- Hirdetés -

Tisztán elektromos modellekre vált az Audi

|

Teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.

Ellentétben számos vetélytársával, e folyamat során az Audi világszerte már meglévő termelési hálózatára alapoz. „Minden helyszínünket lépésről-lépésre vezetjük át a jövőbe” – emelte ki Gerd Walker, az Audi igazgatótanácsának a gyártás és a logisztika területeiért felelős tagja. „Nem egyedi, zöldmezős ’világítótorony-projektekben’ gondolkodunk, sokkal inkább meglévő üzemeinkbe invesztálunk – hogy végül éppoly hatékonyan és rugalmasan termelhessenek, mint az újonnan épült úgynevezett greenfield-gyárak”. Amint rámutatott, ezt jelenti a fenntarthatóság a gyakorlatban – gazdasági, ökológiai és társadalmi szempontból egyaránt. „Az Audi útja erőforrásokat takarít meg, egyben gyorsítja fenntartható prémiummobilitási szolgáltatóvá zajló átalakulásunkat” – hangsúlyozta Walker.

Az Audi igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hosszú távon is rugalmassá, ellenállóvá, s ezzel jövőbemutatóvá kívánja fejleszteni a gyártást. Ennek megfelelően az Audi átfogóan és különböző nézőpontokból szemlélve alakította ki stratégiáját. Walker és csapata a következő kérdéseket vizsgálta: „Mit vár tőlünk a társadalom? Mit igényelnek az ügyfelek? Milyen elvárásokat fogalmaznak meg a gazdasági szempontból érintett felek (stakeholders) és mire lesz munkatársainknak szüksége a jövőben?” Az Audi ezért a 360factory névre keresztelte a jövő gyártását, amelyben a gazdaságosság, a hosszú távú fenntarthatóság, a rugalmasság és a vonzerő egyaránt meghatározó célként jelenik meg.

Ambiciózus ütemterv az e-mobilitás felé vezető úton

Jelen évtized végére az Audi világszerte minden termelési helyszínén készít majd elektromos hajtásrendszerű modelleket. „Ennek megvalósítására jól képzett munkaerőnkre támaszkodunk, és mintegy 500 millió euró továbbképzési költségvetéssel 2025-ig minden munkatársunkat felkészítjük a jövőre” – jelentette ki Walker. Két helyszínen – Böllinger Höfe és Brüsszel – már ma is sorozatban készülnek tisztán elektromos autók, Ingolstadtban pedig az Audi Q6 e-tron révén jövőre gördül le először a gyártósorról tisztán elektromos hajtásrendszerű jármű. Az elkövetkező évek során Neckarsulmban, San José Chiapában és Győrben is fokozatosan beindul a tisztán elektromos autók gyártása, 2029-re pedig már minden gyártóüzem legalább egy teljesen elektromos modellt is készít majd. A fennmaradó, belsőégésű motorral szerelt modellek gyártása a helyi viszonyoktól függően a következő évtized elejére fokozatosan szűnik meg.

Új üzemek csakis ott létesülnek, ahol további kapacitásokra van szükség. Jelenleg az Audi – FAW partnerével alapított kooperációs vállalat keretében – a kínai Csangcsunban létesít üzemet a Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) műszaki alapjaira épülő modellek helyi gyártására. 2024 végére itt épülhet fel az első olyan kínai autógyár, ahol kizárólag tisztán elektromos Audi-modellek gördülnek le a szerelőszalagról.

Az átalakulás a termelékenység ugrásszerű fejlődésének hajtóereje

Az üzemek villamosítása azonban csupán az egyik szempont a jövő Audi-gyártása felé vezető úton. „A szükséges átalakítások révén a termelékenység és az optimalizálás ugrásszerű fejlődésére is ki kívánjuk használni az elektromos mobilitásra zajló átállást” – hangsúlyozta Walker. A jövőre felkészített Audi termelési hálózatnak gazdaságosnak, fenntarthatónak, vonzónak és rugalmasnak kell majd lennie. Négy alapvető célkitűzés, ambiciózus sarokszámokkal: Annak érdekében, hogy a jövőben is gazdaságosan termelhessen, az Audi 2033-ra felével tervezi csökkenteni éves gyártási költségeit. Ennek szolgálatában mindenütt csökkenteni kell a járművek komplexitását, ahol nem jelent előnyt az ügyfelek számára, s ennek szellemében a jövőben már az egyes modellek fejlesztésének korai szakaszában is a lehető legkarcsúbb gyártási folyamatban kell gondolkodni. Emellett például termelése digitalizálását is elő kívánja mozdítani a prémiumgyártó, egyebek mellett a helyi szerverekre épülő EdgeCloud4Production megoldással. Ily módon lecserélhetők a költséges ipari PC-k, ami nagyban csökkenti az olyan informatikai ráfordításokat, mint például az új szoftverek bevezetése és az operációs rendszerek váltása. Szintén új fejlesztés az ütemezésfüggetlen moduláris összeszerelés, amelyet termékei nagyfokú sokféleségének egyszerűbb kezelése érdekében alkalmaz a jövőben az Audi. A virtuális összeszerelés-tervezés nemcsak anyagi erőforrásokat takarít meg, hanem már ma is újszerű, rugalmas és az egyes termelési helyszíneken átívelő együttműködést tesz lehetővé.

Rugalmas és fenntartható termelés

Annak érdekében, hogy még rugalmasabban reagálhasson az ügyféligények és a gyártási program ingadozásaira, az Audi még flexibilisebbé alakítja termelési folyamatait. „Mind termékeinket, mind pedig gyártásunkat úgy szeretnénk felépíteni, hogy végül a legjobbat nyújthassuk ügyfeleinknek” – mutatott rá Walker. Ezért például az új Audi Q6 e-tron kezdetben ugyanazon az ingolstadti szerelősoron készül majd, mint az Audi A4 és az A5, a későbbiekben pedig az elektromos modellek fokozatosan váltják fel a szalagokon a belsőégésű motorral készülő változatokat.

A termelés és a logisztika ökológiai lábnyomának csökkentése érdekében az Audi még 2019-ben indította el Mission:Zero környezetvédelmi programját, amelynek fő célja, hogy az Audi világszerte összes termelési helyszíne már 2025-re mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen1 működjön. A brüsszeli és győri, valamint a Neckarsulm-közeli Böllinger Höfe területén működő üzem már sikerrel hajtotta végre ezt az átállást. A környezetvédelmi program emellett a természeti erőforrások és a vízkészletek hatékony kiaknázásának, valamint a biológiai sokféleség védelmének és megőrzésének szakterületeire is kiterjed. Termelése ökológiailag súlyozott vízfogyasztását2 például 2035-re a mai mennyiség felére tervezi mérsékelni a vállalat. Az Audi México a világ első prémiumgyáraként készít már 2018 óta teljes mértékben szennyvízmentesen autókat, a neckarsulmi termelési helyszínen pedig egy kísérleti projekt keretében alakítottak ki vízkörforgást az üzem és a szomszédos települési szennyvíztisztító között. Ezzel a jövőben több mint 70 százalékkal mérsékelhető a tisztavíz-felhasználás.

Az Audi az eddigieknél is ambiciózusabb fenntarthatósági célokat tűzött ki a 360factory felé vezető útján: a primerenergia-fogyasztás, az erőművi kibocsátások, a szén-dioxid-ekvivalens értékek, a légszennyező anyagok, a helyi vízkockázat, valamint a szennyvíz- és hulladékmennyiség területein a vállalat 2030-ra felével kívánja csökkenteni abszolút környezetterhelését a 2018-as mutatókhoz viszonyítva. Ennek során egyaránt meghatározó tényezők a megújuló forrásokból származó energiák házon belüli előállítása, valamint a mindinkább körkörös – vagyis az erőforrásokat zárt ciklusokban felhasználó – értékteremtési folyamat érdekében alkalmazott, innovatív technológiák.

Kívül-belül vonzó

Az Audi 360factory része továbbá, hogy a vállalat befelé és kifelé, így termelésében is vonzó munkáltató lehessen. Ennek szellemében az Audi jelenleg olyan koncepciókon is dolgozik, amelyekkel még az ütemezésfüggő területeken is rugalmasabbá tehető a munkaidő. Az Audi emellett a munkakörnyezetet és a pihenőhelyiségeket is kényelmesebbé teszi munkatársai számára. Az Audi azonban nem csupán járműgyártói, hanem folyamattechnológia-fejlesztői tevékenységet is folytat. „A legjobb munkáltatóvá kívánunk válni – jelenlegi munkatársaink, illetve minden érdeklődő, tanuló és szakember számára” – húzta alá Walker. „A 360factory felé vezető átalakulásunkhoz a legjobb elmékre van szükségünk, mégpedig a termelés szempontjából olyan szokatlan szakterületeken is, mint például az elektronika és a szoftverfejlesztés.”

Az ingolstadti gyár világszerte a vállalat nagysorozatú termelési helyszínei átalakításának egyfajta „tervrajzaként” szolgál, miközben az Audi első teljes egészében 360factory létesítményévé fejlődik majd. A további helyszíneken lépésről-lépésre zajlik majd a változás. „Még hosszú út áll előttünk” – mondta Walker. „Ám az irány és az oda vezető lépések már egyértelműek."

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...