Összeállításunkban vezér- és ügyvezető igazgatókat, kommunikációs szakembereket kérdeztünk meg arról, hogy milyennek látták az idei évet és mit várnak 2023-tól. Amiben mindenki egyetért: izgalmas időszak jön.
Optimista vagyok, de lesznek kihívások
Samu Tímea, JCD Hungary, vezérigazgató
Alapvetően optimista beállítottságú vagyok, ugyanakkor úgy gondolom, hogy 2023-ban lesznek kihívások. Annyi bizonytalanság van a világban, amely külön-külön is megnehezíti az életünket, a háborútól a recesszión és az infláción át az energiakrízisig, hogy ezek tetszőleges kombinációja alapján csak azt mondhatom, jövőre borítékolhatóan nehéz évünk lesz.
Tele vagyunk tervekkel és további jobbnál jobb innovatív outdoor megoldásokkal, és a fő célkitűzésünk, hogy a 2022-es kereskedelmi árbevételünket megismételjük, vagy meghaladjuk. Emellett a JCDecaux-nál hosszú évek óta kiemelkedően fontos ESG célkitűzések még nagyobb hangsúlyt kaptak, többek között az energia- és a nyersanyagárak elszabadulása miatt az eszközeink energiatakarékos üzemeltetése.
Jobb, mint a tavalyi
Artsiom Rabtsevich, Adevinta Hungary, ügyvezető igazgató
A fennálló makrokörnyezet miatti bizonytalanságban a rugalmasságunk segít, hogy képesek legyünk alkalmazkodni a változásokhoz. Általános növekedés tapasztalható a használtcikk-piacon, ezért a platformok további fejlesztését tervezzük, miközben a vertikálokra (autó, állás, ingatlan) is egyre nagyobb fókuszt teszünk.
A Használtautó.hu-nál az adásvételi szolgáltatásaink bővítésére fogjuk helyezni a hangsúlyt, a Jófogáson pedig a tranzakciós folyamatunk kialakítását tervezzük, illetve hogy a vásárlás még egyszerűbb és biztonságosabb legyen a felhasználóink számára. Összefoglalva, továbbra is az alap üzleti működésünkre, egy továbbfejlesztett felhasználói élményre és a kereslet-kínálat minőségére koncentrálunk.
Még jobban felértékelődik a bizalmi kapcsolat
Knapcsek Katalin, KNK PR, ügyvezető igazgató
A KNK-nál fajsúlyos a food és non-food FMCG-szektornak nyújtott szolgáltatás. Azontúl, hogy a gyártó cégeinket hátrányosan érinti az energiaárak emelkedése, nagy kérdés a fogyasztás változása is. A gazdasági környezet hatásainak ellenére bizakodó vagyok, és a megbízóink is drasztikus kommunikációs megszorítások nélkül tervezik a jövő évet.
A legnagyobb értékünk az ügyfeleinkkel kiépített bizalmi kapcsolat. Ez még inkább felértékelődik 2023-ban. Hiszek a lelkiismeretesen végzett szakszerű munka, a folyamatos visszacsatolás, az értékelés és a pontos elszámolás erejében. Az ügyfeleink jól ismerik és elismerik ezt a hozzáállásunkat, és biztos vagyok abban, hogy ez továbbra is komoly érték marad.
Óvatosabban terveznek
Híves Beáta, Next9 Communications, ügyvezető igazgató, alapító
Az ügyfelek óvatossága növekedett a jövő évvel szemben, már most érezzük, hogy sokan a recesszió várható hatásai miatt óvatosabban terveznek, és többféle forgatókönyvben gondolkodnak. Tendenciózusan mi is keresletcsökkenést várunk bizonyos területeken, ugyanakkor úgy gondolom, hogy a PR szerepe ugyanúgy fel fog értékelődni, mint ahogy a pandémia idején.
Az alapszolgáltatásaink mellett jövőre szeretnénk tovább erősíteni a nemzetközi jelenlétünket. Mivel 2023-ban ötéves a Next9, a nehéz helyzet ellenére is szeretnénk egy pillanatra megállni és megünnepelni azt, hogy alapítótársammal, Győri Krisztával megálmodtunk egy ügynökséget, amely az idén PR-toplistára került. Nagyon büszkék vagyunk erre és arra a csapatra, amelynek a tagjai ennek megvalósításában nap mint nap részt vesznek, többen a kezdetek óta.