- Hirdetés -

Így alakult a nézettségi verseny az év utolsó hetében

|

Az RTL Híradó és a TV2-s Farm VIP utolsó adása volt a hét két legnézettebb műsora. Csökkent a TV2 és az RTL közötti különbség, de a múlt hetet még így is a TV2 nyerte.

Az év utolsó hetében mindkét piacvezető kereskedelmi csatorna közönségaránya csökkent az előző, 51. héthez viszonyítva. A TV2 esetén volt nagyobb a visszaesés, bár nekik a korábbi hét kifejezetten erősnek számított. Ennek ellenére minden összevetésben (teljes nap, főműsoridő, 18-49 és 18-59 évesek, teljes lakosság) megőrizte vezető pozícióját a TV2.

A csökkenő share-ek ellenére nem volt egy laza hét a műsorok szempontjából. Néhány éve a két ünnep közötti időszakot még nagyon megúszósra vették a csatornák. Ehhez képest az RTL saját gyártású sorozatpremierrel (Drága örökösök – A visszatérés) készült erre a hétre, a TV2 pedig ekkor adta le az őszi szezonjuk egyik legnézettebb műsorának (Farm VIP) utolsó két epizódját.

Az esték többségét a TV2 nyerte, az RTL a 18-49 évesek körében csütörtökön, pénteken és vasárnap tudott a fő konkurense elé kerülni. A szilveszteri főműsoridőt a TV2 nyerte. A 18-59 éveseknél 11,3 százalékos közönségarányt hoztak össze az RTL 8,6 százalékával szemben. A 18-49 éveseknél pedig ugyanez 10,6 százalékot, illetve 8,5 százalékot tett ki.

A teljes csatornacsoportok terén a helyzet változatlan, azaz minden bontásban a TV2 Csoport ért el magasabb share-t. A legjelentősebb előnyt főműsoridőben és a teljes lakosságnál hozták össze (TV2 Csoport: 27,9%, RTL Magyarország: 19,4%), a legkisebb differenciát pedig főműsoridőben és a 18-49 éveseknél mérték (TV2 Csoport: 25,5%, RTL Magyarország: 21,3%).

A két piacvezető után a harmadik legerősebb szereplőnek a 18-59 és a 18-49 éveseknél az AMC Networks, a teljes lakosságnál az MTVA számított. Utóbbinak a 18-49 évesek jelentették a gyenge pontját, hiszen ennél a célcsoportnál az Antenna Group és a Paramount is a közmédia előtt végzett.

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 52. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,8 13,8 10,7
RTL 9,6 9,6 9,3

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 52. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 8,5 9,9 8,4
RTL 6,2 6 6,1

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 23,7 24,7 23,1
RTL Magyarország 18,2 16,3 18,4
AMC Networks 6,1 5,6 6,5
MTVA 5,1 9,1 4,0
Antenna Entertainment Group 4,3 3,3 4,7
Paramount Global 4,2 3,8 4,7
Network4 4,0 4,6 2,6
Warner Bros.Discovery 2,4 2,8 2,3

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 14,3% / 13,6% (15,3% / 14,8%)
Tények Plusz – 12,4% / 11,2% (13,1% / 12,7%)
Farm VIP – 15,9% / 15,4% (18,1% / 17,8%)
Szerencsekerék – 11% / 10,4% (14,4% / 14,6%)

RTL
Híradó – 15,2% / 13,5% (16,8% / 14,7%)
Fókusz – 11,1% / 11,1% (11,7% / 11,8%)
Drága örökösök – 12% / 11,9%

A TV2-nek bejött az a húzása, hogy a Drága örökösökkel szembe pakolta át a Farm VIP utolsó epizódjait. Utóbbi kedden és szerdán is nyerte a sávját. Azonban csütörtökön és pénteken a 18-49 és a 18-59 éveseknél a Drága örökösök már verte a Szerencsekereket és láthatóan növekvő tendenciát mutatott a sorozat nézőszáma.

Szilveszterkor a kereskedelmi célcsoportnál az RTL Híradó jobb nézettséget produkált a Tényeknél. Utána viszont a Szerencsekerék már legyőzte az RTL-en futó filmet. A Sztárban sztár leszek szilveszterre szánt adása viszont nem hozott valami jó eredményeket, a 18-49 éveseknél 7,7 százalékos, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál 7,6-7,6 százalékos share-t ért el.

Az RTL az év utolsó napján kicsit mindig trollkodik: 2016 óta ugyanazzal a két filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel tudja le a szilveszter estét.

Itt van erről egy történelmi áttekintés:

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2022. december 31. – 291 ezer
2021. december 31. – 391 ezer
2020. december 31. – 532 ezer
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2022. december 31. – 95 ezer
2021. december 31. – 121 ezer
2020. december 31. – 187 ezer
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2022. december 31. – 247 ezer
2021. december 31. – 341 ezer
2020. december 31. – 504 ezer
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2022. december 31. – 94 ezer
2021. december 31. – 125 ezer
2020. december 31. – 210 ezer
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

Ahogy a fentiekből látható, 2016 és 2020 között tulajdonképpen be is jött ez a húzás. Viszont 2021-ben és legutóbb már eléggé megbicsaklott a két Bud Spencer – Terence Hill film nézőszáma, és egyébként a share-je is.

Az elmúlt hét legnézettebb műsora a 18-49 és 18-59 éveseknél a január elsejei RTL Híradó volt. Előbbinél 245 ezer, utóbbinál 390 ezer nézőt vonzott a hírműsor. A teljes lakosságnál a múlt szerdai Farm VIP bizonyult a legnézettebbnek a maga 971 ezres nézőszámával.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 390 478 16,4
FARM VIP TV2 361 294 15,8
TÉNYEK TV2 326 656 13,8
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 302 162 13,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 286 898 13,9
RESZKESSETEK BETÖRŐK 3. TV2 262 422 12,8
SZERENCSEKERÉK TV2 261 744 13,1
HOLIDAY TV2 247 619 10,9
FÓKUSZ RTL 243 556 11,8
NÁSZ-AJÁNLAT RTL 243 528 10,7

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

Csatorna AMR (fő) SHR %
FARM VIP TV2 971 864 21,8
HIRADO RTL 801 209 18,0
TENYEK TV2 796 670 20,2
TENYEK PLUSZ TV2 780 554 18,8
SZERENCSEKEREK TV2 710 987 16,6
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 573 370 12,9
CSINALJUK A FESZTIVALT DUNA TV 565 164 14,9
HOLIDAY TV2 480 835 11,0
FOKUSZ RTL 465 733 11,2
NASZ-AJANLAT RTL 456 398 10,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
HÍRADÓ RTL 245 482 14,9
FARM VIP TV2 237 282 15,9
RESZKESSETEK BETÖRŐK 3. TV2 226 256 15,6
TÉNYEK TV2 208 070 16,7
DRÁGA ÖRÖKÖSÖK RTL 205 242 14,4
HOLIDAY TV2 187 746 12,2
TÉNYEK PLUSZ TV2 174 520 13,0
NAGYFIÚK 2. TV2 174 489 10,4
NÁSZ-AJÁNLAT RTL 167 277 10,7
SZERENCSEKERÉK TV2 165 660 12,7

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...