- Hirdetés -

Egyetemi reklámversenyt szerveztek

|

A COPYTITION, a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara és a Four Creation reklámügynökség szervezésében megvalósuló kreatív verseny, melynek küldetése, hogy a hallgatók számára bepillantást nyújtson a reklámvilágba, és felkeltse minél több tehetséges fiatal érdeklődését a szakma iránt. A versenyen az ország egyik legnagyobb presztízsű, Szegedhez kötődő márkája a Sole-Mizo támogatásában valósult meg, akik azon túl, hogy feladatot adtak és egy aktuális kommunikációs kihívásukat megosztották a versenyzőkkel, gyakorlati helyeket is biztosítanak a győztes csapat tagjainak. Ezáltal a verseny nemcsak egy bulletpoint az önéletrajzban, hanem egy valódi útlevél a szakmába.

A verseny a különböző szakterületek közötti együttműködést kiemelt prioritásként kezeli, így a versenyzők három klasszikus reklámügynökségi munkakörbe, stratéga, kreatív szövegíró és grafikus pozícióba jelentkezhettek. A 48 órás kreatív versenyre 16 csapat vágott bele, akiknek a kampánytervezés mellett az ötletek megvalósítására is kiemelt figyelmet kellett fordítaniuk. A csapatoknak a célok, célcsoportok, üzenetek, médiumok és mérőszámok meghatározása mellett konkrét hirdetéskreatívokkal kellett szemléltetniük koncepciójukat. A Copytition egy hosszú távú kezdeményezés első állomása, amely a szervezők tervei szerint a következő években országosan is megrendezésre kerül, így összekötve a tehetségeket, az ügynökségeket és a márkákat.

A versenyzők csütörtök reggel kapták meg a feladatot Bagi Krisztinától, a Bonafarm Zrt. vállalati kommunikációs szakértőjéről. A hallgatók a felmerülő kérdéseiket aznap 15 óráig tehették fel, majd később a Four Creation munkatársaihoz, mint mentorokhoz fordulhattak tanácsokért. Szombaton 10 órától kezdődően párhuzamosan két teremben zajlottak a prezentációk, melyek közül végül 6 csapat jutott tovább a döntőbe, ahol a teljes zsűri előtt kellett újra előadniuk a munkájukat. A zsűriben a verseny szervezőinek képviselői és az ügyféloldal (Sole-Mizo) mellett az ország egyik legnagyobb reklámügynökségének kreatív igazgatója és a reklámszakma lapjának volt főszerkesztőhelyettese is helyet kapott.

„A verseny felépítése nagyon jó volt, valamint a mentor is, akit kaptunk, inspirált minket és ha nem is lettünk volna helyezettek, akkor is sok tapasztalattal távoztunk volna. Úgy gondolom, bárkinek, aki részt vett benne, annak ez egy win-win szituáció volt.” – Bálint Hanga Rea, a második helyezett BestSellers csapat grafikusa.

A versenyt végül a Deeper Bond elnevezésű, kereskedelem és marketing szakos hallgatókból álló csapat nyerte. A csapattagok a negyedéves Bárkányi Bettina Fanni és a harmadéves Miksity Ramóna és Marjanovic Igor voltak. Második lett a BestSellers csapat, melynek tagjai Bálint Hanga Rea, Hűse Zsófia és Zsarkó Rebeka Nóra voltak, míg a harmadiként Lőrincz Kata, Oskó Hunor és Vizin Dorina csapata, a Creatrion végzett.

„Anno 2016-ban a Four Creation is az SZTE GTK falai között indult el, de nekünk nem volt lehetőségünk előzetesen kipróbálni magunkat ilyen jellegű versenyeken. Emiatt is tartjuk küldetésünknek, hogy biztosítani tudjuk a következő generációnak a szakmai kapcsolatok kiépítésének lehetőségét, valamint a reklámszakma megízlelését.” – Olajos Márk, ügyvezető, Four Creation.

A szakmai zsűri:

Révész Balázs (Intézetvezető, SZTE GTK Üzleti Tudományok Intézete), a zsűri elnöke

Bagi Krisztina (Vállalati kommunikációs szakértő, Bonafarm Zrt.)

Vizi Balázs (Kreatív igazgató, Mito, volt SZTE-s hallgató)

Szerényi Szabolcs (író, költő, a Kreatív Magazin volt főszerkesztő-helyettese)

Honti Tamás (Kreatív vezető, Four Creation)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...