- Hirdetés -

Németh Kristóffal kampányol az Aegon

|

Megkerülhetetlenné vált az online ügyintézés az Aegon kutatása szerint, ám a magyarok 27 százaléka még mindig nem mozog annyira otthonosan a digitális világban, hogy kizárólag digitálisan intézze ügyeit, akár a biztosításaival kapcsolatban. A papírhoz való ragaszkodás és a telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatos megszokás ugyanakkor még mindig komoly visszatartó erő, erre reagál az Aegon új, kampánya, amely a csekkhez és az offline ügyfélszolgálathoz való ragaszkodást humorral fűszerezve egyfajta függőségként állítja be – Németh Kristóf főszereplésével.

A magyarok 33%-a nyitott a digitális innovációk iránt, 40%-a rutinos internethasználó az Aegon biztosító legújabb, reprezentatív felmérése szerint, azonban viszonylag magas, 27%-os azok aránya is, akik úgy érzik, nem mozognak otthonosan az online világban. Az adatok szerint az online ügyintézés ma már megkerülhetetlen: a megkérdezettek 52%-a kifejezetten törekszik arra, hogy kizárólag interneten keresztül intézze az ügyeit, további 20% rendszeresen használ online megoldásokat. Míg 7% azok aránya, akik nagyon ritkán fordulnak ehhez a csatornához, és 13% kizárólag offline intéz ügyeket.

Sokan fizetik a biztosítást online

A kutatás szerint a megkérdezettek valamivel több, mint fele, 57%-a használ online fizetési módokat: közülük a legtöbben a telekommunikációs szolgáltatásokkal kapcsolatos díjakat fizetik online. A biztosítással rendelkezők 77 százaléka díjfizetésre is használja az online ügyfélszolgálatot. Az online ügyintézést preferálók azért szeretik ezt a megoldást, mert gyorsnak és kényelmesnek (80, illetve 71%) tartják, de bőven 40% felett van azok aránya is, akik a hatékonyságot vagy a környezettudatosságot emelték ki az előnyök közül.

A kutatás külön vizsgálta a biztosítással rendelkezők – ilyen a válaszadók 73%-a – online ügyintézéshez való viszonyulását is: körükben a leggyakoribb online intézett ügynek a díjfizetés mellett az adatmódosítás, a szerződéskötés és a dokumentumok letöltése számít. A kárügyintézésre a biztosítással rendelkezők 40 százaléka használja az online csatornákat, ezen a téren még van növekedési lehetőség.

Alaptalan félelmek és tévhitek miatt tartózkodunk az online csatornáktól

Vannak azonban olyan faktorok is, amelyek még távol tartják az embereket a digitális ügyintézéstől. A két legfontosabb visszatartó tényező a személytelenség, illetve az, hogy nincs az ügyintézés végén kézbe adott papír. Utóbbi azért is említésre méltó, mert az online ügyintézés során ugyanolyan dokumentumokat generálnak az ügyfélszolgálatok, mint a személyes eljárás során, csak azokat digitálisan tárolja a rendszer, a felhasználók saját gépükre is letölthetik, így nem lehet elveszteni ezeket, könnyebben kereshetők, tehát a valóságban sok előnyt hoznak az ügyfelek életébe. A tartózkodók táborába tartozók 32%-a személyesen, 14% inkább telefonon szereti intézni ügyeit.

A biztosítással rendelkezők 60%-a nyitott lenne a kizárólag online ügyintézésre is – de ők is aggályként említik, hogy online nem kapnak választ az esetleges felmerülő kérdéseikre, legyen szó az ügyintézésre vonatkozó kérdésekről, a termékkel kapcsolatos részletekről vagy az „apróbetűs” részekről. Tényszerűen ez az aggály is az alaptalan félelem kategóriájába sorolható: az online ügyfélszolgálatok chat funkciói gyorsan adnak választ a felmerülő kérdésekre. Ez a tény, valamint az, hogy a segítség hiányát azok is megemlítik, akik előszeretettel intézik online ügyeiket, arra utal, hogy ezeket az intelligens funkciókat még az online csatornákat használók között is kevesen ismerik.

Humorral az aggályok és a tévhitek ellen

A kutatásban felmerült, sokszor alaptalan félelmekre és aggályokra reflektál az Aegon idei, online ügyintézést népszerűsítő kampánya, melynek alappillére három humoros film Németh Kristóf főszereplésével, amelyek a „csekkfüggőség”, valamint a „sorban állastól és a telefonos ügyintézéstől való függőség” sajátosságait mutatják be, nagy adag humorral fűszerezve.

„Az Aegon kiemelkedő digitális biztosítóként folyamatosan fejleszti online szolgáltatásait, hiszen ez nemcsak gyorsabb, és kényelmesebb, hanem biztonságosabb is. Ügyfeleink fele kizárólag digitálisan tartja velünk a kapcsolatot, ami évente 1 millió ügyintézést jelent. A mostani felmérés alapján ugyanakkor van még feladatunk, szeretnénk megmutatni az online ügyintézés előnyeit mindazoknak, akik eddig nem vették igénybe, akár megszokásból, akár valamilyen egyéb aggály miatt. A legtöbbre ugyanis az online rendszerünk funkciói hatékony választ adnak. Korábbi kampányainkból kiindulva tudjuk, hogy az edukáció legjobb eszköze a humor, hiszen nevetni mindannyian szeretünk még akkor is, ha egy-egy karakterben önmagunkra ismerünk” – fejtette ki Lévay András, az Aegon Magyarország ügyfélkapcsolati igazgatója.

„A forgatás ideje alatt rengeteget nevettünk, elsősorban magunkon. Ráismertünk arra, hogy a mindennapjainkat mennyire áthatják a megszokások, berögződések, amelyek jobbára szükségtelenek, feleslegesek, viszont rengeteg időt és energiát vesznek el. Ezekkel a szokásokkal sokszor csak akkor szembesülünk, ha valaki viccet csinál belőlük. Erre törekedtem én is” – mondta Németh Kristóf.

A kampány nyereményjátékkal ösztönzi az online ügyintézést azok körében, akik eddig inkább a személyes, vagy telefonos szolgáltatásokat választották, jobbára megszokásból.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...