- Hirdetés -

Elképesztő nézettséget hozott a vb-döntő

|

Közel 1,5 millió nézőt vonzott a labdarúgó-világbajnokság vasárnapi döntője. A kereskedelmi célcsoportoknál is kiemelkedően teljesített a meccs. Ettől függetlenül a hetet ugyanúgy a TV2 nyerte, ahogy mostanában megszokhattuk, az RTL pedig visszaelőzte az M4 Sportot.

Az 50. héten véget ért az, ami minden – az M4 Sporton kívüli – tévécsatornának egy rémálom volt: a nem nyárra, hanem a televíziós főszezonra eső labdarúgó-világbajnokság. A múlt héten már csak négy meccs került képernyőre, ebből kettő nem a főműsoridőre esett (a vasárnapi azért kicsit belelógott), de a vb-nek még így is érezhető hatása volt a nézettségi erőviszonyokra.

Abban nem történt változás, hogy minden bontásban (teljes nap, főműsoridő, 18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a TV2 bizonyult a piacvezetőnek. Annak ellenére is, hogy a 49. héthez viszonyítva kicsit csökkent a közönségarányuk. Például főműsoridőben a 18-59 éveseknél 1,6 százalékpontot, a 18-49 éveseknél 1,4 százalékpontot vesztettek. Egy héttel ezelőtt a célcsoportok többségénél még az M4 Sport volt a második, múlt héten már visszaelőzte őket az RTL, de teljes napon még így is 1 százalékponton belüli volt köztük a különbség.

A komplett portfóliókat nézve a TV2 Csoport végzett az élen, majd RTL Magyarország és MTVA volt a sorrend. Utóbbi eredményein sokat lendített a sportcsatornájuk. Általában jelentős leszakadással követik a két piacvezetőt és a fiatalabb célcsoportoknál olykor némelyik kábeles portfólió is eléjük tud kerülni, múlt héten viszont masszívan őrizték a harmadik helyet.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 50. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 13,5 15,8 13,9
RTL 11,1 10,7 10,6
M4 Sport 8,3 7,3 8

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 50. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 9,9 12,1 10,3
RTL 6,5 6,2 6,3
M4 Sport 6,1 5,6 5,7

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,6 25,0 23,5
RTL Magyarország 16,9 14,9 16,6
MTVA 10,2 13,5 9,2
AMC Networks 5,9 5,5 6,3
Paramount Global 4,1 3,6 4,8
Network4 4,1 4,3 3,1
Antenna Entertainment Group 3,7 3,0 3,7
Warner Bros.Discovery 2,8 3,4 2,7

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 15,4% / 15,6% (14,9% / 15,1%)
Tények Plusz – 13,5% / 13,4% (13% / 12,5%)
Farm VIP – 17,9% / 18% (18,3% / 18,5%)
Szerencsekerék – 14,9% / 15,6% (13,9% / 14,4%)

RTL
Híradó – 16,3% / 13,6% (15,8% / 13,5%)
Fókusz – 12,5% / 12,2% (11,7% / 11,6%)
A Konyhafőnök VIP – 9,7% / 10,1% (8,4% / 8,5%)

Az RTL Híradó továbbra is nagyon eltérően teljesít a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél. Előbbinél jobb heti átlagot hoztak, mint a Tények. Utóbbinál viszont a Tények 2 százalékpontnyi előnnyel előzte az RTL Híradót. A TV2-nek a Farm VIP nagyon jó eredményeket szállított és a főműsoridős csatornaátlag fölé erősödött a Szerencsekerék is. Az RTL-en a Konyhafőnök VIP a korábbi héthez viszonyítva javítani tudott és a heti átlaguk a 18-49 éveseknél nem is járt messze a csatorna főműsoridős átlagától (10,6%), de azért a jó eredmény nem ilyen. Nem valószínű, hogy 10 százalék környékén billegő produkcióként képzelték el a főzőműsor legújabb évadát.

Szombaton szépen teljesített A mi kis falunk, a 18-49 éveseknél 14,8 százalékos share-t ért el, amivel nyerték a sávjukat. Vasárnap pedig a Séf meg a többiek 8 és 8,5 százalékos közönségaránnyal búcsúzott, aznap este nagyjából ugyanezt hozta a TV2 is.

A hét legnézettebb műsora a vb-döntő volt, méghozzá rég nem látott nézőszámmal. A teljes lakosságnál 1,46 milliós nézettséget ért el, 34,8 százalékos share mellett. Mostanában az is ritkaságszámba megy, ha egy produkció belekarcol az egymillióba. A kereskedelmi célcsoportoknál pedig arányaiban még ennél is jobban teljesített a mérkőzés, hiszen a 18-59 éveseknél 788 ezer nézőt vonzott és 37,1 százalékos közönségarányt produkált. A 18-49 éveseknél pedig 530 ezres nézőszám mellett 36,8 százalékos share-t hozott össze.

A TV2 legnézettebb műsora a Farm VIP csütörtöki adása volt a teljes lakosságnál 893 ezer, a 18-59 éveseknél 391 ezer, a 18-49 éveseknél 269 ezer nézővel. Az RTL házi listavezetője a két kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk volt, a 18-59 éveseknél 359 ezer, a 18-49 éveseknél 210 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál viszont nem a sorozat, hanem a hétfői RTL Híradó bizonyult a csatorna legnézettebbjének a maga 725 ezres nézőszámával.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – DÖNTŐ* M4 SPORT 788 420 37,1
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – ELŐDÖNTŐ** M4 SPORT 549 501 25,5
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – BRONZMÉRKŐZÉS**** M4 SPORT 452 312 28,5
FARM VIP TV2 391 875 19,2
A MI KIS FALUNK RTL 359 709 16,8
HÍRADÓ RTL 319 705 17,4
SZERENCSEKERÉK TV2 280 434 15,5
FÓKUSZ PLUSZ RTL 277 599 13,5
TÉNYEK TV2 273 626 17,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 266 687 15,2

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – DÖNTŐ* M4 SPORT 1 466 083 34,8
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – ELŐDÖNTŐ*** M4 SPORT 954 944 23,0
FARM VIP TV2 893 903 21,9
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – BRONZMÉRKŐZÉS**** M4 SPORT 886 895 27,0
TÉNYEK TV2 791 978 22,8
HÍRADÓ RTL 725 102 20,8
TÉNYEK PLUSZ TV2 682 841 17,9
A MI KIS FALUNK RTL 634 410 15,0
SZERENCSEKERÉK TV2 597 548 17,5
FÓKUSZ PLUSZ RTL 505 679 12,2

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – DÖNTŐ* M4 SPORT 530 470 36,8
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – ELŐDÖNTŐ** M4 SPORT 360 220 24,4
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – BRONZMÉRKŐZÉS**** M4 SPORT 276 183 26,4
FARM VIP TV2 269 670 19,2
A MI KIS FALUNK RTL 210 460 14,8
SZERENCSEKERÉK TV2 197 718 17,3
TÉNYEK TV2 192 624 18,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 180 908 14,9
FÓKUSZ RTL 179 047 14,3
HÍRADÓ RTL 175 296 14,8

* Argentína – Franciaország
** Argentína – Horvátország
*** Franciaország – Marokkó
**** Horvátország – Marokkó

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...