Négynapos munkahétre állt át a Libri-Bookline mellett a Magyar Telekom, a Coca-Cola belépett a snackpiacra és teljesen átalakult a BKK Futár. Az már biztos, hogy egy ideig az idei volt az utolsó Volt Fesztivál, egy magyar fiatal pedig csocsóasztalt tervezett a Legónak. Összeállításunkban az idei év érdekes hazai brandeseményeiből válogattunk.
Legokészletet tervezett egy magyar fiatal
A Fehérvári Donát által tervezett Lego Ideas csocsóasztalkészletet a Lego Csoport For the Joy of Play párizsi eseményen mutatták be októberben. A kockákból álló csocsóasztal tervét a 17 éves fiú a Lego Ideas oldalra töltötte fel még 2021-ben, majd miután elérte a tízezer szavazatot, a cég dizájnercsapata érdemesnek tartotta arra, hogy valódi készlet formájában is megvalósítsa. Különlegessége, hogy miután megépítettük a 2339 elemből álló modellt, játszani is lehet vele.
BudapestGo lett a BKK Futárból
Az év elején mutatkozott be a BudapestGO, a BKK Futár alkalmazás továbbfejlesztése. Az applikációban egy helyen érhető el a jegy- és bérletvásárlás, a digitális vonaljegy, emellett megújult az utazástervezés is. Amíg a korábbi alkalmazás csak egy hagyományos utazástervező volt, addig a BudapestGO egy felületen egyesíti a BKK korábbi alkalmazásainak a funkcióit. Megújult az utazástervezés, egyszerűbben használhatók a menetrendek, sőt már a HÉV-járatokkal és a BKK-bérlettel igénybe vehető elővárosi vonatokkal is lehet valós időben utazást tervezni.
Egyre népszerűbb a négynapos munkahét
A Libri-Bookline októberben, míg a nagyvállalati szektor szereplői közül elsőként novemberben a Magyar Telekom jelentette be, hogy áttér a négynapos munkahétre. A telekommunikációs cégnél pilotjelleggel négy hónapon keresztül négy csapat dolgozott négynapos munkarendben, változatlan alapbér mellett. A projekt hatékonynak bizonyult, így a vállalat további területek bevonásával folytatja a tesztidőszakot 2023. augusztus végéig. A négynapos munkarend kísérleti fázisában végzett felmérések biztató eredményt mutatnak: a fix munkaidőben ügyfélkapcsolati feladatokkal foglalkozó munkatársak önmagukhoz viszonyított teljesítménye a pilot előttihez képest tíz százalékkal nőtt. Emellett a dolgozók 92 százaléka érezte úgy, hogy a munkája mellett elegendő ideje jut a magánéletre.
Jövőre nem lesz Volt Fesztivál
„Nekünk is szívügyünk, azonban már az idei soproni fesztivál is csak jelentős költségmegszorításokkal tudott létrejönni, a bizonytalan gazdasági helyzetben pedig jelenleg nincs lehetőségünk a Voltot olyan színvonalon megszervezni, ahogy azt a közönség korábban megszokta” – nyilatkozta novemberben Kádár Tamás, a Sziget, a Balaton Sound és a Telekom Volt fesztivált rendező Sziget Szervezőiroda cégvezetője. A soproniak azért még bíznak abban, hogy a nehezebb időszak elteltével ismét otthont adhatnak a népszerű zenei rendezvénynek.
Belépett a snackpiacra a Coca-Cola
Vertikális portfóliófejlesztésbe kezdett a Coca-Cola HBC Magyarország; a legnagyobb hazai üdítőital-gyártó a 80 milliárd forint értékű snackpiacon teszteli legújabb kekszmárkáját. A MyWellness néven futó ízesített zab- és funkcionális kekszek az Auchan tizenkilenc hazai áruházában érhetők el. A MyWellness termékek száz százalékban teljes kiőrlésű lisztből készülnek, vitaminokban és rostokban gazdagok, több ízben elérhetők, a bevonatokat pedig magas minőségű valódi csokoládé alkotja. A kekszek mindegyike vegán termék, így kiválóan beilleszthető a kiegyensúlyozott étrendbe.
Baross Gábor
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstand.hu-n is, ide kattintva.