Az RTL Híradó és a TV2-s Farm VIP utolsó adása volt a hét két legnézettebb műsora. Csökkent a TV2 és az RTL közötti különbség, de a múlt hetet még így is a TV2 nyerte.
Az év utolsó hetében mindkét piacvezető kereskedelmi csatorna közönségaránya csökkent az előző, 51. héthez viszonyítva. A TV2 esetén volt nagyobb a visszaesés, bár nekik a korábbi hét kifejezetten erősnek számított. Ennek ellenére minden összevetésben (teljes nap, főműsoridő, 18-49 és 18-59 évesek, teljes lakosság) megőrizte vezető pozícióját a TV2.
A csökkenő share-ek ellenére nem volt egy laza hét a műsorok szempontjából. Néhány éve a két ünnep közötti időszakot még nagyon megúszósra vették a csatornák. Ehhez képest az RTL saját gyártású sorozatpremierrel (Drága örökösök – A visszatérés) készült erre a hétre, a TV2 pedig ekkor adta le az őszi szezonjuk egyik legnézettebb műsorának (Farm VIP) utolsó két epizódját.
Az esték többségét a TV2 nyerte, az RTL a 18-49 évesek körében csütörtökön, pénteken és vasárnap tudott a fő konkurense elé kerülni. A szilveszteri főműsoridőt a TV2 nyerte. A 18-59 éveseknél 11,3 százalékos közönségarányt hoztak össze az RTL 8,6 százalékával szemben. A 18-49 éveseknél pedig ugyanez 10,6 százalékot, illetve 8,5 százalékot tett ki.
A teljes csatornacsoportok terén a helyzet változatlan, azaz minden bontásban a TV2 Csoport ért el magasabb share-t. A legjelentősebb előnyt főműsoridőben és a teljes lakosságnál hozták össze (TV2 Csoport: 27,9%, RTL Magyarország: 19,4%), a legkisebb differenciát pedig főműsoridőben és a 18-49 éveseknél mérték (TV2 Csoport: 25,5%, RTL Magyarország: 21,3%).
A két piacvezető után a harmadik legerősebb szereplőnek a 18-59 és a 18-49 éveseknél az AMC Networks, a teljes lakosságnál az MTVA számított. Utóbbinak a 18-49 évesek jelentették a gyenge pontját, hiszen ennél a célcsoportnál az Antenna Group és a Paramount is a közmédia előtt végzett.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 52. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,8 | 13,8 | 10,7 |
RTL | 9,6 | 9,6 | 9,3 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 52. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 8,5 | 9,9 | 8,4 |
RTL | 6,2 | 6 | 6,1 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 23,7 | 24,7 | 23,1 |
RTL Magyarország | 18,2 | 16,3 | 18,4 |
AMC Networks | 6,1 | 5,6 | 6,5 |
MTVA | 5,1 | 9,1 | 4,0 |
Antenna Entertainment Group | 4,3 | 3,3 | 4,7 |
Paramount Global | 4,2 | 3,8 | 4,7 |
Network4 | 4,0 | 4,6 | 2,6 |
Warner Bros.Discovery | 2,4 | 2,8 | 2,3 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,3% / 13,6% (15,3% / 14,8%)
Tények Plusz – 12,4% / 11,2% (13,1% / 12,7%)
Farm VIP – 15,9% / 15,4% (18,1% / 17,8%)
Szerencsekerék – 11% / 10,4% (14,4% / 14,6%)
RTL
Híradó – 15,2% / 13,5% (16,8% / 14,7%)
Fókusz – 11,1% / 11,1% (11,7% / 11,8%)
Drága örökösök – 12% / 11,9%
A TV2-nek bejött az a húzása, hogy a Drága örökösökkel szembe pakolta át a Farm VIP utolsó epizódjait. Utóbbi kedden és szerdán is nyerte a sávját. Azonban csütörtökön és pénteken a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Drága örökösök már verte a Szerencsekereket és láthatóan növekvő tendenciát mutatott a sorozat nézőszáma.
Szilveszterkor a kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó jobb nézettséget produkált a Tényeknél. Utána viszont a Szerencsekerék már legyőzte az RTL-en futó filmet. A Sztárban sztár leszek szilveszterre szánt adása viszont nem hozott valami jó eredményeket, a 18-49 éveseknél 7,7 százalékos, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál 7,6-7,6 százalékos share-t ért el.
Az RTL az év utolsó napján kicsit mindig trollkodik: 2016 óta ugyanazzal a két filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel tudja le a szilveszter estét.
Itt van erről egy történelmi áttekintés:
Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2022. december 31. – 291 ezer
2021. december 31. – 391 ezer
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2022. december 31. – 95 ezer
2021. december 31. – 121 ezer
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer
És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2022. december 31. – 247 ezer
2021. december 31. – 341 ezer
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer
Célcsoport: 18-49 évesek
2022. december 31. – 94 ezer
2021. december 31. – 125 ezer
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer
Ahogy a fentiekből látható, 2016 és 2020 között tulajdonképpen be is jött ez a húzás. Viszont 2021-ben és legutóbb már eléggé megbicsaklott a két Bud Spencer – Terence Hill film nézőszáma, és egyébként a share-je is.
Az elmúlt hét legnézettebb műsora a 18-49 és 18-59 éveseknél a január elsejei RTL Híradó volt. Előbbinél 245 ezer, utóbbinál 390 ezer nézőt vonzott a hírműsor. A teljes lakosságnál a múlt szerdai Farm VIP bizonyult a legnézettebbnek a maga 971 ezres nézőszámával.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 390 478 | 16,4 |
FARM VIP | TV2 | 361 294 | 15,8 |
TÉNYEK | TV2 | 326 656 | 13,8 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 302 162 | 13,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 286 898 | 13,9 |
RESZKESSETEK BETÖRŐK 3. | TV2 | 262 422 | 12,8 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 261 744 | 13,1 |
HOLIDAY | TV2 | 247 619 | 10,9 |
FÓKUSZ | RTL | 243 556 | 11,8 |
NÁSZ-AJÁNLAT | RTL | 243 528 | 10,7 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
FARM VIP | TV2 | 971 864 | 21,8 |
HIRADO | RTL | 801 209 | 18,0 |
TENYEK | TV2 | 796 670 | 20,2 |
TENYEK PLUSZ | TV2 | 780 554 | 18,8 |
SZERENCSEKEREK | TV2 | 710 987 | 16,6 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 573 370 | 12,9 |
CSINALJUK A FESZTIVALT | DUNA TV | 565 164 | 14,9 |
HOLIDAY | TV2 | 480 835 | 11,0 |
FOKUSZ | RTL | 465 733 | 11,2 |
NASZ-AJANLAT | RTL | 456 398 | 10,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 245 482 | 14,9 |
FARM VIP | TV2 | 237 282 | 15,9 |
RESZKESSETEK BETÖRŐK 3. | TV2 | 226 256 | 15,6 |
TÉNYEK | TV2 | 208 070 | 16,7 |
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 205 242 | 14,4 |
HOLIDAY | TV2 | 187 746 | 12,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 174 520 | 13,0 |
NAGYFIÚK 2. | TV2 | 174 489 | 10,4 |
NÁSZ-AJÁNLAT | RTL | 167 277 | 10,7 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 165 660 | 12,7 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás