- Hirdetés -

Kapcsolatépítés nélkül nincs üzlet

|

- Hirdetés -

A jelenlegi bizonytalan, válságos gazdasági helyzetben minden olyan eszköz szerepe felértékelődik, amely képes extra bevételt hozni a vállalkozásoknak. A tudatos és profi üzleti kapcsolatépítés – más szóval networking – erejét tökéletesen jól mutatja, hogy a vállalkozások saját bevallásuk szerint céges ügyfeleik közel harmadát elveszítenék, ha nem fektetnének megfelelő hangsúlyt kapcsolati tőkéjük gondozására. Beszédes statisztika az is, hogy a személyes üzleti találkozások 40 százaléka sikeres üzletkötést eredményez – hívta fel a figyelmet Avidor András vállalkozásfejlesztési és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője a közelgő Nemzetközi Networking Konferencia apropóján.

A világjárvány és a lezárások kétségtelenül komoly nyomot hagytak kapcsolatépítési szokásainkon, még most is kevesebbet utaznak az emberek és hajlamosabbak írásban vagy az online térben kommunikálni – ez a tendencia pedig többnyire az üzleti életben is érvényesül. Minden létező kutatás és a gyakorlati tapasztalok is azt mutatják ugyanakkor, hogy egy kézfogásnál vagy a kiállított termék mellett elhangzott rövid beszélgetésnél semmi sem építi jobban egy vállalkozást. A networking eseményeken megszólított potenciális ügyfelek 40%-kal nagyobb eséllyel kerülnek valóban az ügyfélkörünkbe, a B2B partnerek 80%-a pedig személyes benyomások alapján hozza meg üzleti döntéseit, de még a hagyományos névjegykártyák hasznát sem szabad lebecsülni, mert az emberek közel háromnegyede ítéli meg a vállalkozást ez alapján. De hogyan lehetünk sikeresek a networking világában?

40 milliárd forintnyi többletbevétel a kapcsolatépítésnek köszönhetően

Bármennyire is megszokottá és hatékonnyá váltak tehát a digitális platformok napjainkra, kiemelten fontos, hogy a vállalkozások időt és energiát áldozzanak a személyes kapcsolatépítésre. Legyen szó szakmai konferenciáról, iparági fórumról vagy éppen kereskedelmi kiállításról, ha félkészülten érkezünk és a termékünk vagy szolgáltatásunk mellett személyes élményt is tudunk nyújtani a potenciális ügyfeleknek, nem nyúlhatunk mellé - magányos farkasként azonban nem mindig egyszerű felismerni a kínálkozó lehetőségeket. A BNI nemzetközi üzleti közösség, szervezet éppen ebből a felismerésből született meg közel 40 évvel ezelőtt az Egyesült Államokban. A mára már közel 80 országot lefedő közösség eredményei pedig magukért beszélnek: a szervezet jelenleg közel 300.000 vállalkozást tömörít a világ minden tájáról, akik tavaly összesen több mint 20,6 milliárd dollár (kb. 7.800 milliárd forint) többletbevételhez segítették egymást.

„Az üzleti közösségek további dimenziót adnak a networking megkérdőjelezhetetlen értékéhez, hiszen olyan cégeket hoznak össze, melyek közös célokban osztoznak: fejleszteni szeretnék vállalkozásukat, új üzletet és ügyfeleket kívánnak szerezni, miközben visszajelzéseket kaphatnak, megoszthatják egymással tapasztalataikat, tanulhatnak és inspirálódhatnak. A magyar BNI-tagok rendszeres találkozókon vehetnek részt, százas nagyságrendben bővíthetik kapcsolati hálójukat, ezáltal számos üzletszerzési lehetőség nyílik meg előttük. Különböző képzéseken és konferenciákon bővíthetik tudásukat, sőt, az egyes szegmensek képviselői külön csoportokban dolgozhatnak össze a jobb eredményekért” – mondja Avidor András, a szervező BNI Magyarország alapítója, vezetője.

2022-re már közel 1.100 magyar vállalkozás rendelkezett BNI tagsággal, akik összesen 40 milliárd forint többletbevételt generáltak egymásnak pusztán a kapcsolati tőke erejével. A szervezet éves szinten közel 2.400 üzleti rendezvényt szervez országszerte.

A nemzetközi piacok felé is van kikövezett út

A megbízható üzleti kapcsolatoknak persze nem csupán az országhatáron belül óriási az értéke, sőt, talán még több kérdéssel és leküzdendő akadállyal szembesülnek azok a vállalkozások, melyek a nemzetközi piacokon szeretnének érvényesülni. „A BNI a világ legnagyobb üzleti közössége, amely a magyar cégek számára is nyitott és lehetőséget kínál az exportpiacra lépésre, vagy a már meglévő export tevékenységük bővítésére. Emellett a közelmúltban elindítottuk nemzetközi BNI csoportunkat is, melynek célja, hogy kimondottan a külföldön élő, és vállalkozó honfitársainkat is bevonjuk közösségünkbe és velük közösen támogassuk tagjaink exportpiaci tevékenységének fejlesztését” – tette hozzá Avidor András.

A BNI Magyarország március 24-én rendezi meg az év legnagyobb hazai üzleti kapcsolatépítő rendezvényét, a 14. Nemzetközi Networking Konferenciát. Az eseményre mintegy 300 magyar vállalkozást várnak a szervezők, akiknek lehetősége lesz üzleti kapcsolatépítő megbeszéléseket folytatni egymással. Illetve értékes előadásokra is sor kerül többek között Pál Feri atya, Dr. Aczél Petra kommunikációkutató és Mark Gibson, a spanyol BNI közösség igazgatójának tolmácsolásában. A konferenciára még nyitott a jelentkezési lehetőség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Bajban a marketingkommunikációs szakma, erre lenne szükség

Iparági összefogást és akcióterv kidolgozását szorgalmazza a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a marketingkommunikációs és reklámszakmai nemzetközi központosító törekvések negatív hatásainak szakmai és pénzügyi ellensúlyozására. A szervezet felkérésére az EY készített egy átfogó elemzést a témában,...

A Telexnél folytatja Dezső András

Május végétől a Telexhez igazol Dezső András újságíró, aki számos sikerkönyv és oknyomozó írás szerzője, kétszer nyerte el a legjobb oknyomozó újságíróknak járó Göbölyös Soma-díjat, kimagasló tényfeltáró munkájáért megkapta a Joseph Pulitzer-emlékdíjat is. Eddig...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Meryl Streep előtt tisztelegnek a cannes-i filmfesztivál megnyitóján

Meryl Streep amerikai színésznő lesz a 77. cannes-i filmfesztivál megnyitó ünnepségének díszvendége, ő fogja megnyitni a május 14. és 25. között zajló seregszemlét, amelyen tiszteletbeli Arany Pálma-díjat kap. „Harmincöt évvel azután, hogy elnyerte a legjobb...

Átszervezés a 4iG-nél

A 4iG Nyrt. új holdingvállalatot alapít 4iG Űr és Technológiai Zrt. néven, amelynek főbb piaci területe lesz az űripar- és műholdfejlesztés, dróngyártás és drónvédelem, valamint a védelmi digitalizáció. Az alapítást követően a társaság az űripari...

Vasárnap rajtol a VV12, számos meglepetést ígérnek

Vasárnap 21:00-kor nagyszabású beköltöző show keretében nyitja meg a Villa kapuját a ValóVilág12 két műsorvezetője, Megyeri Csilla és Puskás Peti. A tét 36 millió forint, de számos csavarra számíthatnak a nézők és a játékosok...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges adással indítja a jövő hetet a Zsákbamacska

Május 6-án este bemutatkozik a Szente Vajk – T. Danny műsorvezető páros a Zsákbamacskában, a fergeteges hangulatról ők, valamint sztárjátékosaik gondoskodnak. Április 27-én, különkiadással indult a TV2 műsorán a Zsákbamacska vadonatúj évada. Az első...

Új műsorvezetők a Reggeli csapatában

Szondi Vanda, az RTL Híradó és a XXI. század című műsorok állandó riportere és Ember Márk, színész csatlakozik a Reggeli gárdájához. Az új műsorvezetők feltűnésére május 6-tól számíthatnak a nézők. Szondi Vanda éppen 10 éve...

Jól kezdte az évet a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. A webáruház levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős...

Rövidfilmversenyt szerveznek diákoknak

Az ENSZ bécsi Információs Szolgálata Rajtunk múlik a jövő címmel diákoknak szóló rövidfilmversenyt hirdetett: olyan alkotásokat várnak, amelyeket az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának cikkei ihlettek. A versenyre minden 10 és 20 éves kor közötti diák...

Négyórás műsorral készül Anyák napjára a Zenebutik

Négyórás, élő kívánságműsor várja a nézőket a Zenebutik csatornán május első vasárnapján. Az édesanyákat köszöntik a csatorna népszerű előadói és slágergyárosai ezen a napon. Május első vasárnapján az édesanyákat köszöntjük országszerte, így ezen a napon...

Don't Miss

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...