- Hirdetés -

Beindultak a női startupok

|

Lezárult a legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátor, a Start it @K&H őszi jelentkezési időszaka, 15 új startup kezdheti meg a munkát a féléves mentorprogramban. Az idén ötéves inkubátor a kiválasztás során ezúttal is a fenntarthatóságra helyezte a hangsúlyt, a környezeti vonatkozások mellett azonban a társadalmi vonal is előtérbe került. Kiemelt figyelmet kaptak azok a startupok, amelyek női alapításúak vagy a nemi egyenrangúságot erősítik innovációjukkal.

Mérföldkőhöz érkezett, ötéves lett a legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátor. A 2017-ben kísérleti projektként indult program együtt nőtt fel az alulról szerveződő hazai startup közösséggel, mára pedig már 21 különböző iparágból érkező, korai fázisban lévő startupot segített elindítani a piacra lépés és a siker felé vezető úton. „Az öt év során 90 csapatunk, 7 milliárd forint összegű tőkebevonásához járultunk hozzá. Az inkubált startupjaink közül 24 jelenleg is aktív, összességében nézve pedig 65 százalékuk az alapítás után egy évvel is működik. Ez nagyon jó arány a nemzetközi 25 százalékos átlaghoz képest” – összegezte a kiváló eredményeket Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a Start it @K&H sajtótájékoztatóján.

Az inkubátornak ezt a kiemelkedő sikerrátát azzal sikerült elérnie, hogy a legkritikusabb – piacra lépésig terjedő – fázisban nyújt segítséget a startupoknak. A féléves mentorálás alatt egy olyan inspiráló közösségbe kerülnek a csapatok, ahol a szakmai- és a K&H vezetői közül kikerülő mentorok, a technológiai szolgáltatások, az inkubátor hazai és nemzetközi kapcsolatrendszere és az alumni csapatok értékes tapasztalatai is rendelkezésre állnak a fejlődéshez. A cél pedig az indulás óta változatlan, a nagyvállalati és a startup szektor szinergiáinak kihasználásával támogatni az innovatív ötletek sikereit.

Fókuszban a fenntarthatóság

Az őszi felvételi körben 55 jelentkező közül 15 csapat került az inkubátorba, akik közül négy környezetbarát megoldással érkezett, hat pedig női alapítású. „Az volt a célunk, hogy – a K&H Csoport fenntarthatósági törekvéseivel összhangban – kiemelten támogassuk azokat a startupokat, amelyek valamilyen környezeti vagy társadalmi problémára nyújtanak megoldást. Ezzel túlléptünk azon, hogy a fenntarthatóságot pusztán környezetvédelmi oldalról nézzük. AZ ESG második lába, a „social”, vagyis a társadalmi vonal is ugyanúgy szerepet kapott a csapatok kiválasztásánál. Kifejezetten a női esélyegyenlőséget erősítő startupokat kerestünk, amelyek vagy női alapításúak, vagy az egyenrangúságot erősítik az ötletükkel, például a nők elhelyezkedését, érvényesülését segítik a férfias szakmákban” – hangsúlyozta Németh Balázs.

Az őszi szemeszterben a fenntarthatósági csapatok megújult programelemek is támogatják a fejlődésben, többek között női mentorokat kapnak, a témába vágó workshopokon- és előadásokon vehetnek részt, illetve kerekasztal beszélgetéseken tanulhatnak, inspirálódnak a sikeres női vállalkozóktól.

A Start it @K&H új csapatai

Környezetbarát:

Blundee: szoftver, segítségével az éttermek hatékonyabban, fenntarthatóbban működnek

Cricks: fenntartható fehérjeforrást előállító hazai tücsökfarm, ahol innovatív tenyésztéstechnológiával termelnek tücsöklisztet

Plantee: küldetésük, hogy közelebb hozzák a kertgazdálkodást a nagyvárosi lakossághoz

Tulipán Design: a népi hagyomány és örökség megőrzésére épül ruhamárka

Női alapítású:

Festivize: appon keresztül köti össze a rendezvénypiac minden szereplőjét

Pensieve: platform, egy helyen gyűjti össze a képeket, videókat, hangüzeneteket, így közelebb hozva egymáshoz a családtagokat és a különböző generációkat

PetFriend: a gazdik életét megkönnyítő app, szűrhetőek benne az állatbarát helyek

Iparágfüggetlen:

H3spways: elsődleges célja az életveszélyes helyzetek során felgyorsítani az adatáramlást

Sindra: marketplace és karriermenedzsment platform, a zenésztársak megtalálásában segíti a zenészeket

Voovo: oktatási alkalmazás, segít a diákoknak az összetett információk gyors elsajátításában

Hackrate: cégeket és etikus hackereket összekötő platform

FireStop: könnyen beszerelhető elektromos tűzérzékelő

Kodai: app, ami alkalmas az emberi hangszerjáték pontos leképezésére

SeedTrader: a gabona kereskedelmet emeli magasabb szintre személyre szabható appon keresztül

SimBoostr: virtuális versenymérnök, a szimulátor versenyző adatait elemezve segít a pilóta képességeinek fejlesztésében

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...