Mi a jellemző a magyar emberre játékvásárlás szempontjából és hogyan tudja fenntarthatóságra nevelni vásárlóit egy játékforgalmazó? Erről is szó esett a Business Lounge podcast december 20-i, itt meghallgatható epizódjában, ahol ezúttal Gyaraki Dávid, a REGIO Játék marketingvezetője volt a vendég. A podcast második részében pedig az elektromobilitásról és a fenntarthatóságról beszélt Zakariás Fruzsina, az Audi márkaigazgatója.
„A LEGO-készletek verik az arany árát, és befektetésnek sem rosszak” – indította be a beszélgetést egy érdekes fun facttel Gyaraki Dávid, hozzátéve, hogy az egy háztartásra jutó LEGO-készletek száma egyébként itthon a legmagasabb a világon. A népszerű márka rendre a karácsonyi toplisták élén végez, de a kreatív és készségfejlesztő játékok is dominálnak, viszont „a mezőnyt a társasjátékok vezetik”.
Gyaraki úgy látja, hogy „azok közül, akik a Covid alatt rájöttek, hogy milyen széles a paletta, nagyon sokan megmaradtak társasjátékosnak”. Elmondta azt is, hogy „a magyar emberek szeretik a nagy dobozokat”, így az ünnepi időszakban a nagyobb értékű és méretű termékek fogynak jobban, hiszen lényeges, hogy az ajándék „mutasson valahogy a fa alatt”.
Szerinte „a játék egy válságálló műfaj”, hiszen mindennapi életünkben mindig előnyt élveznek gyerekek, és az, hogy őket megajándékozzuk. Hozzátette, hogy megfigyelhető a tudatosságra való törekvés, idén sokan vagy kivártak az ajándékvásárlással, vagy jóval korábban bevásároltak az ünnepekre. Utóbbiaknak az járhatott a fejükben, hogy „legyen meg, ki tudja, milyen számlák fognak beesni nemsokára a postaládákba”.
Manapság trendi téma a fenntarthatóság, és ez megjelenik a REGIO kommunikációjában. „Fontos, hogy edukáljuk a vevőket a játékvásárlással és a játékok utóéletével kapcsolatban is”.
Az adás második, Zöldövezet című részében Zakariás Fruzsinával, az Audi márkaigazgatójával folytatódott a beszélgetés, aki szerint „kicsit fekete báránynak van kikiáltva az autóipar” a fenntarthatóságban, miközben sokat tesznek az ügyért. Az Audi 2032 után már csak elektromos autókat gyárt majd, és 2026-ig fejlesztenek csak belsőégésű motorokat. A folyamat, amiben most benne vagyunk, „ahhoz hasonlítható, amikor az ember átült a lóról az autóba”, ezért kell hozzá idő és tervezés, na és a fogyasztói szemléletváltást is figyelembe kell venni. Hiszen „kell nyitottság és befogadókészség” amikor az ember elektromos autóra vált, például másképp kell tervezni a napokat. „Igényel rugalmasságot, de egyre kevésbé” – teszi hozzá Zakariás. Elmondta, hogy nemcsak az autókat, hanem a gyártási folyamataikat is igyekeznek fenntarthatóvá tenni, erre példa a győri gyár napelemes működése, vagy a Q4 e-tron újrahasznosított ablaküvegei.
Szó volt még arról is, hogy az év más szakaszaiban melyek a népszerű ajándékok, hogy vajon inkább offline vagy online szeretnek játékot venni a felnőttek, gondolkozik-e az Audi napelemes autókban vagy autó-átépítésben és milyen ötlet lenne egy társkereső audisoknak? A teljes adás itt hallgatható meg.