A brandváltás ritkán adódó lehetőség az ember életében, készültem rá, hogy néha rögös lesz az út – mondta a Signature 40 harmadik helyezettje, Bölöni Olga, aki testközelből figyelhette meg a Telenor brandváltását, azóta pedig brand group managerként felel a Yettel márkamenedzsmentjéért. A kampányok sikerességén túl azok társadalomra gyakorolt hatása is kiemelten fontos számára.
- Mi volt az eddigi legnagyobb szakmai kihívásod?
- Mindig az aktuális projektről gondolom ezt. Jelenleg a Yettel Stage platformon dolgozunk gőzerővel, ami az első márkaaktiváció a brand életében. Azt üzeni, hogy a digitalizációnak mekkora az ereje: befutott zenészeket (Margaret Island, Punnany Massif és Majka) kapcsol össze feltörekvő tehetségekkel (The Pontiac, Kacaj és Perrin), a közönséget pedig összehozza a kedvenceivel. A nyár folyamán a bandák szülővárosába vittünk el exkluzív helyszínekre koncerteket, klipet készítettünk nekik, majd egy élőben és streamelve is követhető 5G Koncerttel tettük fel az i-re a pontot.
- Mire vagy a legbüszkébb a karriered alatt elért eredmények közül?
- Épp ennek az apropóján beszélgetünk! Az a jó ebben a munkában, hogy minden reggel azzal az érzéssel kelhetek fel: lehet, hogy épp ma alkotunk valami maradandót. Amikor a Telenorhoz érkeztem, szuper lehetőségnek tartottam kipróbálni magam a telekommunikáció dinamikus szektorában. Több esélyem volt izgalmas projekteken dolgozni, és amellett, hogy a kampányok a visszamérések alapján szerethetők voltak és kereskedelmileg is működtek, jó néhány szakmai elismerésben részesültek. Ez egy tökéletes kombináció, de nem működne a szuper csapatunk és a támogató közeg nélkül. Arra vagyok a legbüszkébb, hogy ennek a részese lehetek.
- Hogyan jött A kis gyufaárus lány kampányának az ötlete? Azt a fogadtatást kapta, mint vártál?
- Hosszú évek óta az Artificial Group a lead ügynökségünk, ezt az utolsó, Telenorhoz köthető márkaaktivációt is velük fejlesztettük, és ők javasolták a Gyermekhíd Alapítványt. Kifejezetten
olyasmit szerettünk volna kitalálni, ami egy valós problémát dolgoz fel, példamumató és hatással van a világra, a társadalomra. Fontos volt az is, hogy kapcsolódjon a karácsonyhoz és az aktuális
integrált kampány koncepciójához, ez volt a Mondd te is többet – itt vagyok. Ennek az üzenetnek az erejével a családjukból kiemelt gyerekek ügyét támogattuk adománnyal, illetve az őket segítő
mentorok toborzásával. Az igazi siker ebben volt: a kamány hatására megtriplázódott a jelentkezők száma az alapítvány mentorprogramjában. Abban hiszek, hogy fontos témát egyszerű üzeneti struktúrával kell feldolgozni és a lehető legváltozatosabb módon szükséges eljuttatni a közönséghez. Elképesztő volt a hatás: rengeteg embert megmozgatott, nagy médiafigyelmet kapott, és mindenkiből valódi érzelmeket váltott ki. Elismert művészek (Dragomán György, Balsai Móni) is örömmel vállalták a közreműködést. Külön jó érzés, hogy a saját munkatársaink közül sokakat megmozgatott, és mentornak is jelentkeztek kollégák az alapítványhoz. Ezen a mai napig meghatódom. Több szakmai elismerést is elnyertünk – az Arany Penge Grand Prix után az interjú készítésével egy időben épp egy bronzot hoztunk el a Golden Drumon.
- Mi volt a legnagyobb tanulság, amit a Yettel brand magyar piacra való bevezetéséből levontál?
- A márkaváltás ritkán adódó lehetőség az ember életében, készültem rá, hogy néha rögös lesz az út. Hatalmas előkészítő munka előzte meg, és igazán izgalmas volt közelről figyelni, ahogyan megszületett a Yettel. A legnagyobb tanulság számomra, hogy a brand megérkezése a piacra igazából egy kaput nyitott ki, és az igazi utazás csak most kezdődik, amikor megtöltjük tartalommal, illetve hatással lehetünk arra, hogy mit is jelent a fogyasztóknak a Yettel.
- Mit jelent neked, hogy a Signature 40 élmezőnyébe válogattak?
- Megtiszteltetés és meglepetés is, hogy felkerülhettem a Signature 40 listára, ennyi kiváló szakember közé, ráadásul ilyen előkelő helyre. Egy rangsorban szerepelni egyéni sikernek tűnik, de valójában azok a projektek, amiken dolgoztam az elmúlt években, sohasem egyemberesek – minden feladat mögött egy csapat áll. Amikor ránézek az elismerést jelképező díjra, azokra gondolok, akikkel nap mint nap együtt dolgozhatok már több mint három éve. Bízom abban, hogy még nagyon sok izgalmas feladat áll előttünk, és egyre több marketingkommunikációs szakember felkerülhet a Signature 40 közé. Jó társaság ez!
Tuza Dorottya