- Hirdetés -

Milyen üzenetek relevánsak a fogyasztóknak gazdasági válságban?

|

Első magyarországi kommunikációs szakmai elismerését vehette át Guy Libot, a K&H vezérigazgatója: az idén először átadott Signature CEO díj egyik nyerteseként az átadó után kérdeztük röviden arról, hogy véleménye szerint milyen szerepe van a marketingnek a gazdaság fejlődésében, valamint hogyan látja a K&H pandémia alatti kommunikációs teljesítményét. Továbbá megosztotta velünk tapasztalatait azzal kapcsolatban is, hogy nemzetközi vezetőként szerinte van-e különbség a hazai és külföldi marketingszakma között. (x)

- Mit gondol arról az állításról, hogy a marketing és a kreatív iparágak a gazdaság hajtómotorjai?

- Ha belegondolunk abba, hogy mi is az a marketing, akkor alapvetően azt látjuk, hogy egy szervezet által kínált termékeket és szolgáltatásokat juttat el a fogyasztókhoz. Tehát ha nincs marketing, tegyük fel, akkor bármit fejleszthetsz a termékek és szolgáltatások terén, ha az ügyfeleid nem tudnak róla, nem jut nyilvánosságra, akkor nem fogják megismerni és végül nem fogják használni sem. A marketing és a kommunikáció együttesen egy hidat alkotnak: az egyik oldalon ott van a termék és a fejlesztések, a másik oldalon pedig nyilvánvalóan ott vannak a fogyasztók. És ezt kell áthidalni, hogy ténylegesen eljuttassuk a termékeinket, a szolgáltatásainkat hozzájuk, és hogy tudatosíthassuk bennük, hogy mi hasznos számukra és mit kezdjenek vele.

- Sikeresnek tartja a vállalat kommunikációs tevékenységét a járvány alatt?

- Az évente átfogó kutatással mért Reputációs Indexünk szerint igencsak kiemelkedővé váltunk a pénzügyi szektorban – nevezetesen az elsők lettünk a pénzügyi szolgáltatók közt. Fontosnak tartom, hogy megmutassuk, hogy egy nehéz időszak alatt és után is képesek vagyunk hatékonyan fenntartani az értékes kapcsolatot köztünk mint szervezet és az ügyfeleink, a közönségünk között. Ez az Index is azt mutatja, hogy továbbra is és a pandémia ellenére is a legjobb megítélésnek örvendhetünk, és sikerült megőriznünk hírnevünket, miszerint ügyfeleink megbízható, mindazonáltal innovatív, a fenntarthatóság iránt elkötelezett, energikus, fiatalos és nem utolsó sorban modern bank és biztosítót látnak bennünk.

 

Fotón balról jobbra: Nagy Márton, Zámbó Szabina, Guy Libot, Horváth Magyary Voljč Nóra, Vaszary Ádám

- Alig ért véget a pandémia, máris egy újabb kihívást jelentő gazdasági helyzet felé tartunk. Mit gondol, egy vállalat kommunikációjának hogyan kellene igazodni az adott helyzetekhez?

- Úgy gondolom, hogy a válság idején is meg kell győződnünk arról, hogy az üzenet, amelyet ügyfeleink felé közvetítünk, valóban releváns számukra. Nyilvánvaló, hogy amikor más a gazdasági helyzet, másak a gazdasági feltételek, más dolgok is válnak fontossá számukra. Más gondjaik lesznek, más szükségleteik és így akár a termékkínálatnak, de a termékek előnyei közül kiemelt tulajdonságoknak, vagyis a kommunikáció üzenetének is mindenképp változnia kell. Emellett persze a márka alapértékeit, amiket az előbb felsoroltam, meg kell őrizni. Tehát egyszerre kell biztosítani az állandóságot, a képviselő értékek kommunikációját és a pillanatnyi helyzetre való érzékeny reagálást is, illetve a fogyasztói életkörülményre való reakciót. A kettőnek együtt kell tudnia megszólítani az ügyfelet, és akkor érhetjük el azt, hogy tényleg kiemelkedünk a sorból, hogy tényleg megérintjük őket. Hogy azt mondják: „ez egy nagyon fontos üzenet számomra, ez nekem szól”.

- A külföldi helyzeteket tekintve, mi a véleménye a marketing magyarországi helyzetéről? Mekkora különbséget lát köztük?

- Őszintén szólva nem hiszem, hogy sok különbség lenne. Mármint természetesen vannak helyi adottságokból adódó különbségek – különböző országoknak különböző kultúrája van –, viszont a szakmai érettség tekintetében nem hiszem, hogy Magyarországon a marketing, a kommunikációs tudás és annak gyakorlata bármilyen szempontból is különböző lenne, mint más országokban. A magyar szakemberek és egyben munkájuk egyenrangú partnerei a többi európai országénak. (x)

A Signature CEO díjról: A 2022-ben alapított díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...