- Hirdetés -

Erős évet zárt az Euronics

|

Az előrelátó készletgazdálkodásának, az ezt elősegítő új raktár létesítésének, továbbá a gondos tervezésnek köszönhetően az Euronics Műszaki Áruházláncnak sikerült kiküszöbölni a tavalyi év kihívásait.

A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát, így lehetőség nyílt arra, hogy akár hosszabb távra is készletezzen és felkészüljön az árfolyamingadozásból eredő áremelkedésekre, illetve az inflációs nyomásra.

A raktárberuházás emellett számos egyéb eredményt is hozott. Az Euronics fontosnak tartotta a kiszállítási idő lerövidítését, hogy ezáltal is a vásárlói elégedettséget tudja emelni. A raktárban működő árumozgató robotok, eddig közel 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát, illetve a gyorsabb rakodási időnek és a folyamatos, magas szinten tartott árukészletnek köszönhetően a cég gyorsabb kiszállítást tudott elérni az áruházakba, és az otthoni kézbesítés terén egyaránt.

2022 februárjában a webshop új webmotort kapott, aminek egyik nem titkolt célja az ügyfélélmény magasabb szintre emelése volt. Gördülékenyebbé vált a regisztráció és kosárfolyamat is. Az omnichannel értékesítési struktúra révén nem csak az online, de az offline értékesítési folyamatok is sokat fejlődtek.

A tavalyi évben az Euronics több áruházát is korszerűsítette, külön figyelmet fordítva a fenntarthatóságra, a környezettudatos szemléletmódra. Lecseréltük az üzletek polcaira kihelyezett árcímkéket digitális árkártyákra, így 3 252 kg Co2 kibocsátást előztünk meg, csökkentve a nyomtatással járó felesleges papír- és festékhasználatot és nem utolsó sorban segítve a vásárlóknak az árak és termékek könnyebb és pontosabb beazonosítását – közölte Stummer Attila a vállalat hálózatfejlesztési és oktatási osztályvezetője.

Újabb rekordévet zárt az Euronics

Az elképzelések megvalósítása és a fejlesztések növelték a cég eladási számait, így a megelőző év szintén rekorderedményét is felülmúlta 2022-ben. Az árbevétele 20 százalékkal, a megvásárolt termékek száma 5 százalékkal emelkedett, míg vásárlások átlagos kosárértéke 13 százalékkal nőtt az év során. Ezzel együtt a Euronics jelentős piacrész emelkedést is elért az év végére.

A legerősebb árbevételű hónapok az ünnepi szezonra tehetők, november és december voltak. Az év utolsó hónapjaiban a darabszám szempontjából a három legnépszerűbb termékkör az okostelefon, a kéziporszívó és az olajsütők voltak. Az utóbbiak esetén egyre népszerűbbek a forrólevegős, ún. Air Fryer készülékek.

Az eladásokat árbevétel szempontjából vizsgálva elmondható, hogy az időszak során a legtöbbet az okostelefonok, nagy képátmérőjű (55”-nél nagyobb) televíziók, kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények, szárítógépek és mosógépek hozták.

Az Euronicsnál 2021-ben újonnan bevezetett termékkörök jól szerepeltek 2022-ben is. A kínálat új termékkörökkel való bővítését 2022-ben is folytatta a cég, így tavaly kerültek bevezetésre a sport, az állateledel és kisállattartás termékkategóriák, valamint a LEGO termékek is. Az utóbbi bevezetése különösen sikeres volt, fél év alatt 9000 játékkészletet adott el az áruházlánc.

Mi várható 2023-ban

„Óvatosan optimisták vagyunk a 2023-as évvel kapcsolatban. Mi most azt látjuk, hogy az év első felében még biztosan velünk marad az általános nemzetközi bizonytalanság és az inflációs nyomás – nyilatkozta Fazekas Bálint. „Ugyanakkor azt is reálisnak látjuk, hogy a fenti tényezők részben, vagy egészben normalizálódnak idén, így az év második felétől a kereslet is erősödni fog. Ezektől függetlenül mi továbbra is azon dolgozunk, hogy a korábbi évek nagy beruházásai és folyamatos hálózati és technikai fejlesztéseinek köszönhetően az előttünk álló időszakot eredményesen kezeljük. A szervezetünkben lévő fejlődési potenciálokat kihasználva, továbbra is a megkezdett és jól bevált úton haladunk tovább.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...