Experience Design & Content Director, Unilever), Barbara Grabiwoda (Chief Strategy Officer, Publicis Le Pont) és Guy Keeling (VP, Global Digital Commerce, Barilla Group) vettek részt.

Sásdi Helga, a Publicis Le Pont társvezetője szerint „Az e-kereskedelem tagoltsága egyre jobban megszűnik. A nagy márkáknak le kell bontaniuk a megszokott falaikat, egyre több képességet és tehetséget kell bevonniuk, és a piacra jutás gyorsaságára és hatékonyságára kell összpontosítaniuk, ha a csúcson akarnak maradni.”

Összefoglaló a beszélgetés legfontosabb következtetéseiről és arról, hogyan látják az iparág vezető nagyágyúi az elkövetkezendő éveket.

Virtuális vásárlás a járványok után - és a várható visszaesés

A Covid az egész ágazatban nagy, példátlan csúcsot eredményezett, de a vírushelyzet normalizálódásával néhány nagy e-kereskedelmi szereplő (pl. Shopify, Amazon) az online eladások csökkenéséről számolt be. Konrad Dorabialski szerint ez egy teljesen kiszámítható következmény. "Miután a teljes forgalmat az online felé terelték, a piaci szereplőknek növelniük kellett az erőforrásokat, de most, hogy egyre inkább visszatér az offline jelenlét, nyilvánvaló volt egy kis visszaesés" - tette hozzá.

Az online és offline közötti határok összemosódása

Minden résztvevő egyetértett abban, hogy az offline élmény továbbra is velünk marad, de a fizikai értékesítés szerepét újra kell definiálni - például a kiállítótereknek sokkal erőteljesebb funkciót kell betölteniük, és az offline jelentlétnek is segítenie kell az online forgalom generálásában. "Küzdelmes lesz, ha az offline-t és az online-t versenytársakként pozícionáljuk - ennek a szemléletnek meg kell szűnnie" - jegyezte meg Barbara Grabiwoda.

Guy Keeling elmondta: "Megtanultuk, hogy az e-kereskedelemben óriási lehetőségek rejlenek, de az offline örökséget sem lehet figyelmen kívül hagyni - tavaly a Barillánál az eladások 5%-a volt csak online. Kis aránynak tekinthető, de az online értékesítésünk a vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense".

"Ahogy Arthur Sadoun nemrégiben mondta, az adatoknak és a technológiának köszönhetően minden márkaélmény kereskedelmi élménnyé válhat, és minden interakcióban benne van a lehetőség, hogy vásárláshoz vezessen. Ebben hiszünk mi is, hozzátéve, hogy az online és offline kereskedelem közötti korlátokat is csökkenteni kell" - mondta Konrad Dorabialski.

A technológia azért van, hogy segítsen

Az adatoknak és a technológiának köszönhetően minden marketingélményhez általában kereskedelmi élmény is társul. "Az online jelenlét és aktivitás már nem olcsó mulatság, de a legkifinomultabb eszközök állnak rendelkezésre az értékesítés fellendítéséhez. Ilyen például a prediktív analitika, amely segít a vállalatoknak abban, hogy minél részletesebben megértsék ügyfeleiket. Mivel csupán a vállalatok 14%-a használja ezt a technológiát, még hatalmas fejlődés előtt álálunk. És ha már a kereskedelem jövőjéről beszélünk, nagy potenciált látunk a mesterséges intelligenciában is: személyes vásárlási tanácsadók létrehozásával például azonnali ajánlatok készíthetők a vásárlónak. Ez egy újabb példa arra, hogy szükség van az online és az offline egyre tudatosabb összekapcsolására”- mondta Andrew Pearl.

Egyetlen esély a figyelem felkeltésére

Az e-kereskedelem fellendülése kényszerítette ki azt a változást, ami alapján a márkák számára az elsőszámú élményt a mobil jelenti, így a képernyőkre való tervezés is másfajta gondolkodást igényel. "Meg kell értenünk, hogy a vásárlók előbb tapasztalják meg a márkákat a képernyőn, mint a fizikai polcon" - mondta Oliver Bradley, hozzátéve, hogy "az e-kereskedelem növekedése miatt a mobilok töltik be a legkritikusabb szerepet, ezért a tartalmak tervezésekor fontos megérteni, hogy az emberek gyorsan görgetnek és kevésbé türelmesek a mobiljukat böngészve. A figyelmi idő egyre csak csökken, ezért egyetlen esélyünk van csak arra, hogy felfigyeljen ránk, ezáltal pedig kihagyhatatlanok legyünk".

A megfelelő platformválasztás

Közhely, hogy 2022-ben mindenki és minden a közösségi média körül forog: az emberek korcsoporttól függetlenül körülbelül négy különböző közösségi hálózatot használnak egyenként. Minden egyes platform egy adott igényt elégít ki, és egy adott szokást nevel ki. "A közösségi kereskedelemre való tervezés a relevanciára való tervezés. A jelenlegi megfigyeléseink alapján úgy gondoljuk, hogy minél magával ragadóbb a kínálat, annál jobban elmerülünk benne" - mondta Ali Amarsy.

2023 - előrejelzések

Konrad Dorabialski szerint a globális klíma az e-kereskedelem teljesítményét is meghatározza majd. A Publicis Le Pont társvezetője mégis folyamatos növekedést jósol: "Az online vásárlás további terjedését sejtem, de a márkáknak reagálniuk kell a világ egyre igényesebb viselkedésére. Csak azok a szereplők maradnak a csúcson, akik a piacra jutás gyorsaságára és hatékonyságára összpontosítanak, elég gyorsan reagálnak és adatalapú megközelítést alkalmaznak".

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...