A CDP globális nonprofit szervezet immáron 7. alkalommal ismerte el a L'Oréal vezető szerepét a vállalati átláthatóság és a környezetvédelmi teljesítménye terén, beleértve a klímaváltozás elleni küzdelem, valamint az erdők és a vízbiztonság megőrzése érdekében tett lépéseket. A CDP 2022-es felmérésében a 15 000 értékelt vállalat közül csupán 12 szervezet kapott tripla „A” minősítést. A L’Oréal az egyetlen olyan cégcsoport, amely 7 egymást követő évben is megkapta ezt a kiemelkedő környezetvédelmi besorolást.
A CDP éves adatszolgáltatási és értékelési eljárását aranyszabályként ismerik el a vállalati környezeti átláthatóság terén világszerte. 2022-ben több mint 130 billió dollár vagyonnal rendelkező több mint 680 befektető és 6,4 billió dollár értékű beszerzést kezelő 280 beszerző közreműködésével kérték fel a vállalatokat, hogy tegyék közzé a környezetre gyakorolt hatásukról saját adataikat és kockázatelemzésüket a CDP platformján keresztül. Ebben az évben rekordszámú, több mint 18 700 vállalat osztotta meg beszámolóit.
A CDP részletes és független módszertan alapján értékeli a vállalatokat, egy A-tól D-ig terjedő skálán. A pontszámokat és besorolást olyan szempontok is befolyásolják, mint például a közzététel teljeskörűsége, a környezeti kockázatok tudatossága és kezelése, valamint a környezetvédelmi vezetéshez kapcsolódó legjobb gyakorlatok (pl.: ambiciózus és konkrét célok kitűzése) bemutatása. Azok a szervezetek, amelyek nem tették közzé adataikat vagy nem adtak elegendő információt, F besorolást kaptak.
„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy mi vagyunk az egyetlen vállalat, amely immáron 7. éve megkapta a CDP háromszoros „A” minősítését. Ez a L'Oréal hosszú távú elkötelezettségét és azt a törekvésünket is bizonyítja, hogy 2030-ra tevékenységeink tiszteletben tartják a bolygó határait. A világ vezető szépségipari vállalataként úgy gondolom, hogy kötelességünk példát mutatni. Ezt a helyzetünket pedig szeretnénk is kihasználni, hogy a változás katalizátorává váljunk, és ökoszisztémánk minden részét mozgósítsuk a mindannyiunkat érintő, egyre inkább sürgető éghajlati és környezeti kihívások kezelésére. Közös munkával képesek vagyunk olyan szépséget létrehozni, amely előremozdítja a világot" – hangsúlyozta Nicolas Hieronimus, a L'Oréal vezérigazgatója.
A vállalat a L'Oréal a jövőért keretében ambiciózus célokat tűzött ki 2030-ig. Ez a program három alappillérre támaszkodik: a vállalatcsoport átalakítása, az üzleti ökoszisztémánk megerősítése és hozzájárulás a világ kihívásainak megoldásához.
„A CDP felületén keresztül idén közel 20 000 vállalat tett közzé környezeti adatait, beleértve az európai vállalatok 70%-át a piaci érték alapján. A COP27 megmutatta, hogy minden eddiginél fontosabb az átalakulás szükségessége, ha a felmelegedést 1,5 °C-ra akarjuk korlátozni. Ezért is szolgál nagy örömömre, hogy az európai cégek a világ „A” listás vállalatainak közel felét teszik ki, köztük 15 két „A” és 8 tripla „A” pontszámmal az éghajlatváltozás, az erdők és a vízbiztonság terén betöltött vezető szerep tekintetében. 2030-ig a felére kell csökkentenünk a kibocsátást, meg kell szüntetnünk az erdőirtást, és ugyanilyen időn belül meg kell valósítanunk a vízbiztonságot is - a természet nélkül ugyanis nincs út a 1,5°C-hoz.
Az EU úttörő jelentőségű új rendeletének, a CSRD-nek az elfogadásával összhangban a CDP „A” listáján szereplő vállalatok megmutatják, hogy az élen járnak a jövőért folytatott küzdelemben - egyértelmű lépéseket tesznek a kibocsátás csökkentése és a környezeti hatások kezelése érdekében az egész értékláncukban. Ez az a fajta környezeti átláthatóság és cselekvés, amelyre az egész gazdaságban szükségünk van az ökológiai összeomlás megelőzése érdekében” – mondta el Maxfield Weiss, a CDP Europe ügyvezető igazgatója.