- Hirdetés -

Ezért utaznak a magyarok

|

A régió országaihoz hasonlóan a magyarok is legfőképp azért utaznak, hogy felfedezhessenek egy idegen kultúrát, de mi sokkal inkább kerekedünk fel az országhatáron túlra pusztán a turisztikai látványosságok miatt is. A Kiwi.com reprezentatív kutatásából kiderül az is, hogy hazánk fiataljainak a legnagyobb a kulturális éhsége, egy kiállítás, koncert kedvéért ők utaznak leginkább külföldre.

A vezető cseh utazási technológiai vállalat keresési és foglalási adatai is azt mutatják, hogy az elszálló infláció ellenére az utazási vágy töretlen. A Kiwi.com kíváncsi volt arra, hogy mi hajt minket leginkább, mik a legfőbb motivációs tényezőink az utazás terén. Reprezentatív kutatásukat Magyarország mellett Csehországban, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában is elvégezték azok körében, akik az elmúlt hat évben legalább kétszer jártak külföldön.

Ezért utaznak a magyarok:

• 59% azért, hogy megismerje a helyi kultúrát, a helyiek életét, nyelvet tanuljon/gyakoroljon, és éppen ezért sokan felkeresnek helyiek által ajánlott éttermeket, kocsmákat, rendezvényeket

• 43% városnézésre vágyik, így főképp turisztikai látványosságokat, történelmi helyeket látogat meg és nem igazán keresi a helyiekkel való interakció lehetőségét

• 30% a kalandokat keresi, szeretne megismerni más utazókat is

• 25% kulturális programokért utazik, azaz múzeumokat keres fel, kiállításokat néz, koncertekre, fesztiválokra megy

• 24% családtagokat vagy barátokat látogat

• 14% pihenni szeretne, nem igazán érdeklik sem a látnivalók sem a helyi kultúra

• 8% sporteseményekre megy akár nézőként akár résztvevőként

A kutatási eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója elmondta, hogy „az emberek leginkább egy másik ország kultúrájának felfedezése miatt szelik át az országhatárokat és azért, hogy nyelvet tanuljanak. Ez minden vizsgált országban nagyobb motivációval bír, mint pl. a turisztikai látványosságok, történelmi helyek megtekintése. Az összesített adatok azt mutatják, hogy a magyarok az átlagnál (39%) jóval inkább utaznak kimondottam városnézés miatt”.

A legtöbben szeretnének tehát belekóstolni abba, hogy milyen lehet az adott desztináción élni. Nem meglepő módon az ez iránti vágy az életkor előrehaladtával csökken. Magyarországon a legmagasabb arányban a fiatal felnőtteket motiválja a helyi kultúra felfedezése, közel kétharmaduk utazik ezzel a céllal. Az azonban már meglepő, hogy minden vizsgált országban magasabb erre az igény a nők körében. Olyannyira, hogy ez pár országban, így Magyarországon is szignifikáns eltérést hoz. Sőt, a magyar nőknél (62%) csak a lengyel nőket (63%) motiválja még inkább utazásra az, hogy felfedezzék a helyi kultúrát, a helyiek életét. A magyar férfiak 55%-a jelölte meg ezt motivációként.

A kutatás alapján a régió vizsgált országai közül a magyar fiatalok kulturális éhsége a legmagasabb. A fiatal felnőttek jellemzően innen utaznak kifejezetten azért, hogy kiállításokat nézzenek, koncerteket hallgassanak. Tízből három 18-29 év közti jelölte meg ezt motivációs tényezőként. Konkrétan család- és barátlátogatási céllal a magyarok a régiós átlagnál (27%) kisebb arányban utaznak. Ez az érték a románok körében kiugróan magas, 35%-uk utazik azért, hogy felkeresse szeretteit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...