Közel 1,5 millió nézőt vonzott a labdarúgó-világbajnokság vasárnapi döntője. A kereskedelmi célcsoportoknál is kiemelkedően teljesített a meccs. Ettől függetlenül a hetet ugyanúgy a TV2 nyerte, ahogy mostanában megszokhattuk, az RTL pedig visszaelőzte az M4 Sportot.
Az 50. héten véget ért az, ami minden – az M4 Sporton kívüli – tévécsatornának egy rémálom volt: a nem nyárra, hanem a televíziós főszezonra eső labdarúgó-világbajnokság. A múlt héten már csak négy meccs került képernyőre, ebből kettő nem a főműsoridőre esett (a vasárnapi azért kicsit belelógott), de a vb-nek még így is érezhető hatása volt a nézettségi erőviszonyokra.
Abban nem történt változás, hogy minden bontásban (teljes nap, főműsoridő, 18-49 évesek, 18-59 évesek, teljes lakosság) a TV2 bizonyult a piacvezetőnek. Annak ellenére is, hogy a 49. héthez viszonyítva kicsit csökkent a közönségarányuk. Például főműsoridőben a 18-59 éveseknél 1,6 százalékpontot, a 18-49 éveseknél 1,4 százalékpontot vesztettek. Egy héttel ezelőtt a célcsoportok többségénél még az M4 Sport volt a második, múlt héten már visszaelőzte őket az RTL, de teljes napon még így is 1 százalékponton belüli volt köztük a különbség.
A komplett portfóliókat nézve a TV2 Csoport végzett az élen, majd RTL Magyarország és MTVA volt a sorrend. Utóbbi eredményein sokat lendített a sportcsatornájuk. Általában jelentős leszakadással követik a két piacvezetőt és a fiatalabb célcsoportoknál olykor némelyik kábeles portfólió is eléjük tud kerülni, múlt héten viszont masszívan őrizték a harmadik helyet.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 50. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 13,5 | 15,8 | 13,9 |
RTL | 11,1 | 10,7 | 10,6 |
M4 Sport | 8,3 | 7,3 | 8 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 50. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 9,9 | 12,1 | 10,3 |
RTL | 6,5 | 6,2 | 6,3 |
M4 Sport | 6,1 | 5,6 | 5,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,6 | 25,0 | 23,5 |
RTL Magyarország | 16,9 | 14,9 | 16,6 |
MTVA | 10,2 | 13,5 | 9,2 |
AMC Networks | 5,9 | 5,5 | 6,3 |
Paramount Global | 4,1 | 3,6 | 4,8 |
Network4 | 4,1 | 4,3 | 3,1 |
Antenna Entertainment Group | 3,7 | 3,0 | 3,7 |
Warner Bros.Discovery | 2,8 | 3,4 | 2,7 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 15,4% / 15,6% (14,9% / 15,1%)
Tények Plusz – 13,5% / 13,4% (13% / 12,5%)
Farm VIP – 17,9% / 18% (18,3% / 18,5%)
Szerencsekerék – 14,9% / 15,6% (13,9% / 14,4%)
RTL
Híradó – 16,3% / 13,6% (15,8% / 13,5%)
Fókusz – 12,5% / 12,2% (11,7% / 11,6%)
A Konyhafőnök VIP – 9,7% / 10,1% (8,4% / 8,5%)
Az RTL Híradó továbbra is nagyon eltérően teljesít a 18-59 éveseknél és a 18-49 éveseknél. Előbbinél jobb heti átlagot hoztak, mint a Tények. Utóbbinál viszont a Tények 2 százalékpontnyi előnnyel előzte az RTL Híradót. A TV2-nek a Farm VIP nagyon jó eredményeket szállított és a főműsoridős csatornaátlag fölé erősödött a Szerencsekerék is. Az RTL-en a Konyhafőnök VIP a korábbi héthez viszonyítva javítani tudott és a heti átlaguk a 18-49 éveseknél nem is járt messze a csatorna főműsoridős átlagától (10,6%), de azért a jó eredmény nem ilyen. Nem valószínű, hogy 10 százalék környékén billegő produkcióként képzelték el a főzőműsor legújabb évadát.
Szombaton szépen teljesített A mi kis falunk, a 18-49 éveseknél 14,8 százalékos share-t ért el, amivel nyerték a sávjukat. Vasárnap pedig a Séf meg a többiek 8 és 8,5 százalékos közönségaránnyal búcsúzott, aznap este nagyjából ugyanezt hozta a TV2 is.
A hét legnézettebb műsora a vb-döntő volt, méghozzá rég nem látott nézőszámmal. A teljes lakosságnál 1,46 milliós nézettséget ért el, 34,8 százalékos share mellett. Mostanában az is ritkaságszámba megy, ha egy produkció belekarcol az egymillióba. A kereskedelmi célcsoportoknál pedig arányaiban még ennél is jobban teljesített a mérkőzés, hiszen a 18-59 éveseknél 788 ezer nézőt vonzott és 37,1 százalékos közönségarányt produkált. A 18-49 éveseknél pedig 530 ezres nézőszám mellett 36,8 százalékos share-t hozott össze.
A TV2 legnézettebb műsora a Farm VIP csütörtöki adása volt a teljes lakosságnál 893 ezer, a 18-59 éveseknél 391 ezer, a 18-49 éveseknél 269 ezer nézővel. Az RTL házi listavezetője a két kereskedelmi célcsoportnál A mi kis falunk volt, a 18-59 éveseknél 359 ezer, a 18-49 éveseknél 210 ezer nézőt ültetett a képernyők elé. A teljes lakosságnál viszont nem a sorozat, hanem a hétfői RTL Híradó bizonyult a csatorna legnézettebbjének a maga 725 ezres nézőszámával.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – DÖNTŐ* | M4 SPORT | 788 420 | 37,1 |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – ELŐDÖNTŐ** | M4 SPORT | 549 501 | 25,5 |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – BRONZMÉRKŐZÉS**** | M4 SPORT | 452 312 | 28,5 |
FARM VIP | TV2 | 391 875 | 19,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 359 709 | 16,8 |
HÍRADÓ | RTL | 319 705 | 17,4 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 280 434 | 15,5 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 277 599 | 13,5 |
TÉNYEK | TV2 | 273 626 | 17,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 266 687 | 15,2 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – DÖNTŐ* | M4 SPORT | 1 466 083 | 34,8 |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – ELŐDÖNTŐ*** | M4 SPORT | 954 944 | 23,0 |
FARM VIP | TV2 | 893 903 | 21,9 |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – BRONZMÉRKŐZÉS**** | M4 SPORT | 886 895 | 27,0 |
TÉNYEK | TV2 | 791 978 | 22,8 |
HÍRADÓ | RTL | 725 102 | 20,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 682 841 | 17,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 634 410 | 15,0 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 597 548 | 17,5 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 505 679 | 12,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – DÖNTŐ* | M4 SPORT | 530 470 | 36,8 |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – ELŐDÖNTŐ** | M4 SPORT | 360 220 | 24,4 |
LABDARÚGÓ VB MÉRKŐZÉS – BRONZMÉRKŐZÉS**** | M4 SPORT | 276 183 | 26,4 |
FARM VIP | TV2 | 269 670 | 19,2 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 210 460 | 14,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 197 718 | 17,3 |
TÉNYEK | TV2 | 192 624 | 18,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 180 908 | 14,9 |
FÓKUSZ | RTL | 179 047 | 14,3 |
HÍRADÓ | RTL | 175 296 | 14,8 |
* Argentína – Franciaország
** Argentína – Horvátország
*** Franciaország – Marokkó
**** Horvátország – Marokkó
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás