- Hirdetés -

A nagyvállalatokhoz húznak a pályakezdők

|

A magyar pályakezdők bérigénye átlagosan nettó 322 ezer forint, 29 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest – derül ki a Zyntern kutatásából. A lányok és fiúk közötti bérigény szakadék pedig 20 százalékra ugrott. A munkaerő kereslet növekedése, az infláció, a háború és a bizonytalanság sok tekintetben hozott változást a korábbi évek kutatási eredményeihez képest. A fiataloknak elsőszámú szemponttá vált a fizetés mértéke, az elismerés és hosszútávú karrierlehetőségek. Változatlanul a nagyvállalatok a legkedveltebb munkaadók.

Idén is visszatért a Zyntern.com Állásportál országos kutatása melynek fókuszában a fiatalok (16-28 éves korosztály) munkaerőpiaci preferenciáinak vizsgálata áll. A felmérés idén ötödik alkalommal került megrendezésre 2022 májusában és közel 3000 fiatal töltötte ki részletes kérdőívet. A kutatás kérdései többek között kitértek a fiatalok munkahelyválasztási tényezőire, pályakezdő fizetési igényükre és a legvonzóbb munkaadókra. A kutatás különböző területeinek részletes adatfeldolgozás és a teljes kutatási összefoglaló hamarosan érkezik.

A kitöltők válaszainak összesítése alapján a versenyképes fizetés a legfontosabb szempont a fiataloknak, ha munkahely választásról vagy elköteleződésről van szó. Továbbá, kiemelten fontos számukra, ha elismeri a munkáltató a jó teljesítményt, és ha van fejlődési- és karrierlehetőség a cégnél.

A kutatásból az is kiderül, hogy a fiatalok számára a legkevésbé fontos szempont, hogy a vállalat nemzetközi háttérrel rendelkezik-e vagy sem. A home office, vagyis otthoni munkavégzés a lista vége felé helyezkedik el, míg a korábbi évekhez képest a cég hírneve jelentősen nagyobb hangsúlyt kapott a pályakezdők preferencia listáján.

A nők általában fontosabbnak értékelték a barátságos és befogadó munkakörnyezetet és a vállalat társadalmi felelősség vállalását, mint a férfiak. Ezzel szemben a férfiaknak fontosabb a modern munkakörnyezet és az innovatív technikai eszközök munkavégzés során.

A fővárosi kitöltők magasabbra értékelték a vállalat nemzetközi hátterét, az otthoni munkavégzést és a versenyképest fizetést, míg a vidékieknek fontosabb a vállalat társadalmi felelősségvállalása és hírneve.

Milyen típusú munkahelyen dolgoznának a fiatalok szívesen

A kutatásban részt vevő fiatalok döntő többsége (59%) helyezkedne el nemzetközi nagyvállalatnál. A válaszadók közel fele válaszolta, hogy hazai nagyvállalaltnál (45%) vagy KKV-nál is szívesen dolgozna (44%). A kitöltők 37%-a gondolkodik saját vállalkozás indításán. Érdekesség, hogy míg a budapestiek 64%-a dolgozna multinacionális vállalatnál, addig a vidékieknek mindössze 52%-a preferálja az ilyen típusú munkáltatókat.

Továbbá érdemes megemlíteni, hogy a férfiak 29%-a, míg a nőknek csupán 20%-a dolgozna szívesen a startup szektorban, az innovatív vállalkozói forma legnépszerűbb a 27évesnél idősebbek körében volt.

Pályakezdő fizetési igények

A kutatásban résztvevők összesített átlag fizetési igénye az idei évben 321 800 Ft volt, ami 73 000 forinttal több, mint az előző évben. A kitöltőink legnagyobb arányban (majdnem 24%-ban) a 276 000 – 300 000 közötti sávot jelölték meg számukra vágyott pályakezdő fizetésként. A korosztályokat tekintve a 16-19 éves korosztály átlagosan 309 600 Ft, a 20 és 23 év közöttiek 317 000 Ft, a 24-26 évesek 330 000 Ft, a minta legidősebb korosztálya pedig 336 000 forintos nettó kezdő fizetést határozott meg.

Érdekesség, hogy a fővárosi és vidéki kitöltőink átlag nettó fizetési igényének különbsége, tehát bérigény szakadéka 30 ezer forintos. A férfi és női kitöltőink között pedig 63 ezer forintos, vagyis több, mint 20%-os bérigény különbség rajzolódott ki az adatokból, amely a tavalyi évben 15% körüli különbséget mutatott.

A legmagasabb átlagos fizetési igényeket az IT-s (369 536 Ft), műszaki/ mérnöki (367 156 Ft), valamint az orvos és egészségtudomány (342 417 Ft) területeken várnának. Ezzel szemben a legalacsonyabb igényei a gimnáziumban (237 941 Ft), pedagógusi (269 357 Ft), valamint bölcsész (275 236 Ft) területen tanuló és dolgozó fiataloknak voltak.

Legvonzóbb munkáltatók

A korábbi évekhez hasonlóan idén is megkérdeztük a fiatalokat, mely munkaadókat tartják a legvonzóbbnak. A kitöltők azokat a munkahelyeket, ahol szívesen dolgoznának, szabadszavas formában, maximum 5 cég említésével adták meg. A Zynternship Awards legvonzóbb pályakezdő cégeinek 2022-es pontos toplistája június 9-én a Business Fesztiválon, egy hivatalos díjátadó keretében kerültek kihirdetésre.

A legnépszerűbb munkáltatók versenyét a Magyar Telekom Nyrt. nyerte, második helyen a OTP Bank Nyrt., harmadikon pedig a Robert Bosch Kft. végzett. Az élvonaban helyett kapott még az Aldi Magyarország Bt., az Audi Hungaria Zrt., a Deloitte Zrt., a Google LLC, az IBM Magyarország Kft., a KPMG Hungary, a MOL Nyrt., a Morgan Stanley, a Richter Gedeon Nyrt., a Vodafone Magyarország.

Idén a TOP 30-ban kereskedelmi láncok, big4-ok, bankok, FMCG-k, globális technológiai vállalatok és állami szereplők is helyet kaptak. A részletes és iparági toplisták június végétől lesznek elérhetőek.

A “Nagy pályakezdő kutatás 2022” részletes eredményei pedig az elkövetkező időszakban kerülnek majd publikására.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...