Az Amazon lett a legnagyobb hirdető, az autózás további élményekkel gazdagodik, a Barcelona pedig újabb médiajogait értékesítette. Ha pedig nem egy sportmóddal is működő Hisense tévén néznénk a focit, akkor a Galatasaray napelemekkel üzemelő stadionjába szurkolói reakciót mérő Manchester City-sállal is beülhetünk végigizgulni egy meccset.
Az Amazon lett a legnagyobb hirdető
Még az év elején tették közzé azt a 2021-re vonatkozó összeállítást, miszerint az Amazon 16,9 milliárd dollárt költött hirdetésekre és promóciókra, és ezzel az e-kereskedelmi vállalat minden idők legnagyobb hirdetőjévé vált. A társaság reklámkiadásai egy év alatt 55 százalékkal nőttek, ami a leggyorsabb bővülési ütem az elmúlt tíz évben.
Maga a cég jóval gyorsabban fejlődött, mint a teljes hirdetési piac, illetve jócskán felülmúlja a kiskereskedelmi szektor 20,6 százalékos növekedését is. Az Amazon fölényét jól mutatja, hogy a második legnagyobb hirdető, a Procter&Gamble 8,2 milliárd dollárt költött, ami éves összevetésben 12 százalékos fejlődés.
Sportmódot hozott a vébére a Hisense
A márka az U7HQ névre hallgató tévékészülékét a sportrajongóknak tervezte: a focivébé hivatalos modellje több mint egymilliárd színárnyalatot képes megjeleníteni és minden eddiginél részletesebb képet ad. A zavartalan meccsnézéshez a televízió 120 Hz-es képfrissítési technológiát és külön sportmódot kínál.
A Hisense által fejlesztett ULED-technológia kifinomult kontrasztokkal és minden eddiginél nagyobb részletességgel biztosítja a páratlan képminőséget, akár természetfilm, gasztroműsor vagy focimeccs megy a tévén.
Értékesíti médiajogait a Barcelona
Folytatja közvetítési jogai eladását az FC Barcelona, a katalán klub 300 millió euróért értékesítette a LaLiga Tv-s jogokat egy amerikai magántőkecsoportnak. Erre azért is van szükség, mert a világ egyik legismertebb futballklubja hatalmas, több mint egymilliárd eurós adósságot halmozott fel. A vevő a Sixth Street, amely ezzel az ügylettel 15 százalékos részesedést szerzett a Barcelona LaLiga Tv-jogaiból.
Az amerikai társaság korábban már megvett 10 százalékot, akkor 207,5 millió eurót fizettek. Ez azt jelenti, hogy 2047-ig ők rendelkeznek a tévés közvetítési jogok 25 százalékával a katalán klub spanyol bajnoki meccseire vonatkozóan.
Napelemek segítik a Galatasaray stadionját
Az isztambuli csapat az Enerjisa energetikai vállalattal együttműködve több mint tízezer napelemet helyezett el a stadionja tetején, amelyek 4,2 megawatt áramot termelnek. A stadionigazgató, Ali Çelikkıran szerint a panelek által elért energiamegtakarítás kétezer ház energiafelhasználásának felel meg, és évente 3250 tonna széndioxidot takarít meg. Becslése szerint ez 25 év alatt mintegy kétszázezer fa megmentésével egyenértékű. A környezetvédelmi szempontok mellett a pénzügyi rész is kedvezően alakult, a projekt ugyanis épp az energiaválság előtt lett kész.
Csapatsállal mérik a szurkolói reakciókat
A Manchester Citynél tesztelték először a Connected Scarf nevű szurkolói sálat, amelynek az anyagába egy csipet varrtak, amelyet a viselő nyakának hátsó részén helyeznek el. Maga a csip egy EmotiBit bioérzékelő, amely jó néhány fiziológiai reakciót képes mérni, mint a pulzusszám, a fizikai mozgás, a bőrhőmérséklet és az elektrodermális aktivitás. A Cisco technológiai vállalattal létrehozott eszköz célja, hogy fel lehessen térképezni és meg lehessen érteni, hogy a szurkolókra milyen érzelmi hatást gyakorol a futball.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.