A múlt évben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 55 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely megegyezik a 2021-es tévénézési idővel – derül ki a Nielsen Közönségmérés friss elemzéséből. Az azonos tévénézési időből viszont a reklámok megtekintése kevesebb időt tett ki 2022-ben, mint egy évvel korábban: míg 2021-ben naponta átlagosan 35,6 percnyi reklámot látott a magyar lakosság, addig 2022-ben ez az idő 34,7 perc volt.
Csatornatípusok szerint 2022-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 36,9% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozatcsatornák” további 9,3%-kal járultak hozzá. A filmcsatornák 10,3%-ban, a hírcsatornák pedig 8,6%-ban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő- (6,4%), az életmód- (3,7%), a sport- (4,7%), gyerek- (4,7%) és a zenecsatornák (1,2%), valamint a DVD/videó/videójátékot, illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő „Egyéb” kategória (14,4%).
Tovább nőtt a tévénéző közönségen belül az otthoni internet-használók aránya: 2022-ben már az érintettek 76,5%-a használt otthoni internetet, míg 2021-ben ez az arány 74,1% volt. Tavaly a 4 évnél idősebb magyar lakosság tagjai közül naponta átlagosan 6,2 millió embert ért el legalább egy percre a televíziós adás, és közülük 5,5 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34,7 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő közel 12%-a volt. Egy átlagos néző naponta 141 reklámfilmmel találkozott tévénézés közben, amely mindössze 1-gyel kevesebb, mint egy évvel korábban.
A reklámszpotok átlagos hossza 22,6 másodperc volt, és egy reklámblokk átlagosan 11 szpotot tartalmazott. 2022 során egy hirdetés átlagosan 2 143-szer került adásba; összesen 514 hirdető mintegy 987 márkájával találkozhattunk 7 079-féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 5 908 volt teljesen új hirdetés, vagyis olyan, amely 2022-ben került először képernyőre, és ezen új hirdetések 35%-át hétfői napon sugározták.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3 578 ezer), ezt követte a „Kereskedelem” (3 479 ezer) és az „Élelmiszer” (2 063 ezer), melyek együttesen a megjelenések 61%-át tették ki, a top10 szektor pedig összesen 92%-ot képviselt. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszer-kereskedelem” (968 ezer) volt, ezt követte a „Fájdalomcsillapító, nyugtató” (767 ezer) és a „Hipermarket” (704 ezer). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 39,5%-át fedte le.