- Hirdetés -

Milyen üzenetek relevánsak a fogyasztóknak gazdasági válságban?

|

- Hirdetés -

Első magyarországi kommunikációs szakmai elismerését vehette át Guy Libot, a K&H vezérigazgatója: az idén először átadott Signature CEO díj egyik nyerteseként az átadó után kérdeztük röviden arról, hogy véleménye szerint milyen szerepe van a marketingnek a gazdaság fejlődésében, valamint hogyan látja a K&H pandémia alatti kommunikációs teljesítményét. Továbbá megosztotta velünk tapasztalatait azzal kapcsolatban is, hogy nemzetközi vezetőként szerinte van-e különbség a hazai és külföldi marketingszakma között. (x)

- Mit gondol arról az állításról, hogy a marketing és a kreatív iparágak a gazdaság hajtómotorjai?

- Ha belegondolunk abba, hogy mi is az a marketing, akkor alapvetően azt látjuk, hogy egy szervezet által kínált termékeket és szolgáltatásokat juttat el a fogyasztókhoz. Tehát ha nincs marketing, tegyük fel, akkor bármit fejleszthetsz a termékek és szolgáltatások terén, ha az ügyfeleid nem tudnak róla, nem jut nyilvánosságra, akkor nem fogják megismerni és végül nem fogják használni sem. A marketing és a kommunikáció együttesen egy hidat alkotnak: az egyik oldalon ott van a termék és a fejlesztések, a másik oldalon pedig nyilvánvalóan ott vannak a fogyasztók. És ezt kell áthidalni, hogy ténylegesen eljuttassuk a termékeinket, a szolgáltatásainkat hozzájuk, és hogy tudatosíthassuk bennük, hogy mi hasznos számukra és mit kezdjenek vele.

- Sikeresnek tartja a vállalat kommunikációs tevékenységét a járvány alatt?

- Az évente átfogó kutatással mért Reputációs Indexünk szerint igencsak kiemelkedővé váltunk a pénzügyi szektorban – nevezetesen az elsők lettünk a pénzügyi szolgáltatók közt. Fontosnak tartom, hogy megmutassuk, hogy egy nehéz időszak alatt és után is képesek vagyunk hatékonyan fenntartani az értékes kapcsolatot köztünk mint szervezet és az ügyfeleink, a közönségünk között. Ez az Index is azt mutatja, hogy továbbra is és a pandémia ellenére is a legjobb megítélésnek örvendhetünk, és sikerült megőriznünk hírnevünket, miszerint ügyfeleink megbízható, mindazonáltal innovatív, a fenntarthatóság iránt elkötelezett, energikus, fiatalos és nem utolsó sorban modern bank és biztosítót látnak bennünk.

 

Fotón balról jobbra: Nagy Márton, Zámbó Szabina, Guy Libot, Horváth Magyary Voljč Nóra, Vaszary Ádám

- Alig ért véget a pandémia, máris egy újabb kihívást jelentő gazdasági helyzet felé tartunk. Mit gondol, egy vállalat kommunikációjának hogyan kellene igazodni az adott helyzetekhez?

- Úgy gondolom, hogy a válság idején is meg kell győződnünk arról, hogy az üzenet, amelyet ügyfeleink felé közvetítünk, valóban releváns számukra. Nyilvánvaló, hogy amikor más a gazdasági helyzet, másak a gazdasági feltételek, más dolgok is válnak fontossá számukra. Más gondjaik lesznek, más szükségleteik és így akár a termékkínálatnak, de a termékek előnyei közül kiemelt tulajdonságoknak, vagyis a kommunikáció üzenetének is mindenképp változnia kell. Emellett persze a márka alapértékeit, amiket az előbb felsoroltam, meg kell őrizni. Tehát egyszerre kell biztosítani az állandóságot, a képviselő értékek kommunikációját és a pillanatnyi helyzetre való érzékeny reagálást is, illetve a fogyasztói életkörülményre való reakciót. A kettőnek együtt kell tudnia megszólítani az ügyfelet, és akkor érhetjük el azt, hogy tényleg kiemelkedünk a sorból, hogy tényleg megérintjük őket. Hogy azt mondják: „ez egy nagyon fontos üzenet számomra, ez nekem szól”.

- A külföldi helyzeteket tekintve, mi a véleménye a marketing magyarországi helyzetéről? Mekkora különbséget lát köztük?

- Őszintén szólva nem hiszem, hogy sok különbség lenne. Mármint természetesen vannak helyi adottságokból adódó különbségek – különböző országoknak különböző kultúrája van –, viszont a szakmai érettség tekintetében nem hiszem, hogy Magyarországon a marketing, a kommunikációs tudás és annak gyakorlata bármilyen szempontból is különböző lenne, mint más országokban. A magyar szakemberek és egyben munkájuk egyenrangú partnerei a többi európai országénak. (x)

A Signature CEO díjról: A 2022-ben alapított díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.
- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -