- Hirdetés -

Olcsóbb ajándékok kerülhetnek a fa alá

|

Minden második magyar internetező szeptember eleje és november vége közé hozta előre karácsonyi vásárlásait, és csupán minden ötödik halasztja decemberre. A Black Friday inkább a saját célra történő vásárlások számát dobta meg, mint az ajándékvásárlást. A karácsonyi ajándékok beszerzése során tízből négyen olcsóbb termékekkel spórolnának, de nagy arányban csökkentenék a legolcsóbb árak felkutatásával is költségeiket az ügyfelek - derül ki abból a felmérésből, amelyet az eMAG megbízásából a GKID készített az interneten is vásárló, felnőtt hazai internetezőkre reprezentatív mintán.

Budapest, 2022. december 1. Idén karácsonykor a hazai online vásárlók több mint háromnegyede (76%) tervez ajándékvásárlást - derül ki a GKID piackutató cég által végzett karácsonyi tematikájú reprezentatív felmérésből, amely az eMAG megbízásából készült.

Csupán a válaszadók 24 százaléka nem tervez ajándékozni idén karácsonykor: ezt a döntést a legtöbben (37%) idén hozták meg, mivel jóval kevesebben (15%) vannak azok, akik már tavaly sem vásároltak karácsonyi ajándékokat. A kitöltők 26 százaléka nem elvi okokból, hanem pénzhiány miatt nem szerez be karácsonyi ajándékot, alternatív megoldásként pedig 13 százalék maga készíti ajándékokat, ezért nem vásárol késztermékeket.

A hazai online vásárlók anyagi helyzete egyébként kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál a GKID kutatása szerint, tízből heten közülük (69%) nemcsak kijönnek jövedelmükből, de a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhetnek maguknak.

Így spórolnak karácsonykor az online vásárlók

Tízből négy internetes vásárló (41%) kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésén, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak (ami a szezonban az online kereskedők malmára hajthatja a vizet az árak könnyű összehasonlíthatósága miatt), 28 százalék pedig “jobban meggondolja, hol vásárol”. Minden negyedik felhasználó jelezte, hogy az idei ünnepi szezonban fontosabbá váltak számára az akciók és leárazások.

A hazai internetes vásárlókra reprezentatív minta nyomán nem meglepő, hogy idén a válaszadók 76 százaléka tervez hazai online áruházban karácsonyi ajándékot rendelni, külföldi shopból viszont mindössze 8 százalékuk tervez rendelni hasonló célból vásárolni - míg a plázák, bevásárlóközpontok (43%) és a hagyományos üzletek és, szupermarketek (33%) továbbra is népszerűek.

Sokan hozták előbbre az ajándékvásárlást

A karácsonyi ajándékozást tervező válaszadók 55 százaléka idén már szeptember eleje és november vége között beszerezte a karácsonyi ajándékokat - e felhasználók 27 százaléka november második felében, a Black Friday akciós időszakban intézte a bevásárlást, 28 százaléka pedig valamikor szeptember eleje és november eleje között. Csupán az online vásárlók 18 százaléka tervezi decemberre halasztani az ajándékvásárlást.

A Black Friday akciók idején vásárló kitöltők 25 százaléka saját célra vett terméket, 17 százaléka pedig másnak vett karácsonyi ajándékot. A fekete pénteken vásárlók legtöbbje (73 százalék) az internetről rendelt, 20 százalék online és offline is vásárolt, és csupán 7 százalék ragaszkodott a hagyományos üzletekhez.

Érdekesség, hogy az inflációt vagy az emelkedő árakat mindössze a válaszadók 14 százaléka jelölte meg az előrehozott vásárlások okaként. 39 százalék az ünnepi kapkodás elkerülése végett vásárolt korábban, 30 százalék pedig valamilyen kedvező árú akciós ajánlat láttán döntött emellett.

A legjobban és legkevésbé vágyott ajándékok

A válaszadók legnagyobb hányada (28%) valamilyen ruházati cikket vett már meg karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, és ugyanekkora hányaduk hagyományos játékot (pl. társasjáték, puzzle) tett a kosarába, 17-17 százalék pedig élelmiszert vagy kozmetikumot, szépségápolási cikket szerzett be.

Papírforma szerinti eredmények születtek a leginkább vágyott karácsonyi ajándékokat illetően az eMAG megbízásából készült reprezentatív felmérésen: a felhasználók 24 százalékának nincs ilyen preferenciája, a leginkább vágyott ajándéknak pedig a könyv (18%), a ruha (12%) és az utazás (szintén 12%) számítanak.

Tízből három válaszadó (34%) úgy gondolja, hogy nincs olyan ajándéktípus, amelynek nem örülne, ugyanakkor a legtöbben (16%) a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölték meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12%) és a cipő (11%), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11%) követnek a népszerűtlenségi listán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...