- Hirdetés -

Tévézéssel töltik szabadidejüket a magyarok

|

Szabadidejükben a magyarok többnyire tévét néznek vagy zenét hallgatnak, és ezt jellemzően a vendégeik társaságában is folytatják – mutat rá a Samsung reprezentatív felmérése. A szórakoztató elektronikai eszközök közül legtöbben a televíziót használják vendégség alkalmával: a készüléket a vendéglátók több mint fele be szokta kapcsolni az esetek legalább felében, és úgy tűnik, a technológia kínálta lehetőségeknek köszönhetően a házibulik lelke a konyhából lassan a képernyő mellé költözik.

A filmekből ismerős hatalmas házibulikkal lehet, hogy ritkábban találkozunk itthon, de emiatt még nem fog unatkozni az, akit Magyarországon vendégségbe várnak.

Kis társaság, nagy hangulat

A Samsung kutatásából kiderül: inkább a családias, kisebb létszámú vendégségeket részesítik előnyben a magyarok, a legtöbben csak néhány, öt vagy ennél kevesebb vendéget szoktak meghívni otthonukba. Ennél nagyobb társaság a házigazdák csupán 16%-ánál jellemző. A találkozók leginkább elmaradhatatlan része a beszélgetés, a vendéget fogadók közel kétharmada számolt be arról, hogy szinte mindig baráti társalgás vagy mély beszélgetés a találkozó apropója, központi eleme (64% mindig, összesen 85% mindig vagy gyakran). A közös étkezés, ha nem is mindig (32%), de gyakran (31%) előfordul, és az ételek közös elkészítése is népszerű program.

Ugyanakkor, míg az idősebbek (50-65 korosztály) egyedül a beszélgetést említették az átlagosnál nagyobb arányban (91% gyakran, szinte mindig), a fiatalabbak (18-34 korosztály) magasabb arányban választják vendégség során közös programként a társasjátékot (35%), a bulizást (25%), a videójátékozást (19%), az éneklést (17%) vagy a sportprogramok nézését (14%), vagyis úgy tűnik, a régi mondás ellenére a buli lelke már nem feltétlenül a konyhában van.

A zene az kell

Van persze, ami nem változik! Zene nélkül például továbbra is sokaknak elképzelhetetlen a baráti összejövetel, de itt is eltérnek a szokások a fiatalabb és az idősebb korosztály körében. A 18-34 évesek 49%-ánál gyakran szól a zene a vendégség során, az 50-65 évesek körében ez az arány alacsonyabb, mindössze 22%. A társas események során a házigazdák többsége (54%) bekapcsolja vagy bekapcsolva hagyja a televíziót, így az összejövetel apropóját (pl. sportközvetítés- vagy filmnézés) vagy háttérzaját többnyire a tévé adja. A tévékészüléket a vendéglátók 41%-a zenelejátszásra használja, filmet 29%-, sorozatot 22%-ban néznek a társaságok.

A képernyő marad

A sportközvetítések is népszerűek, jelentősebb az eltérés a nemek között: a férfiak 23%-a, a nők 9%-a néz meccset társaságban. Fotókat, képeket a megkérdezettek 20%-a, videókat 18%-a gyakran néz vendégeivel a televízión, koncerteket, zenei közvetítéseket pedig 11%. Mivel a társaságok jellemzően a képernyő köré csoportosulnak, egy magas minőségű szórakozást biztosító készülék új szintre emelheti a vendégség hangulatát. A Samsung Neo QLED televíziók például moziszerű képminőséget kínálnak otthonunkban, mindezt térhatású Dolby Atmos hangzással. Ráadásul a rendkívül vékony, Infinity One kialakításukkal a készülékek belesimulnak a környezetükbe, így több szabad tér marad akár táncmozdulatoknak is!

És ha már tánc: a zenehallgatáshoz a Samsung hangprojektorok nemcsak Bluetooth-os hangszóróként adhatnak alapot egy bulihoz, de a Neo QLED tévékkel összekapcsolva, a Q-Symphony funkciónak köszönhetően még jobb térhatású hangélményt nyújtanak. Pillanatok alatt koncertélmény teremhet akár a nappaliban is a Samsung Sound Tower segítségével, kétirányú hangzással, beépített mélynyomóval, LED fényekkel és a hozzátartozó applikációval könnyen előcsalogatja a feltörekvő DJ jelölteket.

Ha pedig másik szobába vinnénk a házibulit, abban a Samsung The Freestyle lehet a segítségünkre: a hordozható projektorral nincs szükség vetítővászonra, de még fehér falra sem, mert a környezeti tényezőket elemezve a készülék úgy módosítja a vetített képet, hogy a felhasználók szinte bárhol élvezhessék kedvenc tartalmaikat.

A Samsung felmérése nem csak arra mutat rá, hogy ma Magyarországon az egyik leggyakoribb és legszélesebb körben végzett otthoni szabadidős elfoglaltság a tévénézés, filmnézés és a zenehallgatás, amely tevékenységek a vendégségek során is kiemelt szerepet töltenek be. Hanem arra is rávilágít, hogy a felmerülő igényeket akár egy okos tévékészülék is ki tudja elégíteni a naprakész és változatos funkcióknak köszönhetően.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...