- Hirdetés -

Külföldön költenek az ingatlanbefektetők

|

Elkezdtek aktívan külföld felé kacsintgatni az ingatlanbefektetők, Horvátország mellett olyan távolabbi, jó földrajzi elhelyezkedéssel rendelkező államok is népszerűvé váltak az utóbbi időszakban, mint Albánia, Ciprus vagy Spanyolország. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa arról beszélt, az ukrajnai háború közelsége miatt sokan inkább máshol költik el a felszabadított pénzüket, amitől néhány éven belül magas megtérülést remélnek.

Miközben rengetegen próbálják kitalálni, hol és mikor lenne érdemes ingatlanba fektetni Magyarországon a jelenlegi helyzetben, sokan már inkább külföldben gondolkoznak és a határon túl vesznek lakásokat vagy nyaralókat.

Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa emlékeztetett, az infláció, a gazdasági nehézségek és az ukrajnai fegyveres konfliktus együttesen vezetett oda, hogy drasztikusan visszaesett a befektetői kedv itthon. Ráadásul mivel túl közel vagyunk a háborúhoz, az ingatlanvásárlást elővigyázatosságból inkább elodázzák az emberek.

„Akik a közelmúltban szabadították fel a pénzüket, de nem akarják, hogy elértéktelenedjen az infláció miatt, külföldön kezdtek nézelődni. Nem egyedi esetekről van szó, egyre jellemzőbb, hogy akár a szomszédban, akár távolabbi országok felkapott régióiban vásárol valaki ingatlant. Így nagyobb biztonságban érzik a vagyonukat” – mutatott rá a szakember.

Albánia felkapott a befektetők körében

Gadanecz Zoltán példaként említette, hogy a szomszédos Horvátországban sokan keresik a jó ár-érték arányú ingatlanokat a felkapott üdülőövezetekben, amiket aztán kiadásra szánnak a nyári főszezonban. Véleménye szerint ez a trend 2023-ban felerősödhet azzal, hogy a horvátok beléptek a schengeni övezetbe, így minden korábbinál könnyebben elérhető lesz az Adria.

„Hasonló a helyzet Albániával is, ismerünk olyan ügyfelet, aki rögtön két apartmant is vett ott. Egyszerűen megéri, hiszen földrajzilag jó helyen van, ott a tengerpart, ami a turisták körében évről évre népszerűbb. Hiába Balkán, jó az éghajlata, van értelme építkezni, ráadásul ajándéknak számító 400-500 ezer forintos négyzetméteráron lehet most nyaralókhoz jutni” – mutatott rá.

A GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa azt is elmondta a ciprusi ingatlanok is egyre inkább bekerülnek a köztudatba. A szigetországban virágzik a turizmus, ez a jelenség pedig felveri az ingatlanárakat. Mint fogalmazott, 5 év alatt egy 40 ezer eurós ingatlan ára megtriplázódott, ma akár 120 ezer euróért is el lehet adni, ami kiemelkedően jó befektetésnek számít.

Szintén kedveltté vált Spanyolország, ahol a tengerparttól kicsit távolabb eső, de még elérhető közelségben lévő ingatlanokat olcsóbban meg lehet vásárolni, akárcsak a Balatonnál. A spanyol piac mellett szól, hogy itt több a napsütéses napok száma, hosszabb ideig lehet kiadni a nyaralót egy naptári évben, tehát a haszon is magasabb lehet - mutatott rá Gadanecz Zoltán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...