- Hirdetés -

Kerekasztal-beszélgetés a metaverzumban, Magyarországon először

|

- Hirdetés -

Megtartották az első „figital”, azaz a fizikai és a digitális világban egyaránt zajló kerekasztal-beszélgetést az Internet Hungary konferencián, amelyet bárki követhetett egy online streamen keresztül.

Sok ember számára varázslatos, másoknak inkább félelmetes az a digitális fejlődés, amely a metaverzum körül zajlik. A Facebook Horizon tavalyi megjelenése óta naponta kapunk híreket ebben a témában, azt viszont kijelenthetjük, hogy elhamarkodott véleményt alkothat az, aki még nem járt ebben a világban, hiszen meglepő tapasztalatok mellett egyedi élményben is részük lehet azoknak, akik átlépik a fizikai és a virtuális valóság közötti határt.

A metaverzum és a hagyományos VR közötti különbség az, hogy a metaverzumban saját világot tudnak építeni az emberek, közösségi tereket nyithatnak, ahol avatarjaikon keresztül kommunikálhatnak és interakcióba léphetnek egymással.

 

Az Internet Hungary konferencia a magyar digitális és médiaszakemberek legismertebb találkozási pontja, amelynek idei témája a metaverzum köré épült. Nem volt olyan terület, amely valamilyen szinten ne említette volna, legyen szó e-kereskedelemről, HR-toborzásról, reklámtervezésről vagy akár a médiapiacról. Ennek keretein belül a Lounge Group – Visual Europe Group szervezte meg először, Csermely Ákossal, a konferencia alapítójával közösen azt a kerekasztal-beszélgetést, ahol a résztvevők a fizikai és a digitális térben is találkozhattak egymással, ugyanis a konferencia helyszínén személyesen is jelen voltak a beszélgetőpartnerek, de egymással a metaverzumban folytattak beszélgetést, a közönség pedig egyaránt láthatta a fizikai és a virtuális valóságot. A beszélgetés fizikai és virtuális változatát egy streamen keresztül bárki követhette online.

A kerekasztalban részt vevő Bánki Attila, Császár Előd, Fazakas F. János és Pohly Ferenc arról folytattak szakmai beszélgetést, hogy az emberek életében a jövőben hogyan fog szerepet játszani ez a világ, választhatnak-e, hogy a részesei akarnak lenni, vagy egy idő után mindenki rákényszerül arra, hogy belépjen a metaverzumba.

A Lounge Group diverzifikált szolgáltatási portfólióval rendelkező full service ügynökség, amely integrált, 360 fokos reklámkampányok stratégiai tervezésén és megvalósításán túl, többek között médiatervezéssel, médiavásárlással, klasszikus PR-feladatok ellátásával, kommunikációs tanácsadással, rendezvényszervezéssel is foglalkozik. A cégcsoportnak 2020 óta tagja a rendezvénytechnikai iparágban piacvezető Visual Europe Group.

 

„A reklám- és a digitális piac talán az egyik leginnovatívabb terület a telekommunikáció mellett. Naponta találkozunk olyan megoldásokkal, amelyek megkönnyítik a fogyasztók életét vagy akár egy információ eljuttatását. A metaverzum is ilyen, nagy lehetőségek vannak benne, annak ellenére, hogy még nagyon az elején járunk. Sok kutatást és tesztet kell végeznie mindenkinek, aki ezzel foglalkozik ahhoz, hogy lássuk, milyen módon tudjuk hasznosítani a virtuális világ adta lehetőségeket. Mindezt elősegítve, a piacon egyedülálló módon szerveztünk egy úgynevezett figital kerekasztal-beszélgetést, és emellett lehetőséget adtunk a virtuális világba való belépésre annak a közel kétezer embernek, akik jelen voltak a konferencián” – mondta el Hidvégi Krisztina, a Lounge Group médiaigazgatója.

A metaverzum mögötti technikai háttér nem tűnhet bonyolultnak, hiszen csak egy VR-szemüvegre van szükségünk. Azonban ezeknek a tereknek a megalkotása nem egyszerű folyamat. Endresz István, a Visual Europe Group kreatív stúdiójának vezetője úgy fogalmazott: „A metaverzum applikációkban tereket alkotni egészen újszerű megközelítést igényel. Leginkább a számítógépes játékfejlesztéshez áll közel, de az általunk használt platformban mindent „odabent”, virtuális grafikai eszközökkel kell megépíteni és megrajzolni, nem lehet kívülről importálni képeket, kész modelleket. Egészen szürreális élmény volt, ahogy a fejlesztés során az ország 3 különböző pontjáról ugyanabba a virtuális térbe léptünk be VR-headsetekkel meetinget tartani, ahol néha bent találtunk egy fejlesztőt, aki éppen építette a virtuális terünket. A munka mellett tudtunk lazítani is, hiszen volt kosárpalánk és pingpongasztal. A LGR X VEG virtuális iroda a fejlesztés végére már olyan otthonosnak tűnt, mint a saját irodánkba bemenni.”

A cégcsoport metaverzum-projektjének következő állomása a BrandFestival lesz, ahol az odaérkezőknek szintén lehetőségük nyílik arra, hogy bepillantást nyerjenek a virtuális valóságba.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...

A Jazzy összehozta Pachmann Pétert és Gundel Takács Gábort

Először fordul elő, hogy a két ismert műsorvezető ugyanabban a műsorban köszönti reggel - ezúttal - a hallgatókat. Pachmann Péter ugyanis hat év után visszatér a Jazzy-re és csatlakozik a Business Class műsorvezetői gárdájához:...

Sokallja a fűtésszámlát? – Így tehet ellene

A magyarországi ingatlanok nagy része energiahatékonysági szempontból még mindig elavult. A háztartásokban felhasznált energiának akár 80 százalékát is felemésztheti az elavult fűtésrendszer. A teljes fűtéskorszerűsítés azonban akár 20-30 százalékkal is csökkentheti a családi házak...

Összefog a Deloitte és az AWS, erre készülnek

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját,...

Nem áll le az AutoWallis, tovább terjeszkednek

Tovább fokozza régiós terjeszkedését az AutoWallis Csoport, miután nemzetközi üzletfejlesztésért felelős alelnökévé nevezte ki Andrew Prestet, aki eddig a Nagykereskedelmi Üzletág vezetője volt. Korábbi pozícióját a vállalaton belülről érkező Bihari Pál foglalja el. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...