- Hirdetés -

Közösségi királyok és királynők

|

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója.

- Évről évre alig változik a hazai facebookos 25-ös lista. Tavalyhoz képest csak három új ember található a top 25-ben (Mardoll, Keszthelyi Vivien, Bea konyhája). Előttük van még növekedési lehetőség?

- Az új toplistások közül ketten az elmúlt időszakban népszerű tévéműsorokban szerepeltek: Mardoll az X-Faktorban énekelt, Gáspár Beát pedig az Ázsia Expresszben láthattuk. Keszthelyi Vivien Formula–3-as kategóriában kezdett el autóversenyezni, így a szélesebb közönség is megismerhette őt. Az aktív tartalomkészítés mellett tovább dobhat a rajongóbázisukon a kereskedelmi televíziós keresztpromóció, vagyis ha országos csatornákon, illetve az egyéb bulvármédiában továbbra is elérhetők lesznek.

- A facebookos listán kevesebb a fiatal. Ez köszönhető annak, hogy a statisztikák szerint idehaza a 25–34, illetve a 35–44 évesek használják leginkább ezt a közösségi felületet?

- Az adatok és a tapasztalatok valóban azt mutatják, hogy a Facebookon sokkal inkább a középkorúak-idősebbek az aktívak, azonban a platform az Instagrammal együtt a közös hirdetési ökoszisztémával továbbra is hatékony eszköz a fiatalabbak megszólítására is.

- Az új követőket nézve tavalyihoz képest jóval kevesebb új rajongót szereztek a top 10-ben szereplők. Ez minek köszönhető? Leszoknak az emberek a Facebookról?

- A közösségi oldal megjelenése óta komoly kérdés a követőszám értéke. Mennyit ér egy rajongó? A platform indulását követő években a rajongóbázis fontosabb volt, hiszen akkor egy-egy poszttal organikusan több lájkolót lehetett elérni, tehát számított, hogy mekkora a bázis. Amikor a Facebook lejjebb csavarta a fizetés nélküli elérést, a rajongók számának jelentősége nem szűnt meg, de a potenciális elérési mutatóból a márkaértéket növelő jellemzővé egyszerűsödött, ami a marketingben szintén fontos, ám más szinten kezeljük. A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre. Kérdés, hogy erre szüksége van-e, és ha igen, milyen áron.

- Korábban előfordult, hogy valaki rajongókat bukott a Facebookon, bár ez az elmúlt egy évben a top 25-öt nézve nem jellemző. Általában mi kell ahhoz, hogy valaki követőket veszítsen ezen a közösségi oldalon?

- A rajongóbázis erodálódásának több oka lehet. Az egyik technikai: a Facebook rendszeresen kiszűri a hamis felhasználókat, így olykor hullámokban tűnnek el tízezrek-százezrek az oldalról. A másik a tartalommal és a celeb személyes márkájával függ össze. Aki épp nem annyira aktív, nincs sokat jelen a „közös bulvártérben”, esetleg a korábban rakétaként felfelé ívelő karrierjéről úgy észlelik a rajongók, hogy megtorpant, a sikeres vagy annak gondolt élet magnetikus hatása csökken, és megindul a rajongók leiratkozása. Ez a folyamat lassú, a leiratkozás nem annyira jellemző, és elsőként a külső héj, a legkevésbé elkötelezettek táborában jellemző az unlike vagy az unfollow gomb használata.

 

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...