A régi radiocafé inkább iránytű, nem mérce. Az eszközök adottak, ezeket szeretnénk a lehető legjobban használni izgalmas és releváns élő műsorokkal – mondta el a Marketing&Media magazinnak adott interjúban Szőke Tibor tulajdonos.
- Magasan van a léc, mert a név kötelez. A Radiocafé nevet pedig sokan ismerik, a fiatalok körében elég menő adó volt a 2000-es években. El lehet érni most, egy eléggé megváltozott piaci környezetben is hasonló népszerűséget, és ha igen, akkor hogyan?
- A radiocafé és elődje, az Est FM a maguk korában új hangot és minőséget képviseltek. Mi sem érnénk be kevesebbel: a célunk a magas minőség és a sajátos, ránk jellemző hang, zenei világ. Azt gondoljuk, hogy erre most is van igény, miközben jelentősen megváltozott a piaci környezet az utóbbi évtizedben. Nem másolni szeretnénk az elődünket, hanem újraértelmezni a szellemiséget és ennek alapján megvalósítani a saját elképzeléseinket. Ahogy egyik műsorvezetőnk, Fehér Mariann is megfogalmazta, a régi radio café inkább iránytű, nem mérce. A rádiós eszközök adottak, ezeket szeretnénk a lehető legjobban használni izgalmas és releváns élő műsorokkal, széles podcastkínálattal és nem utolsósorban a nálunk hallható – és eddig az éterből hiányzó – zenei kínálattal, sokszínűséggel. Az eddigi visszajelzésekből azt látjuk, van erre fogadókész közönségünk – persze még az út elején vagyunk.
- Mi a cél? Milyen elérés, mekkora hallgatottság?
- A hallgatottság fontos szám egy rádió életében, de nem az egyetlen. Mivel új hang vagyunk a fővárosi éterben, be kell látnunk, idő kell ahhoz, hogy megismerjenek. Budapest pezsgő kulturális és szellemi élete jó közege egy hiánypótló, kulturális tematikájú rádiónak. Éppen ezért nemcsak a hallgatók száma, hanem az összetétele is lényeges jellemző, a hatás legalább e két tényező eredője. Mi azokat a budapestieket szeretnénk elérni, akik a számunkra fontos értékekre fogékonyak. Emellett az online és social felületeken keresztül szeretnénk megszólítani a frekvenciánkon kívül élőket is.
- A rádióknál általában mindig nagy kérdés, mekkora power van a reggeli műsorukban. Ti is beszálltok ebbe a versenybe?
- Azzal, hogy elindultunk, beszálltunk. De mi ezt sokkal inkább a kínálat szélesítéseként, új hang megjelenéseként fogjuk fel. A reggeli műsor minden rádió számára fontos, hiszen a rádióhallgatási idő nem kis része összpontosul ebben az idősávban. Olyan programot, adást kínálunk, amelyet máshol nem talál meg a hallgató, és azzal, hogy a saját utunkat járjuk, nyilván versenyzünk is, de a hangsúly a saját úton van, és azt gondolom, a közönségünk éppen ezt értékeli. Mi nem „egysávos” rádió vagyunk, a koncepció lényege az, hogy egész nap releváns és érdekes tartalmat kínáljunk. Így például a délutáni drive time és a kora este is fontos szerepet kap, többek között ebben az idősávban jelennek meg a régi radiocafés műsorvezetők is: Behumi Dóri, Veress Dóri, Winkler Nóra, Nesta, McMenemy Márk, Rob.
- A tulajdonos számára az a fő kérdés, hogy megtérül-e a vállalkozás valamikor. Mennyit fektettél bele?
- A megtérülés fontosabb kérdés annál, mint hogy csak a befektetett eszközökre szűkítsük. Azt is jelzi ugyanis, hogy a koncepció életképes, a rádió által kínált szellemi tartalom elérte a közönségét és meg is tudja tartani, vagyis egy rádió korántsem csak pénzkérdés, és nem csak azt a néhány tízmilliót kell nézni, ami az induláshoz szükséges. A fennmaradáshoz, vagy sokkal jobb szóval a fenntarthatósághoz persze nélkülözhetetlen a pénzügyi egyensúly. Ennek elérésére lehetnek pénzügyi tervek, ám ezek csak akkor valósulhatnak meg, ha a rádió tartalma hosszabb távon is életképes – amiben én természetesen hiszek, de nem akarom magam a határidők korlátaival körbevenni.
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.