- Hirdetés -

Brandsztorik a nagyvilágból

|

Az Amazon lett a legnagyobb hirdető, az autózás további élményekkel gazdagodik, a Barcelona pedig újabb médiajogait értékesítette. Ha pedig nem egy sportmóddal is működő Hisense tévén néznénk a focit, akkor a Galatasaray napelemekkel üzemelő stadionjába szurkolói reakciót mérő Manchester City-sállal is beülhetünk végigizgulni egy meccset.

Az Amazon lett a legnagyobb hirdető

Még az év elején tették közzé azt a 2021-re vonatkozó összeállítást, miszerint az Amazon 16,9 milliárd dollárt költött hirdetésekre és promóciókra, és ezzel az e-kereskedelmi vállalat minden idők legnagyobb hirdetőjévé vált. A társaság reklámkiadásai egy év alatt 55 százalékkal nőttek, ami a leggyorsabb bővülési ütem az elmúlt tíz évben.

Maga a cég jóval gyorsabban fejlődött, mint a teljes hirdetési piac, illetve jócskán felülmúlja a kiskereskedelmi szektor 20,6 százalékos növekedését is. Az Amazon fölényét jól mutatja, hogy a második legnagyobb hirdető, a Procter&Gamble 8,2 milliárd dollárt költött, ami éves összevetésben 12 százalékos fejlődés.

Sportmódot hozott a vébére a Hisense

A márka az U7HQ névre hallgató tévékészülékét a sportrajongóknak tervezte: a focivébé hivatalos modellje több mint egymilliárd színárnyalatot képes megjeleníteni és minden eddiginél részletesebb képet ad. A zavartalan meccsnézéshez a televízió 120 Hz-es képfrissítési technológiát és külön sportmódot kínál.

A Hisense által fejlesztett ULED-technológia kifinomult kontrasztokkal és minden eddiginél nagyobb részletességgel biztosítja a páratlan képminőséget, akár természetfilm, gasztroműsor vagy focimeccs megy a tévén.

Értékesíti médiajogait a Barcelona

Folytatja közvetítési jogai eladását az FC Barcelona, a katalán klub 300 millió euróért értékesítette a LaLiga Tv-s jogokat egy amerikai magántőkecsoportnak. Erre azért is van szükség, mert a világ egyik legismertebb futballklubja hatalmas, több mint egymilliárd eurós adósságot halmozott fel. A vevő a Sixth Street, amely ezzel az ügylettel 15 százalékos részesedést szerzett a Barcelona LaLiga Tv-jogaiból.

Az amerikai társaság korábban már megvett 10 százalékot, akkor 207,5 millió eurót fizettek. Ez azt jelenti, hogy 2047-ig ők rendelkeznek a tévés közvetítési jogok 25 százalékával a katalán klub spanyol bajnoki meccseire vonatkozóan.

Napelemek segítik a Galatasaray stadionját

Az isztambuli csapat az Enerjisa energetikai vállalattal együttműködve több mint tízezer napelemet helyezett el a stadionja tetején, amelyek 4,2 megawatt áramot termelnek. A stadionigazgató, Ali Çelikkıran szerint a panelek által elért energiamegtakarítás kétezer ház energiafelhasználásának felel meg, és évente 3250 tonna széndioxidot takarít meg. Becslése szerint ez 25 év alatt mintegy kétszázezer fa megmentésével egyenértékű. A környezetvédelmi szempontok mellett a pénzügyi rész is kedvezően alakult, a projekt ugyanis épp az energiaválság előtt lett kész.

Csapatsállal mérik a szurkolói reakciókat

A Manchester Citynél tesztelték először a Connected Scarf nevű szurkolói sálat, amelynek az anyagába egy csipet varrtak, amelyet a viselő nyakának hátsó részén helyeznek el. Maga a csip egy EmotiBit bioérzékelő, amely jó néhány fiziológiai reakciót képes mérni, mint a pulzusszám, a fizikai mozgás, a bőrhőmérséklet és az elektrodermális aktivitás. A Cisco technológiai vállalattal létrehozott eszköz célja, hogy fel lehessen térképezni és meg lehessen érteni, hogy a szurkolókra milyen érzelmi hatást gyakorol a futball.

Baross Gábor

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...