- Hirdetés -

Spórolással élnénk túl az inflációt

|

Szinte nincs olyan magyar háztartás, ahol ne érzékelnék a növekvő infláció negatív hatásait: az NN Biztosító felmérésében a válaszadók mindössze 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem változott a helyzete a pénzromlás következtében. Miközben a megkérdezettek elég borúsan látják a pénzügyeik jövőjét – a nők pesszimistábban, mint a férfiak – minden harmadik megkérdezett tervez megtakarítással gondoskodni anyagi háttere stabilitásáról. A válaszadók jelentős többsége visszafogja költéseit, fizetésemelést alig kérnek néhányan.

21-ről 57 százalékra nőtt azok aránya 1 év alatt, akik nagyon tartanak az infláció háztartási pénzügyekre gyakorolt hatásától, és csupán 1% válaszolta azt az NN Biztosító nemrég készült reprezentatív kutatásában*, hogy nem aggódik a drágulás miatt.

A felmérésből világosan kiderül: alig akad olyan magyar háztartás, ahol ne járna kézzelfogható következményekkel a fokozódó pénzromlás. Alig 2% azok aránya, akik úgy érzik, hogy nem változott a pénzügyi helyzetük, 57% mondta, hogy nagyon, 31% pedig, hogy valamennyire megérzi az infláció hatásait. A negatív hatásokra a magas végzettségűek, illetve a 18-29 évesek jellemzően valamivel enyhébb következményekről számoltak be.

Az infláció kapcsán az ország rövid távú gazdasági helyzetével kapcsolatban is erős pesszimizmus látszik: a következő fél-egy évben a válaszadók kétharmada a jelenlegi helyzetnél rosszabbra számít. Három évre előretekintve azonban már valamivel optimistább kép rajzolódik ki. A megkérdezettek alig több mint fele, 55% számít a jelenleginél rosszabb helyzetre. Az időtáv növekedésével ugyancsak egyre javulnak a kilátások: öt év múlva már csak 45%, míg tíz múlva 40% számol úgy, hogy rosszabb lesz az ország helyzete a jelenleginél. A felmérésből az is kiderül, a nők pesszimistábbak a férfiaknál.

A megoldás tekintetében jól látszik, hogy szinte mindenki próbál tenni az inflációs hatás mérsékléséért, mindössze 6% mondta azt, hogy nem reagál az árak emelkedésére. A drágulással szemben a költések visszafogását látja a legjobb megoldásnak a válaszadók 83%-a. Emellett azonban még ebben a környezetben is jelentős, közel egyharmadnyi (31%) azok aránya, megtakarítással és előtakarékossággal igyekszik stabilizálni anyagi helyzetét. További 17% igyekszik növelni a bevételeit, másodállással, vállalkozói díjai emelésével vagy fizetésemelés kérésével.

Az öngondoskodás terén 24% gondolkozik megtakarítási célú vagy egyéb biztosításban. Ezen a téren sok ügyfél nem csak hogy nem csökkenti, hanem növeli is az erre a célra befizetett összegek mértékét. A befizetett díjak növelésével ugyanis gondoskodhatunk arról, hogy a majdani kifizetés értéktartó maradhasson erősödő infláció mellett is.

„A kialakult helyzet láttán az NN Biztosítónál a szerződési feltételek szerinti emelési opción felül most plusz lehetőséget kínáltunk fel ügyfeleinknek, hogy a felajánlott lehetőségek közül belátásuk szerint növeljék biztosítási díjukat, amennyiben az az így megvalósuló szerződésmódosítás feltételei fennállnak. Azt látjuk, hogy a megkeresett ügyfeleink majd’ kétharmada élt ezzel a lehetőséggel, és 5-10, akár 20%-kal is növelték a rendszeres díj mértékét. Ez meglepően magas arány, de mindenképp pozitívan értékeljük, hogy ügyfeleink ilyen jelentős hányada igyekszik tudatos lépésekkel felkészülni a jövő bizonytalanságaira és életbiztosítása értékvédelmére” – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.

A szakértő szerint, mivel az utóbbi évek és hónapok rengeteg új kihívást hoztak, amelyek megnehezítik a háztartások helyzetét, nem könnyű átlátni és újratervezni a családi pénzügyeket. Az ilyen turbulens helyzetekben még fontosabb lehet pénzügyi szakértővel konzultálni, hogy tisztázzuk rövid és hosszabb távú kiadásainkat, megtakarításainkat és céljainkat.

Ugyancsak az NN kutatása szerint a megkérdezettek 23%-a fordul megtakarításai és befektetései megtervezéséhez banki vagy biztosítási szakértőhöz, leginkább azonban házastársuktól (44%) vagy internetről (37%) igyekeznek tájékozódni.

* Az NN Biztosító megbízásából a Micra Market Research által 2022. november második felében végzett reprezentatív kutatás, amely a magyarországi 18-65 éves internet használókat nem, kor, iskolai végzettség, lakóhely és régió szerint reprezentálja. A kutatásban 1000 válaszadó vett részt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...