- Hirdetés -

A nagyvállalatokhoz húznak a pályakezdők

|

A magyar pályakezdők bérigénye átlagosan nettó 322 ezer forint, 29 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest – derül ki a Zyntern kutatásából. A lányok és fiúk közötti bérigény szakadék pedig 20 százalékra ugrott. A munkaerő kereslet növekedése, az infláció, a háború és a bizonytalanság sok tekintetben hozott változást a korábbi évek kutatási eredményeihez képest. A fiataloknak elsőszámú szemponttá vált a fizetés mértéke, az elismerés és hosszútávú karrierlehetőségek. Változatlanul a nagyvállalatok a legkedveltebb munkaadók.

Idén is visszatért a Zyntern.com Állásportál országos kutatása melynek fókuszában a fiatalok (16-28 éves korosztály) munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata áll. A felmérés idén ötödik alkalommal került megrendezésre 2022 májusában és közel 3000 fiatal töltötte ki részletes kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra. A kutatás különböző területeinek részletes adatfeldolgozás és a teljes kutatási összefoglaló hamarosan érkezik.

A kitöltők válaszainak összesítése alapján a versenyképes fizetés a legfontosabb szempont a fiataloknak, ha munkahely választásról vagy elköteleződésről van szó. Továbbá, kiemelten fontos számukra, ha elismeri a munkáltató a jó teljesítményt, és ha van fejlődési- és karrierlehetőség a cégnél.

A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok számára a legkevésbé fontos szempont, hogy a vállalat nemzetközi háttérrel rendelkezik-e vagy sem. A home office, vagyis otthoni munkavégzés a lista vége felé helyezkedik el, míg a korábbi évekhez képest a cég hírneve jelentősen nagyobb hangsúlyt kapott a pályakezdők preferencia listáján.

A nők általában fontosabbnak értékelték a barátságos és befogadó munkakörnyezetet és a vállalat társadalmi felelősség vállalását, mint a férfiak. Ezzel szemben a férfiaknak fontosabb a modern munkakörnyezet és az innovatív technikai eszközök munkavégzés során.

A fővárosi kitöltők magasabbra értékelték a vállalat nemzetközi hátterét, az otthoni munkavégzést és a versenyképest fizetést, míg a vidékieknek fontosabb a vállalat társadalmi felelősségvállalása és hírneve.

Milyen típusú munkahelyen dolgoznának a fiatalok szívesen

A kutatásban részt vevő fiatalok döntő többsége (59%) helyezkedne el nemzetközi nagyvállalatnál. A válaszadók közel fele válaszolta, hogy hazai nagyvállalaltnál (45%) vagy KKV-nál is szívesen dolgozna (44%). A kitöltők 37%-a gondolkodik saját vállalkozás indításán. Érdekesség, hogy míg a budapestiek 64%-a dolgozna multinacionális vállalatnál, addig a vidékieknek mindössze 52%-a preferálja az ilyen típusú munkáltatókat.

Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a férfiak 29%-a, míg a nőknek csupán 20%-a dolgozna szívesen a startup szektorban, az innovatív vállalkozói forma legnépszerűbb a 27évesnél idősebbek körében volt.

Pályakezdő fizetési igények

A kutatásban résztvevők összesített átlag fizetési igénye az idei évben 321 800 Ft volt, ami 73 000 forinttal több, mint az előző évben. A kitöltőink legnagyobb arányban (majdnem 24%-ban) a 276 000 – 300 000 közötti sávot jelölték meg számukra vágyott pályakezdő fizetésként. A korosztályokat tekintve a 16-19 éves korosztály átlagosan 309 600 Ft, a 20 és 23 év közöttiek 317 000 Ft, a 24-26 évesek 330 000 Ft, a minta legidősebb korosztálya pedig 336 000 forintos nettó kezdő fizetést határozott meg.

Érdekesség, hogy a fővárosi és vidéki kitöltőink átlag nettó fizetési igényének különbsége, tehát bérigény szakadéka 30 ezer forintos. A férfi és női kitöltőink között pedig 63 ezer forintos, vagyis több, mint 20%-os bérigény különbség rajzolódott ki az adatokból, amely a tavalyi évben 15% körüli különbséget mutatott.

A legmagasabb átlagos fizetési igényeket az IT-s (369 536 Ft), műszaki/ mérnöki (367 156 Ft), valamint az orvos és egészségtudomány (342 417 Ft) területeken várnának. Ezzel szemben a legalacsonyabb igényei a gimnáziumban (237 941 Ft), pedagógusi (269 357 Ft), valamint bölcsész (275 236 Ft) területen tanuló és dolgozó fiataloknak voltak.

Legvonzóbb munkáltatók

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megkérdeztük a fiatalokat, mely munkaadókat tartják a legvonzóbbnak. A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A Zynternship Awards legvonzóbb pályakezdő cégeinek 2022-es pontos toplistája június 9-én a Business Fesztiválon, egy hivatalos díjátadó keretében kerültek kihirdetésre.

A legnépszerűbb munkáltatók versenyét a Magyar Telekom Nyrt. nyerte, második helyen a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. Az élvonaban helyett kapott még az Aldi Magyarország Bt., az Audi Hungaria Zrt., a Deloitte Zrt., a Google LLC, az IBM Magyarország Kft., a KPMG Hungary, a MOL Nyrt., a Morgan Stanley, a Richter Gedeon Nyrt., a Vodafone Magyarország.

Idén a TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, bankok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és állami szereplők is helyet kaptak. A részletes és iparági toplisták június végétől lesznek elérhetőek.

A “Nagy pályakezdő kutatás 2022” részletes eredményei pedig az elkövetkező időszakban kerülnek majd publikására.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...