Galántai György, a HELL Energy kereskedelmi igazgatója kapta kézhez elsőként a Signature CEO díját*, amit idén összesen 14 vállalat üzleti döntéshozója érdemelt ki. Ennek apropójából készítettünk vele interjút, hogy megtudjuk, megváltoztatta-e a pandémia a marketingszemléletüket, milyen különbségeket lát a HELL és a versenytársak törekvéseiben, továbbá arról, miért kulcstényező az innováció a jó marketinghez.
- Mennyire érezték fontosnak, hogy az elmúlt évek szélsőséges helyzeteiben máshogyan kell kommunikálnia egy vállalatának? Hogyan hatott mindez a marketingszemléletükre?
- Szerintem ott viselkedtünk másképp, hogy ahol mások a problémát látják, mi a lehetőséget. Marketing szempontból is így viselkedtünk. Tehát amíg sokan a marketingbüdzsét húzták meg, addig mi beleinvesztáltunk. Sok új kampányt készítettünk, terméket fejlesztettünk – például bevezettük a Hell Classic+-t, ami az adott időszak fogyasztói igényeire reagált, hiszen sokkal több C- és D-vitamint tartalmazott, mint a hagyományos termék. Mi mindig azt valljuk – nem csak a pandémia vagy a mostani nehéz szituáció kapcsán is –, hogy meg kell találni a lehetőségeket. Azokat a lehetőségeket, amik a fogyasztói igényekkel is pozitívan találkoznak. Minden nehézségben van valami lehetőség.
- Milyennek látja a marketing hazai és külföldi helyzetét – szakmától függetlenül?
- Nem vagyok erről túl jó véleménnyel. Szerintem kevés az igazán jó, kreatív csapat Magyarországon. A legtöbb ügynökség viszonylag rövid távon gondolkodik. Odáig tart a fókusz, hogy meg kell szerezni az ügyfelet. Hosszú távon viszont nem ugyanazt a szolgáltatást nyújtják, mint korábban. Ha kicsit kitekintünk, akár a környező országokba, például ha Romániát nézzük, akkor azt gondolom, hogy sokkal több kreatív ötlet és gondolat születik náluk. Szerintem ezt mindenképp át kell vennünk külföldről.
- A közelmúltban kialakult egy nézet, miszerint „nincs innováció marketing nélkül”. Sokan ezt pártolják, sokan viszont támadják. Melyik oldalra áll ebben a vitában?
- Szerintem akkor helytálló ez a nézet, ha az adott szakember kezében megvannak ehhez a lehetőségek, a szükséges eszközök. Nekem meg a csapatomnak minden ilyen a kezünkben van, így minden nálunk dől el, idehaza. Az egyik előnyünk, hogy szeretünk kipróbálni új dolgokat, sőt ki is próbálunk új dolgokat. Hiszünk abban, hogy még ha ezzel hibázunk is, abból csak tanulni tudunk, tovább fejlődni. Ha még csak ki sem próbáljuk, akkor soha nem fogjuk tudni, hogy mi lett volna, ha… Hiszek abban, hogy az innováció kell a jó marketinghez.
- Hogy látja, milyen szerepe lesz 2023-ban a marketingnek?
- Nagyon gyorsan változik a környezet, a téma, tehát az aktualitás. Mindezt nehéz jól megfogni és marketingben is lekövetni. Hogy 2023-ban milyen szerepet szánunk a marketingnek? Alapvetően azt, amit eddig is: hogy a növekedésünk egyik hajtómotorja legyen. Hogy mindenképpen szeretnénk többet invesztálni bele, függetlenül attól, hogy milyen nehézségek vannak jelenleg. Szeretnénk megújulni, például a meglévő márkáinkat megújítani. Mi jövőre is növekedést tervezünk.
Fotón balról jobbra: Vecsei Márton, Nagy Márton, Galántai György, Popovics Adrienn
*A díjról: A 2022-ben alapított Signature CEO díjat azon üzleti döntéshozók és szervezetek nyerhetik el, ahol mind vezetői, mind operatív szinteken független testületek által díjazott marketingszakemberek dolgoznak – vagyis felkerültek az idei Marketing & Media TOP 50 marketing-döntéshozó, valamint a Signature 40 listára.