- Hirdetés -

A célunk ezzel egy talent lista létrehozása

|

Sok a munka és a nehézség, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el – nyilatkozta Vaszary Ádám és Nagy Márton, a Signature 40 két alapítója. A marketingszakma döntéshozói szintje alatt dolgozókra irányuló listát az idei Marketing Summiton hirdették ki, az alapítók a rangsor összeállításáról és a szakma helyzetéről is beszéltek.

Fotón: balra Nagy Márton, jobbra Vaszary Ádám

 

- Az idei az első alkalom, hogy elkészült a Signature 40 lista. Honnan jött az ötlet?

- Vaszary Ádám: Jó néhány ügyfelünk komoly presztízsként éli meg a Marketing&Media által készített Top 50 marketinges listába való bekerülést. Sok szakmabeli számára viszont egyáltalán nem adatik meg a részvétel, pedig nagyon látványos dolgokat csinálnak és tesznek le az asztalra a hétköznapokban. Sok a munka, a nehézség, a feladat, amíg az ember eljut a marketing-döntéshozói szintig, a munka oroszlánrésze pedig pont azalatt történik, amíg odaér. Ezért szerettünk volna egy olyan platformot életre hívni, amely kimondottan a márkamenedzsereket, a trade marketing menedzsereket ismeri el, és amely nem a Top 50 ellenfele, hanem kiegészíti azt.

- Nagy Márton: A lista létjogosultságát erősíti, hogy azok, akiket megtalálunk ezzel a programmal, fiatalok. Itt nem feltétlenül a korról van szó, hanem arról, ahol ezek az emberek a karrierútjukon belül egy adott szakaszban tartanak. Ezek a szakaszok pedig általában nehezek és sokszor láthatatlanok, ezért kevés felület létezik arra, ahol visszajelzést kaphatnak az általuk létrehozott értékekről. A Signature 40 egyik célja egy olyan objektív visszajelzési horizont létrehozása, amelybe a jövő – adott esetben döntéshozó – generációja kicsit belekapaszkodhat. Nem csupán a listára való felkerülésnek van motiváló ereje, hanem már annak is, ha az illetőt egy kollégája érdemesnek tartja és ezért beajánlja. Ha belegondolunk abba, hogy a színfalak mögött hányan mozdultak meg egy pilotprojekt miatt és hányan kaptak visszajelzést a munkájukról, az messze túlmutat negyven emberen. Ez pedig a mi motivációnk a jövőre nézve.

- Ezek szerint ebből a generációból kerülhetnek ki a jövő marketing-döntéshozói?

- V. Á.: Nagyon bízunk benne. Az ajánlások mennyiségét tekintve – egy hónap alatt 158 érkezett 95 cégtől – merjük azt mondani, hogy a célunk ezzel egy talent lista létrehozása. Ez egy olyan jellegű összeállítás, amelyre a marketing-döntéshozóknak érdemes odafigyelniük, és két-három éven belül eligazodási pontot jelenthet számukra.

- Visszatérve a marketingesek eggyel fiatalabb generációjára, mik azok az új skillek, amelyekkel ők büszkélkednek?

- N. M.: Úgy látom, hogy sokat fejlődött a mostani szakmai garnitúra a tudás és az elképzelések átadásában. Emlékszem, hogy a mi generációnk sokszor még félt egy prezentációtól, nem mertünk kiállni mások elé, féltünk, hogy elakadunk, hogy esetleg segítségre szorulunk. Mára ez sokat oldódott, ők már sokkal bátrabbak, ez pedig jó alapot ad a fejlődésre, Ezzel párhuzamosan viszont a verseny is növekszik.

 

- Hogyan változott ez a szakma az elmúlt években, más-e a Signature 40-es generáció, mint a korábbiak?

- N. M.: Más, és szerintem ez egy egészséges evolúciós folyamat. Minden generációnak megvannak a saját kihívásai és sikerei, a kettő közötti utat pedig mindegyiknek végig kell járnia. A szakmai ambíció, amely egy generációval ezelőtt jellemző volt, legalább olyan szinten jelen van ma is, csak kicsit más csatornákon, kommunikációs formákban ölt testet. Például hiába gazdagabb ma a kommunikáció tárháza, a mostani generáció kevesebb visszajelzést kap, mint amennyit igényelne. Ha a Signature 40 képes ezt a folyamatot támogatni, akkor sikerült létrehoznunk egy plusz kapaszkodót.

- V. Á.: A marketingszakma már nem annyira szexi, mint régen. Ha menő, új dolgot akarsz csinálni, van, hogy jobban megtalálod azt egy startup környezetben. A Signature 40-hez hasonló kezdeményezésekkel viszont fel lehet pezsdíteni a szakmát.

- Az utóbbi két évben elterjedt otthoni munkavégzés hogyan hat a marketingben oly fontos kreativitásra?

- V. Á.: Az ügynökségi szcénának komoly mélyütés, hogy a tenderprezentációk jelentős része online zajlik. Majdnem teljesen kiveszett az a lehetőség, hogy személyes szuggesztióval győzzük meg az embereket, és ez szerintem nagyon nagy baj.

- N. M.: Képzeld el azt a szituációt, amikor egy kétszer négyórás workshopot tartasz, próbálsz egy márkát felépíteni, miközben huszonnyolc monogram néz veled szembe, és egy kis képernyőn saját magadat látod, ahogy mutogatsz és előadsz. Az ember értékteremtési motivációját nagyon nehéz fenntartani ilyen helyzetekben. Persze kifizeti az ügyfél, de nincs meg benne az az endorfin, amiért az ember ezt a szakmát szereti.

Tuza Dorottya

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...