- Hirdetés -

„Ahol mások a problémát látják, mi a lehetőséget” – interjú Galántai Györggyel

|

Galántai György, a HELL Energy kereskedelmi igazgatója kapta kézhez elsőként a Signature CEO díját*, amit idén összesen 14 vállalat üzleti döntéshozója érdemelt ki. Ennek apropójából készítettünk vele interjút, hogy megtudjuk, megváltoztatta-e a pandémia a marketingszemléletüket, milyen különbségeket lát a HELL és a versenytársak törekvéseiben, továbbá arról, miért kulcstényező az innováció a jó marketinghez.

- Mennyire érezték fontosnak, hogy az elmúlt évek szélsőséges helyzeteiben máshogyan kell kommunikálnia egy vállalatának? Hogyan hatott mindez a marketingszemléletükre?

- Szerintem ott viselkedtünk másképp, hogy ahol mások a problémát látják, mi a lehetőséget. Marketing szempontból is így viselkedtünk. Tehát amíg sokan a marketingbüdzsét húzták meg, addig mi beleinvesztáltunk. Sok új kampányt készítettünk, terméket fejlesztettünk – például bevezettük a Hell Classic+-t, ami az adott időszak fogyasztói igényeire reagált, hiszen sokkal több C- és D-vitamint tartalmazott, mint a hagyományos termék. Mi mindig azt valljuk – nem csak a pandémia vagy a mostani nehéz szituáció kapcsán is –, hogy meg kell találni a lehetőségeket. Azokat a lehetőségeket, amik a fogyasztói igényekkel is pozitívan találkoznak. Minden nehézségben van valami lehetőség.

- Milyennek látja a marketing hazai és külföldi helyzetét – szakmától függetlenül?

- Nem vagyok erről túl jó véleménnyel. Szerintem kevés az igazán jó, kreatív csapat Magyarországon. A legtöbb ügynökség viszonylag rövid távon gondolkodik. Odáig tart a fókusz, hogy meg kell szerezni az ügyfelet. Hosszú távon viszont nem ugyanazt a szolgáltatást nyújtják, mint korábban. Ha kicsit kitekintünk, akár a környező országokba, például ha Romániát nézzük, akkor azt gondolom, hogy sokkal több kreatív ötlet és gondolat születik náluk. Szerintem ezt mindenképp át kell vennünk külföldről.

- A közelmúltban kialakult egy nézet, miszerint „nincs innováció marketing nélkül”. Sokan ezt pártolják, sokan viszont támadják. Melyik oldalra áll ebben a vitában?

- Szerintem akkor helytálló ez a nézet, ha az adott szakember kezében megvannak ehhez a lehetőségek, a szükséges eszközök. Nekem meg a csapatomnak minden ilyen a kezünkben van, így minden nálunk dől el, idehaza. Az egyik előnyünk, hogy szeretünk kipróbálni új dolgokat, sőt ki is próbálunk új dolgokat. Hiszünk abban, hogy még ha ezzel hibázunk is, abból csak tanulni tudunk, tovább fejlődni. Ha még csak ki sem próbáljuk, akkor soha nem fogjuk tudni, hogy mi lett volna, ha… Hiszek abban, hogy az innováció kell a jó marketinghez.

- Hogy látja, milyen szerepe lesz 2023-ban a marketingnek?

- Nagyon gyorsan változik a környezet, a téma, tehát az aktualitás. Mindezt nehéz jól megfogni és marketingben is lekövetni. Hogy 2023-ban milyen szerepet szánunk a marketingnek? Alapvetően azt, amit eddig is: hogy a növekedésünk egyik hajtómotorja legyen. Hogy mindenképpen szeretnénk többet invesztálni bele, függetlenül attól, hogy milyen nehézségek vannak jelenleg. Szeretnénk megújulni, például a meglévő márkáinkat megújítani. Mi jövőre is növekedést tervezünk.

 

Fotón balról jobbra: Vecsei Márton, Nagy Márton, Galántai György, Popovics Adrienn

*A díjról: A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...