Megugrotta a lélektani egymilliós határt a TV2 vetélkedője, jó nézettséggel tért vissza az M4 Sportra a Forma-1, ami szokás szerint a fiatalabb célcsoportoknál erősebb közönségarányt produkált, mint a teljes lakosságnál. A 18-49 éveseknél egy RTL-es produkció volt a hét legnézettebb műsora.
A mögöttünk álló 9. héten csak kisebb változások történtek a TV2 és az RTL heti közönségarányában. Ez az utóbbinak rosszabb hír, hiszen azt jelenti, hogy a TV2 továbbra is őrzi a vezető helyét. Még az RTL-nek legjobban fekvő 18-49 és 18-59 éveseknél, főműsoridőben is 2,6-2,6 százalékpont volt a TV2 előnye. Az RTL megnyerte a szombati főműsoridőt, – a kereskedelmi célcsoportnál és teljes lakosságnál is – a hét többi napja viszont a TV2-é volt.
A teljes portfóliókat nézve is minden összevetésben piacvezető a TV2 Csoport. Az RTL Magyarország a 18-49 éveseknél és főműsoridőben tudott a legközelebb férkőzni a TV2 Csoporthoz. Utóbbi 26,4 százalékos, az RTL Magyarország 22,9 százalékos share-t hozott össze, azaz 3,5 százalékpontot tett ki a differencia. Viszont teljes napon és a teljes lakosságnál közel tíz százalék volt a TV2 Csoport előnye.
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 9. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 14,6 | 17,8 | 14 |
RTL | 12 | 11,5 | 11,4 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 9. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,8 | 13,4 | 10,5 |
RTL | 7,1 | 6,7 | 6,6 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,1 | 26,2 | 23,7 |
RTL Magyarország | 18,7 | 16,4 | 18,5 |
AMC Networks | 6,2 | 5,9 | 6,5 |
MTVA | 5,9 | 9,4 | 4,9 |
Paramount Global | 4,6 | 3,8 | 5,7 |
Network4 | 4,4 | 4,8 | 2,8 |
Antenna Entertainment Group | 3,4 | 2,7 | 3,4 |
Warner Bros.Discovery | 2,7 | 3,0 | 2,6 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 16,9% / 16,2% (17,1% / 16,3%)
Tények Plusz – 13,7% / 13,5% (13,9% / 13,6%)
Szerencsekerék – 18,1% / 17,6% (17,4% / 17,4%)
Hazatalálsz – 13,4% / 11,6% (12,6% / 11,3%)
RTL
Híradó – 17,4% / 14,9% (18,1% / 15,8%)
Fókusz – 13,1% / 12,1% (14% / 12,9%)
Drága örökösök – 12,2% / 11,5% (12,5% / 11,7%)
A mi kis falunk – 11,5% / 11% (11,7% / 11,2%)
A napi műsorok terén a helyzet szinte változatlan. A 18-49 éveseknél a Tények, a 18-59 éveseknél az RTL Híradó ért el jobb heti átlagot. A Szerencsekerék továbbra is szárnyal, a Hazatalálsz című sorozat viszont elmarad a TV2 esti átlagától. Mondjuk nem sokkal, de azért a Szerencsekeréknél erősebb felvezetőműsort nem kaphattak volna. A Drága örökösök pont elérte az RTL csatornaátlagát, de ez a TV2 vetélkedőjével szemben kevés volt. A mi kis falunk ismétlése csak kevéssel maradt el heti átlagok terén a Drága örökösöktől, egyes napokon pedig több nézőjük volt, mint a premier sorozatnak.
Szombaton a RTL-en futó Gólkirályság 13,1 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éveseknél, amivel nyerték a sávjukat. Döntően ennek köszönheti a csatorna, hogy behúzták a szombati főműsoridőt. Vasárnap a Cápák között 18,4 százalékos share-t produkált a 18-49 éveseknél, a TV2-n pedig a jóval hosszabb műsoridejű Sztárban sztár 19,6 százalékot hozott.
A 18-49 éveseknél, a 18-59 éveseknél és a teljes lakosságnál más-más műsor végzett a heti toplista élén. A 18-49 éveseknél a 299 ezer nézőt vonzó Cápák között volt a legnézettebb. Nem sokkal maradt el tőlük a Sztárban sztár (298 ezer néző) és a Szerencsekerék hétfői adása (274 ezer néző). A 18-59 éveseknél a Sztárban sztár volt a listavezető a maga 430 ezres nézettségével, majd a Szerencsekerék (414 ezer néző) és a vasárnapi RTL Híradó következett (407 ezer néző).
A teljes lakosságnál olyan történt, amit mostanában ritkán látunk: egy műsor megugrotta az egymilliós nézőszámot. Ez pedig hétfői Szerencsekerék volt. Második helyre a Sztárban sztár (957 ezer néző), harmadikra az RTL Híradó (816 ezer néző) futott be.
Említést érdemel a Forma-1 szezonnyitója is, ami szokás szerint kiugróan magas nézettséget hozott az M4 Sportnak. Sőt, a komplett MTVA legnézettebb tartalmának számított. Tegyük hozzá, szokás szerint, hiszen tavaly is azt láthattuk, hogy az adott heti futamnak bérelt helye van a Top 10-ben. Különösen a 18-49 és a 18-59 éveseknél, ugyanis a verseny hagyományosan jobban teljesít a fiatalabb célcsoportoknál, mint a teljes lakosságnál. Az idénynyitó nagydíj a hét 5. legnézettebb műsora volt a 18-49 éveseknél 225 ezer nézőt vonzott 18,5 százalékos közönségarány mellett. A 18-59 éveseknél 331 ezer nézője és 18,8 százalékos share-je volt a futamnak. Egyébként még a szombati időmérő is a Top 20-ban volt, a 18-49 éveseknél 129 ezer nézővel és 15,8 százalékos közönségaránnyal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZTÁRBAN SZTÁR | TV2 | 430 004 | 19,6 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 414 756 | 19,4 |
HÍRADÓ | RTL | 407 690 | 19,7 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 397 268 | 16,9 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 331 887 | 18,8 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 316 802 | 14,4 |
TÉNYEK | TV2 | 307 710 | 19,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 282 164 | 16,0 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 266 184 | 12,7 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 263 726 | 13,7 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 1 002 079 | 23,7 |
SZTÁRBAN SZTÁR | TV2 | 957 442 | 23,1 |
HÍRADÓ | RTL | 816 350 | 19,7 |
TÉNYEK | TV2 | 797 080 | 23,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 716 701 | 19,0 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 603 007 | 13,0 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 579 711 | 16,1 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 569 617 | 13,2 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 557 813 | 16,2 |
DRAGA ÖRÖKÖSÖK | RTL | 516 228 | 12,4 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 299 620 | 18,4 |
SZTÁRBAN SZTÁR | TV2 | 298 097 | 19,6 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 274 525 | 18,9 |
HÍRADÓ | RTL | 264 156 | 18,6 |
FORMA-1 FUTAM | M4 SPORT | 225 641 | 18,5 |
TÉNYEK | TV2 | 215 506 | 20,6 |
GÓLKIRÁLYSÁG | RTL | 194 035 | 13,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 189 549 | 16,1 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 177 405 | 12,2 |
HAZATALÁLSZ | TV2 | 170 344 | 12,8 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás