- Hirdetés -

Egy év alatt duplájára nőtt a podcastok száma

|

A Whitereport elemzése szerint 681 podcast volt beazonosítható Magyarországon 2022 végén, ami az egy évvel korábbinak a duplája, a 3 leggyakoribb tematika az általános szórakozás, pszichológia és önfejlesztés, illetve a sport. A tanulmány szerint a kínálati oldal már túl van az infexiós ponton a specializált szereplők elkötelezettségének, a kiadók és nagy sales house-ok invesztícióinak köszönhetően.

A Whitereport által készített Podcastpiaci Jelentés apropója, hogy 2022-től egyre több professzionális médiaszereplő invesztál a podcastszegmensbe, és a folyamat továbbra is zajlik. A jelentés szerint a kínálati oldal fejlődése a keresleti oldalnak is lökést adhat, ezért érdemes megnézni, hol tart most, 2023 első negyedévében a podcastpiac: mekkora és hogyan változik a kínálat, kialakult-e az értéklánc, kik foglalnak helyet az asztal körül, mely téren vannak jelen a globális platformok és hogyan versenyeznek a hazai szereplőkkel?

Sokak számára kérdés, hogy csak hype-e a podcastjelenség vagy tényleg lehet benne üzlet? A Whitereport elemzése szerint a kínálati oldal már túl van az infexiós ponton a specializált szereplők elkötelezettségének, a kiadók és nagy sales house-ok invesztícióinak köszönhetően.

A Whitereport-adatgyűjtés szerint 681 podcast volt beazonosítható Magyarországon 2022 végén, ami az egy évvel korábbinak a duplája. A kínálatnövekedés illeszkedik a nemzetközi trendekhez (jelentős fluktuáció mellett). A 3 leggyakoribb tematika a Whitereport adatai szerint: általános szórakozás (például Jóbarátok Magyar hangja, SztárkVÍZ, Márkó és Barna Síkideg), pszichológia és önfejlesztés (például Beszélnünk kell!, GTD podcast, Pszichológiai Szalon), és sport (például Ziccer, Lesen vagyunk, Büntetőkör), de közel 50 tematikacsoportban működik podcast, köztük olyan niche témában is mint a régészet (a tudomány/ismeretterjesztés kategórián belül)

A tematikai sokszínűség révén a hirdetők kontextuális targetálása minőségi tartalomkörnyezettel párosul a podcastkampányok esetében. Ennek megfelelően a médiamixben a podcast szerepe jelenleg az, hogy közepes/kis elérés mellett magas bevonódással és affinitással tudnak a hirdetők közönséget elérni.

A reklámpiaci kínálat kapcsán a jelentés megjegyzi, hogy a főbb hirdetési formák mára már kialakultak. Fontos fejlődési lépés, hogy az egyedi megoldásokon (szponzoráció, natív megoldás, brandpodcast stb.) túl online kampányok szoftveres reklámkiszolgálással és különféle targetálási módszerrel is megvalósíthatók. Ezek részletei megtalálhatók a jelentésben, egyéb gyakorlati információk mellett.

 

Növekvő hirdetői kereslet

Pontos adat nem áll rendelkezésre, de az elmúlt években a kkv-któl a nagyhirdetőkig láthatóan sokféle cég sokféle stratégiával kezdett podcastkommunikációba. A kereslet lassabban nőtt, mivel eleinte az időigényes egyedi megoldások domináltak. A podcastreklám-kiszolgálás fejlődésével azonban egyre inkább terjed a kampányszerű podcastmegjelenések használata.

A Whitereport elemzése szerint ahhoz, hogy a podcastpiac keresleti oldala jelentősen megnövekedjen, több tényezőre lenne szükség. Így például fontos lenne, hogy a médiatervezési-vásárlási folyamatok tovább sztenderdizálódjanak (indikátorok, formátumok, mérés, monitoring). Előtérbe kell kerülniük az egyedi megoldásoktól a business-as-usual módra vásárolható, szoftveresen kiszolgálható kampányok jobban előtérbe kerüljenek.

Szükséges lenne az is, hogy növekedjen a piac transzparenciája, illetve a kínálati oldal edukálja a vevői oldalt, a best practice-ek láthatóbbak legyenek. Fontos az is, hogy a podcast-médiafogyasztás ideális esetben tovább nőjön, nagyobb inventoryt biztosítva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...