- Hirdetés -

Csillagászati árak a fővárosi ingatlanpiacon

|

Egekbe szöktek a fővárosi újépítésű lakások árai, 2022 negyedik negyedévére már alig akad olyan kerület, ahol 1 millió forint alatti négyzetméteráron kapható új lakás. Az I. kerület után most a II. kerületben értékesített újépítések átlagos ára közelítette meg a 3 millió forintot négyzetméterenként. Lehet ezt még fokozni 2023-ban? Az Eltinga Lakáspiaci Riport és a Duna House összefoglalója az újépítésű ingatlanokról!

2022 negyedik negyedévében a bizonytalan gazdasági helyzet, a megállíthatatlanul felfelé törő infláció és az emelkedő kamatkörnyezet egyre nehezebb helyzet elé állította az otthonteremtőket. Többen teljesen elengedték a saját lakás vágyálmát, vagy az alacsonyabb elérhető hitelösszeg miatt csökkentették az ingatlanra fordítható összeggel együtt a lakással szemben támasztott igényeket is. A Duna House értékesítőinek tapasztalatai alapján egyre többen mondtak le az újépítésű otthon vásárlásáról és helyette a használt piacon keresgéltek.

„Mérséklődött az újépítésű lakások értékesítésének intenzitása az év második felében. A Budapesten eladott újépítésű lakások száma már alig haladja meg az ezer darabot negyedévente, holott a zöldhitel fűtötte első negyedév során még 2 300 lakás cserélt gazdát. A kínálat bővülése ugyanakkor az év során elmaradt a várakozásoktól, így a megvásárolható lakások száma 4 500 alá csökkent. Az év végére mégsem száradt ki a piac, mivel a fejlesztők 2 600 lakást dobtak piacra, így a szabad lakások száma mintegy 40 százalékkal nőtt” – kezdte az Eltinga Lakáspiaci Riport adatainak elemzését Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője. „A 2023-as évben az újépítésű szegmens piacán árcsökkenést biztosan nem várhatnak az érdeklődők, sőt a legtöbb fejlesztő az alapanyagárak és a munkaerő költségek emelkedése miatt várhatóan áremelésre fog kényszerülni” – egészítette ki a tavalyi adatokat a Duna House idei várakozásával a szakértő.

2022 negyedik negyedévére alig maradt olyan fővárosi kerület, ahol 1 millió forint alatti négyzetméteráron lehet újépítés ingatlant vásárolni. Akik nem elégszenek meg a külső kerületek (XVII., XVIII., XXI., XXIII.) projektjeinek lakásaival, azok kénytelenek megbékélni a gondolattal, hogy csak 1 millió forintot meghaladó négyzetméteráron válogathatnak az új lakásokból. A harmadik negyedévben értékesített lakások adatai alapján a legborsosabb árú az I. kerület volt, ahol 2,9 millió forintnál is drágábban lehetett egy négyzetméter újépítésű lakáshoz jutni, azonban az év végére már a II. kerületben is elérte a 2,7 milliót az átlagos négyzetméterár. Legolcsóbban, 824 ezer forintos négyzetméteráron a XXIII. kerületben lehetett újépítést vásárolni a fővárosban. „Budapesten 2022 negyedik negyedévének kínálati árai alapján az újépítésűek átlagos négyzetméterára meghaladta az 1,4 millió forintot, az újépítésű ingatlanra költött átlagos összeg pedig közel 100 millió forintra rúg.” – folytatta a szakértő.

Elérhető lakások tekintetében az előző negyedévhez hasonlóan a XIII. kerület, valamint a IX. és a XI. kerület továbbra sem veszített vezető szerepéből, ezekben a fővárosi kerületekben 1 000-1 400 darab közé tehető az értékesítés alatt álló projektekben még megvásárolható újépítésű otthonok száma. A vásárlók a III., a VIII. és a XIV. kerületben is könnyedén válogathatnak a projektek eladó lakásai közül. A legcsekélyebb kínálatból, 50 elérhető ingatlan alatti palettáról választhatnak azok a vevők, akik magasabb presztízsű (I., II., V.) vagy a külvárosi területeket (XV-XVIII., XX-XXII.) preferálják. Jó hír azonban, hogy a frekventált kerületekben (III., VIII., IX., XI., XIII.) az előző negyedévhez képest szélesebb felhozatalból lehet választani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...