- Hirdetés -

Leszakadhatnak a magyar termelő cégek

|

A teljes magyar GDP közel negyedét (22,5%) az ipar adja, a szegmens pedig a kedvezőtlen gazdasági folyamatok ellenére egyelőre jól állja a sarat, hiszen az előzetes KSH adatok alapján a termelés volumene 5,8 százalékkal meghaladta 2022-ben az előző évi szintet. Energiahatékonysági és technológiai beruházásokra van azonban szükség ahhoz, hogy a magyar ipari vállalatok növeljék, vagy egyáltalán megtartsák versenyképességüket – hangzott el a BNI Magyarország által megszervezett Ipari összefogás napja szakmai rendezvényen.

Az energiaválság a gazdasági szereplők közül első sorban az ipari termelő vállalatok számára jelenti a legnagyobb kihívást hazánkban, a szegmenshez tartozó cégek azonban általánosságban egyelőre jól reagáltak a kihívásokra. Egy friss kutatás szerint a magyar feldolgozóipari KKV-k fele vallja magát energiatudatosnak, 43%-ukat pedig kifejezetten súlyosan érinti az energiakrízis. A felmérésből kiderül az is, hogy a vállalkozások jellemzően működési költségeik lefaragásával és energiahatékonysági beruházások megvalósításával terveznek megküzdeni az emelkedő energiaárakkal, elbocsátásokban vagy tevékenységük végleges befejezésében nem gondolkodnak.

A BNI Magyarország Ipari összefogás napja néven kimondottan gyártócégek számára szervezte meg legutóbbi szakmai eseményét, azzal a céllal, hogy elősegítse a tudásmegosztást és az üzleti kapcsolatépítést, illetve válaszokat adjon a vállalkozások számára az energiaár robbanás okozta kihívásokra.

A rendezvényen éppen ezért előadást tartott két, a maga területén meghatározó piaci pozíciót betöltő és jelentős export tevékenységet folytató hazai iparvállalat, a Schaeffler Magyarország és a Karsai Műanyagtachnika Holding Zrt. is. Mindkét vállalat bemutatta arra vonatkozó saját stratégiáját és jógyakorlatait, hogy hogyan kezelik az energiaválság okozta kihívásokat, illetve milyen lépéseken keresztül tervezik termelési hatékonyságukat növelni közép- és hosszútávon.

„Mindkét hazai nagyvállalat előadásából az derült ki, hogy az energiahatékonyság növelésére nincs egyetlen jól leképezhető recept, hanem minden vállalkozásnak saját magának kell megvizsgálnia az összes olyan területet, ahol csökkenteni tudják energiafogyasztásukat. Ennek része lehet például a gázról teljes egészében az olcsóbb villamos energiára való átállás, a hulladékhő és csapadékvíz hasznosítása, a folyamatos termelés bevezetése a gépek melegen tartása érdekében, korszerűtlen fényforrások cseréje, napelemes rendszer telepítése, szélenergia hasznosítása, home office munkarend bevezetése-kibővítése, mozgásérzékelőkkel szabályozott világítás, de sok egyéb praktika létezik még ezeken felül is. A másik fontos tanulság pedig, hogy technológiai beruházásokat is el kell végezni, hiszen a fejlett ipari automatizáció nélkül nem kezelhető a munkaerőhiány, illetve nem érhető el a nemzetközi versenyképességhez szükséges hatékonyság” – emelte ki Avidor András, a szervező BNI Magyarország alapítója, vezetője.

A szakmai rendezvényen előadást tartott Dr. György László, a gazdaságstratégiai feladatokban való szakmai közreműködésért és a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos is. A szakpolitikus ismertette azokat a közös sikerfaktorokat, amelyek a legsikeresebb magyar ipari vállalkozásokat jellemzik, illetve beszélt a kormány gazdaság- és iparpolitikájának főbb irányvonalairól is.

Egymást is segítik a krízisben a magyar cégek

Az idén 15 éves BNI Magyarország alapvető küldetése, hogy fejlessze a hazai üzleti kultúrát, és edukálja a magyar vállalkozásokat arra, hogy mind a jógyakorlataik, mind az üzleti kapcsolatrendszerük megosztásával támogassák egymás fejlődését, hiszen mindannyiunk közös érdeke, hogy minél több magyar vállalkozás prosperáljon, és ezáltal emelkedjen az ország gazdasági-társadalmi teljesítménye, és végeredményben az általános jólét, életszínvonal. A nemzetközi hátterű BNI Magyarország már 1.100 magyar taggal rendelkezik, évente 2.400 kapcsolatépítő rendezvényt szervez, országosan 50 helyszínen, amelyeken hetente 1.500 hazai vállalkozás találkozik, így teremtve részükre lehetőséget mind helyi mind országos vagy akár a külföldi üzletfejlesztése. Az eseményeknek köszönhetően pedig összesen 40 milliárd forintnyi üzletet valósítanak meg éves szinten a tagok.

„Az Ipari összefogás napja, melyen közel 50 hazai gyártócég vett részt, is kiváló példa arra, hogy számos remek vállalkozás van Magyarországon, melyek képesek egymást információ átadással, és kapcsolatrendszerük megosztásával segíteni. Erre a mostanihoz hasonló válsághelyzetben különösen nagy szükség van. Nagyon jó érzés megtapasztalni, hogy az elmúlt 15 év alatt a hazai és kis- és középvállalkozói réteg rengeteget fejlődött szemléletben, véleményem szerint a magyar vállalkozások egyre inkább képesek felnőni fejlett országbeli társaikhoz. Az üzleti közösségépítés mára már egy különálló, többmilliárdos iparággá fejlődött hazánkban, amit a BNI Magyarország indított el” – hívta fel a figyelmet Avidor András.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...