- Hirdetés -

Ezek lesznek a slágertermékek a Black Friday-on

|

Az idei Black Friday-on is a háztartási kisgépek és a szépségápolási termékek kategóriáiban számítanak a legtöbb eladott termékre az Euronics Műszaki Áruházláncnál, de a telefonok, IT-termékek és számítástechnikai kiegészítők iránti megnövekedett érdeklődés is várható. Az elmúlt években a kereskedők és a vásárlók körében is tombolt a Black Friday-láz. Sokan kivárják az akciós időszakot a szükséges elektronikai eszközök megvásárlásával, és jellemző az is, hogy a karácsonyi ajándékokat is ekkor, alacsonyabb áron igyekeznek beszerezni a vásárlók. Az Euronics elemzésében megvizsgálta, hogy melyek voltak az elmúlt két év legnépszerűbb termékei és összefoglalta, mi várható az idei Black Friday időszakban.

Az Euronics tapasztalatai szerint az elmúlt években egyre inkább online is keresik a Black Friday akciókat a magyar vásárlók. Ez egyrészt adódik abból, hogy a neten könnyebben összehasonlíthatók a különféle műszaki kereskedők akciói, másrészt abból, hogy így megspórolható az utazásra fordított idő, illetve elkerülhető az üzletekben kialakuló tumultus és sorban állás. „Az elmúlt években – nem utolsó sorban a járvány hatására – erősen átalakultak a vásárlói szokások, egyértelműen előre tört az online piac. Ez igaz a Black Friday kapcsán is, ami magával hozta azt, hogy az online szereplőknek ilyenkor a megszokottnál akár 20-50 %-kal több rendelést kell kiszolgálniuk. A beérkező igényeket ekkor még könnyebb kiszolgálni, mint a karácsony előtti hetekben, hiszen addigra már a futárcégek sem bírják el a megnövekedett forgalmat. Éppen ezért a Black Friday a kereskedők, a vásárlók és a szállító cégek számára is jó lehetőség a karácsonyi felkészülésre” – mondja Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. A szakember szerint mindez azt hozta magával, hogy a Black Friday már évek óta nem csupán egyetlen napot jelent, hanem sok kereskedőnél elnyúlhat akár egy hétre is.

A vállalat annak érdekében, hogy a megnövekedett ügyfélszámot az üzleteiben is le tudja kezelni, az idei évben számos fejlesztést hajtott végre. A gyorsan fogyó termékek, elsősorban a háztartási kisgépek és szépségápolási termékek esetében bevezette az úgynevezett Grab & Go, azaz fogd és vidd értékesítési megoldást, ami a vásárló számára azt jelenti, hogy nem kell értékesítő segítségét kérnie a dobozolt termékekhez, hanem azokat a polcon, az adott termék alatt találja meg. A másik ilyen fejlesztés a kasszarendszer teljes átalakítása, amelynek köszönhetően a sorban állás gyakorlatilag megszűnt a boltokban. A vásárlók kiszolgálása ugyanis gyorsabbá és hatékonyabbá vált azzal, hogy a rendszer lehetővé teszi, hogy a boltban tartózkodók számához mérten nyíljanak meg az új kasszák.

A legkeresettebb termékek

Az Euronics-nál sincs ez másképp: 2020-ban és 2021-ben is többnapos volt a Black Friday-szezon, a vásárlók pedig a teljes időszakot kihasználták az árkedvezmények érvényesítésére. A legkeresettebb termékkategóriák köre hasonlóan alakult mindkét évben: a legtöbb termék a háztartási kisgépek kategóriájában fogyott, ezt pedig a szépségápolási eszközök követték. Míg 2020-ban a harmadik helyet a számítástechnikai kiegészítők foglalták el, 2021-ben már a mobiltelefonok kerültek a dobogóra.

Az akciók iránti érdeklődés az értékesítési adatokon is jól látszik: 2020-ban háztartási kisgépből 150%-kal, szépségápolási eszközökből 180%-kal, számítástechnikai kiegészítőkből pedig 80%-kal nagyobb mennyiséget adott el az áruházlánc a Black Friday időszaka alatt, mint az előző hónap azonos időszakában. A legnagyobb mennyiséget ekkor a műszaki áruházlánc botmixerekből és vízforralókból adta el, míg a harmadik helyet az automata kávéfőzők foglalták el.

Hasonlóan alakultak az eredmények 2021-ben is: háztartási kisgépekből és szépségápolási termékekből 160%-kal, mobiltelefonból pedig 90%-kal többet értékesített az Euronics a Black Friday időszakában az egy hónappal azelőtti azonos időszakhoz képest. A legnépszerűbb termék tavaly az automata kávéfőző volt, amit az air fryerek – vagyis a forrólevegős sütők – és az álló porszívók követtek.

Mindkét évben kiugróak voltak az eredmények az egészségmegőrzéshez köthető termékek – például elektromos fogkefék – és telefonok kategóriájában is, illetve látványos volt az érdeklődés az elöltöltős mosógépek iránt – 2021-ben a Black Friday ideje alatt 76%-kal többet adott el ezekből az Euronics.

Ez vár ránk idén

„Idén is a háztartási kisgépek és a szépségápolási termékek kategóriáiban számítunk a legtöbb eladott termékre, de a telefonok, IT-termékek és számítástechnikai kiegészítők iránti megnövekedett érdeklődés is várható. Az idei évben bevezetett új termékkör, a játékok kategóriájában is nagy mennyiségű eladást tervezünk. Ez utóbbi kategória egyértelműen az online vásárlásokat fogja emelni a várakozásaink szerint” – mondja Fazekas Bálint. „A szépségápolási termékek körében jellemzően a hajápolási eszközök és a férfi szépségápolási termékek, például haj- és szakállnyírók iránt nő meg a kereslet. Ezekben a termékkörökben ezért kiemelt akciókkal és nagyobb készletekkel készülünk fel a Black Friday-re.”

A Black Friday idén rendhagyó módon egybeesik a labdarúgó világbajnoksággal, ami tipikusan a tévévásárlások időszaka. „A nagyobb sportesemények előtt mindig látványosan megugrik a televíziók értékesítése, és bár az elmúlt két évben is a nagyképernyős televíziók hozták az Euronics számára a legnagyobb árbevételt, 2022-ben arra számítunk, hogy még nagyobb lesz az érdeklődés a 55” feletti készülékek iránt a Black Friday hetén” – tette hozzá az ügyvezető.

Az Euronics idén november 14. és 20. között, egyhetes időszakban kínál Black Friday akciókat a vásárlóknak, akik a megjelölt termékeket jellemzően 10-40% közötti kedvezményekkel, néhány termékkategória esetében pedig ennél is alacsonyabb, akár 50%-kal csökkentett áron szerezhetik be. A hétnapos Black Friday előnye, hogy az érdeklődőknek bőven lesz idejük otthonuk kényelméből, alaposan áttekinteni a webshop kínálatát, illetve az üzletekben sem találkoznak majd hosszú sorokkal és tumultussal. A karácsonyi időszakra ajándékként a webshopból rendelt termékeket pedig még időben, az ünnepek előtt kézhez kaphatják a vevők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...