- Hirdetés -

A tengerparton vagyunk a legboldogabbak

|

A magyarok 64 százalékát már az utazás tervezése is boldoggá teszi – derül ki a Kiwi.com felméréséből. A régióban vizsgált országokhoz hasonlóan mi is a tengerparton éljük át a legnagyobb boldogságot, de minket sokkal inkább feldob egy végigtombolt koncert, mint egy fine dining élmény.

A boldogság keresése az emberi lét egyik alapvető célja. 10 éve március 20-án ünnepeljük a boldogság nemzetközi napját, és idén ez alkalomból a Kiwi.com, a cseh utazási technológiai vállalat felmérést végzett Magyarországon és a régió országaiban, továbbá megkérdezte követőit is arról, hogy mi tesz minket boldoggá utazás közben. „A Kiwi.com-nál hiszünk abban, hogy az egyik legnagyobb szabadságunk az, hogy megválaszthatjuk, hol akarunk lenni, és szabadon felfedezhetjük a világot. Az utazás egyedülálló élményeket nyújt, amelyek mély boldogságérzetet adhatnak. Szeretnénk, ha az emberek ezt velünk ünnepelnék. Kíváncsiak voltunk arra, hogy követőinknek melyek azok a pillanatok és helyek, amelyeket a boldogsággal társítanak” – mondta Andrew Parker-Blagg, a Kiwi.com márka- és globális kommunikációs alelnöke. Egy magyar válaszadó a Facebook-on kiválóan megragadta az utazás és boldogság kapcsolatát. A válasza a következő volt: „Minden attól a pillanattól kezdve, hogy elhagyod az otthonodat, egészen addig a pillanatig, amíg hazatérsz. Az odaút, az érkezés, minden ott töltött nap”.

Boldogan tervezgető és bakancslistás helyeket kipipáló magyar nők

A Stem/Mark ügynökség által a Kiwi.com számára végzett felmérés megerősíti, hogy a válaszadók jelentős része előre megtervezi az utazását, hogy legyen mit várnia és miről beszélnie. Ez a magyarok 46%-ára igaz. A felmérés szerint a legtöbb embert már a nyaralás megtervezése is boldoggá teszi, ezen a téren kiemelkednek a magyarok (64%), különösen a nők. Hiszen míg átlagosan a régió válaszadóinak 55%-ára igaz ez, addig a magyar nők 73%-a mondhatja el magáról, hogy már attól libabőrös lesz, ha arra gondol, mit fog csinálni a nyaralása vagy miniszabija alatt. De nemcsak ebben emelkednek ki a magyar nők, hanem abban is, hogy ők élvezik a legjobban azt, ha az utazások után újabb és újabb helyeket pipálhatnak ki a bakancslistájukon. Összességében ez a válaszadók 31%-ára igaz, a magyar nők közül pedig minden másodikra.

Mráz Kata, pszichológus, a CGP Europe klinika vezetője az utazás tervezése, megélése kapcsán a következőket osztotta meg: „Minden utazás kimozdít a megszokottból és ennek számtalan jótékony hatása lehet ránk. Már maga az utazás tervezése is új helyzetek, kihívások elé állít bennünket, amelyekkel, ha sikerül megküzdenünk, akkor az növeli az önbizalmunkat. Az utazás nyitottabbá is tesz, hiszen más tájakkal, kultúrákkal ismerkedhetünk meg, és megfigyelhetjük, hogy mások hogyan kezelnek különböző helyzeteket.”

A napos strand tarol, ha a legboldogabb helyre gondolunk, de nálunk élen vannak a nyüzsgő nagyvárosok is

A Kiwi.com közösségi média követői különböző nyüzsgő városokat, például Szingapúrt, Las Vegast, Bostont és Velencét nevezték meg olyan helyekként, ahol meglepően boldogok voltak. A felmérés szerint azonban minden vizsgált országban 70% vagy annál is többen egy napsütötte tengerpartot választottak, ami a legjobban leírja a számukra legboldogabb helyet. A magyarok körében is ez a leginkább vágyott hely: 76%-unk kerül a tökéletes boldogság állapotába amikor napfürdőzhet a tengerparton. A hagyományos, csendes kisvárosok, a havas hegyek vagy virágos dombok és mezők is a boldogság helyszínei, és nálunk a 4. helyen a nyüzsgő nagyvárosok végeztek, ami a régió többi országában jóval hátrébb végzett a boldog helyek listáján. Nem véletlen azonban, hogy az élen a víz, hegyek, dombok, mezők szerepelnek, ha a boldog helyekre gondolunk. Mráz Kata, pszichológus is megerősítette, hogy a természetben eltöltött idővel sokat tehetünk a lelki egészségünkért, hiszen bizonyítottan csökkenti a stressz-szintünket.

Édes semmittevés vagy adrenalin túrák?

A Kiwi.com felmérése szerint az emberek hajlamosak a szabadidős és pihentető tevékenységeket a boldogsággal társítani, ilyenek például a tengerparton való napozás vagy a napfelkelték és naplementék nézése. Nincs ez másképp hazánkban sem. A magyarok körében is tengerparthoz kötődik a legboldogabbnak vélt élmény, pillanat. A nők 76, a férfiak 60%-a jelölte ezt meg, mindkét nemnél ez szerepel az első helyen. De míg a nők körében a második helyen az szerepel, hogy új helyről csodálhatják a naplementét (63%), addig a férfiak túrázás közben is kiemelten boldogok (57%). Szeretünk idegen város nyüzsgő piacán helyi ételeket is kóstolni: a magyar nők 44, a férfiak 35%-a írja le tökéletes pillanatként, amikor egy új ételbe haraphat egy addig ismeretlen piacon. Boldogabbak leszünk attól is, ha egy idegen ország festői útvonalán autózhatunk, és ahogy a Kiwi.com már korábbi kutatásából is kiderült: a magyarok nagyon élvezik, ha egy új város hangulatos kávézójának teraszán ülhetnek és olvashatnak. Messze mi szeretünk a legjobban koncerteken tombolni: míg a régióban minden 5. válaszadó jelölte meg a fesztiválhangulatot boldogságélményként, addig nálunk tízből hárman. A fine dining élménytől viszont mi várjuk legkevésbé a boldogságot: nálunk a válaszadók 13%-a jelölte meg ezt, míg összességében a régióból tízből hárman.

„Az emberek utazásainak okai éppoly változatosak, mint a nálunk foglalt úti célok. Legyen szó új kultúrák, új emberek megismeréséről, vagy egyszerűen csak arról, hogy a szeretteikkel a mindennapi élet zavaró tényezői nélkül kikapcsolódjanak, tudjuk, hogy mindenki a saját verzióját keresi annak, hogy mit jelent számára a boldogság. Ezért dolgozunk minden nap azon, hogy az olcsó utazás mindenki számára nyitott és elérhető legyen” - kommentálta Parker-Blagg a felmérés és a közösségi média válaszok eredményeit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...