- Hirdetés -

Egyre többen vesznek használt mobilokat

|

Az újracsomagolt mobiltelefonok piacterének kutatása szerint azok, akik megtartják régi telefonjukat, általában nem is használják azt, és sokan egyszerűen megfeledkeznek arról, hogy pénzt is csinálhatnának belőle. A Rejoy szeptemberi indulása óta több mint 200 millió forintot fizetett ki a platformján keresztül értékesített mobilokért - amelyek közel 40 százaléka iPhone, több mint harmada pedig Samsung gyártmányú volt.

Jelentős eredményeket ért el tavaly őszi indulása óta a Rejoy, a használt és felújított okostelefonok piactere: a bevizsgált, garanciával kínált készülékekkel és kényelmes ügyintézéssel sikeressé váló startup hazai indulása több mint 200 millió forintot fizetett magyar ügyfeleinek a platformján keresztül értékesített készülékekért.

Nem csak Magyarországon egyre népszerűbbek a nem új okostelefonok, az IDC piackutató cég becslései szerint 2022-ben 282,6 millió darab használt, illetve felújított készülék talált gazdára, ami 11,5 százalékos növekedést jelent a 2021-es adatokhoz képest. Az IDC az előttünk álló évekre is további növekedést jósol: 2026-ban várhatóan 413,6 millió készülék talál majd új gazdára ezek közül.

A legtöbben Apple és Samsung telefont adtak el a Rejoyon keresztül

Az eMAG Ventures befektetését élvező Rejoynál tavaly szeptember óta a magyar eladók közel 40 százaléka (39,6%) Apple telefonokat értékesített a Rejoy platformján, harmaduk (33,16%) Samsung készüléket adott el, a dobogó harmadik helyére pedig a Huawei került 16,62 százalékkal, a negyedikre pedig a Xiaomi (10,18 százalék). A budapestiek a legaktívabbak, ha régi készülékük továbbértékesítéséről van szó, őket a szegediek, a szombathelyiek és a debreceniek követik.

A Rejoy.hu-t választó eladók első helyen a biztonságot és az alacsony mértékű befektetett munkát jelölték meg indokként, hiszen a platformon keresztül történő értékesítés stresszmentes, nem kell idegenekkel tárgyalni és találkozni. Hasonlóan fontos szempont az egyszerűség és a kényelem is, mivel minden online történik, az eladással időt takaríthatnak meg az emberek, a készülékért pedig futárt küld a cég.

A Rejoy által kalkulált árak korrektek, és a piaci trendeknek megfelelőek - 2023. január 18. és 2023. február 14. között bizonyos készüléktípusokért a korábban felkináltnál akár 17 ezer forinttal magasabb árat is adhat a Rejoy, hogy ezzel is arra sarkallja a hazai ügyfeleket, hogy ne hagyják a fiókban porosodni a már nem használt telefonjaikat.

Miért nem válunk meg nem használt, régi telefonunktól?

Saját piackutatásában azt is megvizsgálta a Rejoy, hogy mik a legjellemzőbb okai a nem használt készülékek megtartásának. A Rejoynak adott válaszok alapján a legtöbben „ki tudja, mikor jöhet jól” alapon tartják meg telefonjukat, egyfajta biztonsági tartaléknak, bár az esetek többségében semmi szükségük nem lesz a régi készülékre. Ennél izgalmasabb, hogy a második leggyakrabban említett ok az időhiány és az az érzés, hogy egy telefont eladni túl bonyolult, hosszadalmas feladat. Erre egyébként jó megoldás a Rejoy egyszerű, pár lépéses értékesítési felülete, amivel az ügyfelek percek alatt előzetes árkalkulációt kapnak, a készülék elszállításáról, bevizsgálásáról és értékesítéséről pedig a startup gondoskodik.

A hagyományos, használtpiaci értékesítési modellel szemben, ahol a vásárló alkudni próbál az árból, a Rejoy két összeget ajánl: arra az esetre, ha az eladó azonnal szeretne a pénzhez jutni, illetve arra, ha hajlandó megvárni, míg a platformon valaki megvásárolja a telefont. Ez átlagosan 8 nap alatt megtörténik, de a Rejoy 30 napon belül mindenképp kifizeti a magasabb díjat, ha az eladó e mellett dönt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...