- Hirdetés -

Tovább nőtt a dm forgalma, fejlesztésekre készül a drogérialánc

|

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az üzleti évet sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

A dm a kihívásokkal teli időszakban is az innovatív, előre mutató megoldásokban hisz, tudatosan halad kitűzött céljai felé több stratégiai területen is, mindeközben rugalmasan reagál az aktuális történésekre. A változó körülmények között sikeresen, 162 milliárd forintos forgalommal (bolti és online shop) zárta a dm a gazdasági évet, ezzel +21,79 százalékos növekedést ért el az előző gazdasági évhez képest. A növekedés lehetőséget adott arra, hogy dm folytassa a megkezdett fejlesztéseket, megvalósítsa és bővítse társadalmi felelősségvállalás kezdeményezéseit, munkatásainak pedig stabil és kiszámítható munkafeltételeket biztosítson. A gazdasági eredményben fontos szerepe volt a fejlődő online shopnak, amely 50 %-os forgalomnövekedéssel zárt.

A dm-konszern (Németország, Ausztria és tagvállalatai) 13 581 millió Euró forgalmat ért el (+10,7 %) összesen 3945 üzlettel, több mint 71 620 munkavállalóval. Ausztria és 12 társországa 13,4 %-os forgalmi emelkedést tudott realizálni, mindezt 1846 üzletben 25 160 munkatárssal.

A hazai dm 263 üzletben 3153 munkatárssal szolgálja ki a vásárlókat. Idén három teljesen új üzlet nyílt, összesen 26 üzletet újítottak fel, vagy költöztettek át. Boltjaik külső és belső megújulása is folyamatos, ennek első, leglátványosabb lépése a bútorelrendezés megváltozása. 2022. januárjától újonnan nyíló vagy megújuló boltjaik esetében új polcelrendezést alkalmaznak: ennek leglényegesebb része az úgynevezett szépség háromszög, amelybe a dm számára fontos, kiemelt szerepet játszó termékek kerülnek. A boltok fenntartható üzemeltetése folyamatosan napirenden van, 178 üzletben van LED világítás, a bővítés folytatódik, az érdi raktárban 13 000 m2-en égnek már LED lámpák, ezzel évente 100 000 kWh és 35 t CO2-kibocsátás megtakarítása érhető el. A boltokba beszerelt víztisztító berendezésekkel évi 120 000 PET palackot spórol a vállalat.

Tudatos lépések az energiaoptimalizálásban

Tudatosan halad a dm céljai felé az energetika területén is. A tavaly telepített érdi napelemes rendszer a telephely áramfogyasztásának 20%-t termeli meg. Időközben leválasztották az érdi raktár használati melegvízrendszerét a földgázról, szigetelték a törökbálinti raktárat: ablakokat, kamionrámpát és gépészeti berendezéseket tettek energiahatékonyabbá. A 2022/23-as gazdasági évben mindkét központ és központi raktár, valamint 30 üzletet függetlenítenek a gáztól, a következő gazdasági évben pedig további 30 üzlet leválasztását tervezik. Jelenleg a legnagyobb takarékossági potenciál a hőmérsékletek maximalizálásában van, minden szervezeti egységre akciótervet dolgozott ki a vállalat.

Növekvő részesedés a vegyiáru-szektorban

A dm a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2021/22-es gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében. A lánc piacvezető a dekorkozmetikumok értékbeli eladásában, a drogériák körében pedig első a pelenka, az intim termékek, az arcápolás, a lábápolás és a fogkefe kategóriákban, szinte kivétel nélkül mindegyik felsorolt termékkörben növelve értékbeli részesedését az előző gazdasági évhez képest.

Dinamikusan fejlődő online shop

A dm Online Shop stabil pontjává vált az értékesítésnek, jelentős növekedést ért el az elmúlt években mind forgalmát, mind az elérhető termékek számát és szolgáltatásait tekintve is. Jelenleg a házhozszállítás a legnépszerűbb átvételi mód (73 %), hiszen 2-3 nap alatt otthonukban vehetik át a vásárlók a megrendelt termékeket. Egyre népszerűbb a nyár óta 1,5 óra alatt átvehető Expressz átvételi lehetőség, ezzel a vásárlók 10-12 %-a él, ilyenkor a csomagot a kiválasztott üzletben kapja meg a vásárló. Az e-kereskedelem mára már nem csupán kiegészítő lába az értékesítésnek, hanem szerves része, amely szorosan összefonódik a bolti, logisztikai területekkel is. Megítélését tekintve a dm Online Shop az élvonalban van az online drogéria piacon, így cél, hogy a folyamatos optimalizálással még tovább növelhessék a vásárlói elégedettséget.

dmLIVE Shopping: hiteles tartalmakkal a vásárlókért

Tavasszal érkezett meg a dm új applikációja, amely újabb mérföldkövet jelent a digitális szolgáltatások sorában: az új dm APP minden vásárlói igényt kielégítő platform, ahol a széles körű szolgáltatások mellett minden active beauty törzsvásárlói információ is rendelkezésre áll.

Ősztől az applikációban dmLIVE Shopping adásokkal is készültek, a drogéria szakértői élőben közvetítik a szépségápolással, táplálkozással és életmóddal kapcsolatos témákat. A dm nagy hangsúlyt fektet az active beauty és az online shop fiókok összekapcsolására is, hiszen a vásárlók így tudják a legjobban kihasználni a dm szolgáltatásait és kedvezményekre jogosító ajánlatait. A drogéria active beauty törzsvásárlói programja jelenleg 1,7 millió tagot számlál, 89 százalékuk regisztrált active beauty kártyát használ.

Minden igényt kielégítő szortiment, megbízható tartós árak

A Mindig megéri tartós ár stratégiának köszönhetően az árak a dm-ben négy hónapig nem emelkednek, ez biztonságot és kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági körülmények között is. A kínálat kialakításánál továbbra is a vásárlói igények lehető legszélesebb lefedése a cél. A trendek, fogyasztói elvárások mellett a fenntarthatóság is nagyban alakítja a szortimentet. A márkatermékek közül minősítéssel rendelkező hazai natúrkozmetikumok széles választékát kínálta a dm már eddig is, de most újdonságok is érkeznek. Hisznek a magyar fejlesztésű termékekben és örömmel adnak lehetőséget az új startup magyar márkáknak is a bemutatkozásra. A PomPom, Dora Natura, Natics, Phi és Almost 1.618 és Geek & Gorgeous mellett új szereplő a Vintage Beauty, a Lavender és az Elyn’s Lab.

Fenntartható és innovatív saját márkák

A jó ár-érték arányú dm márkák háza táján is nagyon sok újdonsággal találkozhatnak a vásárlók. A Balea új Beauty Expert termékcsaládja ajtót nyit a tudatos bőrápolás felé. A hatóanyagot magas koncentrátumban tartalmazó termékek célzott megoldást kínálnak különböző bőrtípusokra és bőrproblémákra. Új dmBio kávék és csokoládék érkeztek a polcokra fair trade kereskedelemből, illetve a nagyrészt online elérhető dmBio Genussreise termékek távoli tájak ízeit varázsolják a konyhaasztalra. A fenntartható szortiment jegyében egyre több szilárd termék (tusfürdő, sampon, testápoló arcápoló) érkezik a kínálatba, a Balea natural beauty termékcsalád pedig a természetes és biológiailag összetevőkre helyezi a hangsúlyt. Idén került a szortimentbe a no planet b márka, az „upcycling” tusfürdők, folyékony szappanok, samponok és balzsamok összetételében úgynevezett „megmentett” alapanyagokat találunk. A drogéria egyik legnagyobb dobásának a fenntarthatóság terén az utántöltő állomások bővítését nevezhetjük: Budapesten már 8, míg vidéken további 16 helyszínen vásárolhatnak csomagolásmentesen öko termékeket a fenntartható alternatíva iránt érdeklődők.

Az inspiráció ereje

A dm az üzletekben szakértőként és inspirációforrásként is segíti a vásárlókat. A 2022-es évet áthatották a művészet, a természet és az emberek általi impulzusok, amelyekből ihletet meríthetnek a vásárlók és új motivációt kaphatnak. Ezt üzenték az image filmek, a kreatív megjelenések országszerte, valamint ennek a jegyében találkozhattak a járókelők Verebélyi Diána képzőművész street art alkotásaival 2022 tavaszán Budapesten a Széna téren, valamint a dm érdi központi raktárépületén is. Sárközi Évi képzőművész pedig női arcot álmodott meg vászonképre, amelyet dm márkás dekorkozmetikai termékek segítségével alkotott meg.

2022-ben a dm a WMN felülettel együttműködve a Közös hang című podcast műsorával is erősítette tartalomkínálatát: a rendszeresen jelentkező adások inspirációt nyújtanak a hallgatók számára az élet számos területén.

Másképp élik meg a munkát

Az #egyuttjobbakleszunk mottó alatt a dm országokban átfogó Dolgozói Elégedettségi Felmérést végeztek, a 12 dm országban mintegy 20 000 dolgozót kérdeztek meg a munkafeladatok és a környezet, a csapat, a vezetés és a vállalattal kapcsolatos témakörökben. Az eredmények igazolják a dm "Éld meg másképp a munkát" mottójának ígéretét: a hazai dolgozók 97 százaléka ítéli meg úgy, hogy a dm nagyon jó munkaadó. Idehaza a munkatársak 80%-a vett részt aktívan a kérdőív kitöltésében.

A változó gazdasági körülményekre reagálva év eleji béremelésen kívül év közben extra 5%-os emelést hajtott végre a dm, 5000 forintról 10 000 forintra emelték a Multipay kártya céges saját vásárlás zsebének havi feltöltését, emellett egyszeri 50.000 Ft értékű vásárlási keretet is biztosítottak a munkavállalók számára. Munkatársaik testi és mentális egészségmegőrzésére is figyelnek, a Számíthatsz ránk programban a kollégák nehéz élethelyzetekben kaphatnak szakértői támogatást. A mindennapokat továbbra is a rugalmasság jegyében szervezi a dm. Szellemi munkakörökben hosszú távon is lehetőség van a távmunkára, mindig az adott munkakör, saját élethelyzete alapján tudja a munkatárs meghatározni, hogy hány napot tölt az irodában. Kollégáiknak folyamatos fejlődési lehetőséget biztosítanak, 24 féle képzésből válogathatnak a kollégák, a drogerista képzést külsős, független vizsgaközpontban idén hét kolléga végezte el sikeresen. Az online és személyes képzéseken túl a folyamatosan bővülő e-learning platformon tudnak a munkatársak saját érdeklődési körüknek megfelelően, saját ütemben haladva tanulni.

A dm elnyerte a Családbarát Hely Tanúsító védjegyet, a cég ügyvezetőjét/HR vezetőjét, Csoknyainé Horváth Gertrudot beválasztották az idei év 20 legbefolyásosabb HR vezetője közé.

Együtt egymásért – 50 milliós támogatás a menekült családok megsegítésére

A dm társadalmi felelősségvállalás stratégiája mentén lehetőségeihez mérten évek óta támogatja a hazai rászoruló társadalmi csoportokat, családokat és gyerekeket. Állandó programjaiknak köszönhetően idén is 260 családnak biztosítottak pelenkatámogatást 20 millió forintértékben, óvodások napvédelmét támogatta a Nap gyermekei program, a Black Friday átszínezésével pedig az aznapi forgalom 5%-ával a fiatalok lelki egészségének támogatását segítették közel 20 millió forint értékű adománnyal. Az aktuális társadalmi kihívásokra reagálva a kezdetektől fogva segítik a hazánkba érkező ukrajnai menekült családok ellátását termékadományokkal, a nyártól őszig tartó időszakban pedig országos segélyszervezetek integrációs projektjeit karolja fel a drogéria. Az 50 millió forintos támogatási keretből a menekült és hazai rászoruló családok nyári kikapcsolódását, egészségmegőrzését, illetve egy menekültszállás felújítását finanszírozza a vállalat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...