- Hirdetés -

A kreativitás és innováció kéz a kézben jár az out-of-home piacon (x)

|

A legegyszerűbb üzenet is úgy képes célba találni, ha kreatívan és közérthetően mondjuk el. Ebben van óriási szerepe az innovatív eszközöknek, amelyekkel még látványosabban lehet eljuttatni az üzeneteket a célcsoportokhoz. Nem véletlen, hogy az utóbbi években gyorsuló innováció jellemzi az az outdoor piacot: egyre fokozódott az igény az egyedi digitális vagy innovatív megoldásokra. Még inkább előtérbe kerültek az olyan innovációkra építő eszközök, amilyen a virtuális vagy a kiterjesztett valóság, az egyedi bútorok és kreatívok. Előfordul, hogy mosolyt mérünk, máskor pedig a növények által kibocsájtott jeleket alakítjuk át zenévé. (x)

A JCDecaux legújabb megoldása, a nyomtatott plakát és a ledes képalkotás rendhagyó ötvözetét létrehozó hologramos technológia, amely először az HBO Max, később a Heineken, most pedig a Samsung kampányában, tehát triplán jelenik meg reklámfelületeinken. A statikus tartalomból animált, 3D-s mozgóképet létrehozó technikának – a sima ledes kijelzővel szemben – nem kötött a struktúrája, a tartalom dinamikusan változó fénypontok segítségével, megkapóan élénk és vibráló színekkel jelenik meg. Ez elsősorban termékkiemelésre alkalmas megoldás, ami különösen sötétben nyújt emlékezetes látványt, ahogy a háttérből kiemelkedve vetíti ki a megjeleníteni kívánt tartalmat.

 

Ezzel el is jutottunk egy kulcsfontosságú ponthoz: az outdoor azon tulajdonságához, hogy nem pusztán láthatóságot teremt, hanem emlékezetessé tesz. Saját kutatásainkból azt látjuk, hogy a minőségi közterületi reklámmal átlagosan két tevékenységre ösztönözhetők az arra figyelők, akárcsak az interneten vagy a közösségi médiában. Minden második megkérdezett utánanéz egy outdoor plakáton látott terméknek vagy szolgáltatásnak, 46 százalékuk pedig felkeresi a feltüntetett weboldalt. A városi fiatalok körében ezek a mutatók még magasabbak (70%, illetve 63%), és ők minden szempontból aktívabban reagálnak az outdoor hirdetésekre.

Jó kreatívval és átgondolt kampánnyal tehát remekül ki lehet tűnni a tömegből, ami különösen a fiatalok esetében fontos. Ők azok ugyanis, akik rendkívül tudatos médiafogyasztók: az online térben például kérlelhetetlenek a hirdetésekkel szemben. Az utcán viszont nem lehet adblockert használni, ami megkerülhetetlenné teszi az outdoort, amelyben a kreativitás remek párosításokhoz vezet digitális és hagyományosok eszközök között. Legyen szó AR-ről vagy VR-ről, hologramos technológiáról vagy full branding váróról, az innovatív megoldásokkal még emlékezetesebben lehet eljuttatni az üzeneteket, így remek eredményeket lehet velük elérni.

 

A kifejezetten digitális térre hangolt Twitter például visszatérően használ utcai óriásplakátokat, ha valami jelentőségteljes kampánnyal szeretne megjelenni, hiszen tisztában van vele: egy átgondolt, jól megkomponált, kellően figyelemfelkető hirdetés képes megszólítani a kiemelt célcsoportnak számító fiatal városiakat. A Spotify Taylor Swifttel pedig, az új album megjelenését megelőzően, a világ különböző pontjain elhelyezett outdoor felületeken albumának dalszövegeit mutatták be. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...