- Hirdetés -

Hatmilliárd forint fölött a zenei streaming bevétel

|

A zeneipar nemzetközi szervezete, az IFPI adatai szerint a streamingből jön a teljes globális bevétel 67 százaléka, Magyarországon ez az arány csaknem 80 százalékos. Itthon a zenei streamingből származó bevétel meghaladta a hatmilliárd forintot.

Tavaly a globális hangfelvételipar 9 százalékos növekedéssel 26,2 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el, főként az előfizetéses zenei streamingnek köszönhetően. A hazai hangfelvételipar bevétele 17 százalékkal emelkedett – írja az MTI a MAHASZ közlése alapján. Magyarországon a zenei streamingből származó bevétel elérte a 6,3 milliárd forintot. A vinyl darabszáma stagnál, ám az értéke növekszik, itthon a forgalom közelít a nettó 1 milliárd forinthoz.

A hangfelvételekből származó bevételek tavaly a világ minden régiójában nőttek. Az előfizetéses zenei streaming bevételek 10,3 százalékkal 12,7 milliárd dollárra emelkedtek, miközben 2022 végén mintegy 589 millió zenei előfizetéses felhasználót tartottak számon. A teljes streaming bevétel 11,5 százalékkal nőtt, és elérte a 17,5 milliárd dollárt, ami a teljes globális hangfelvételi bevétel 67 százalékát jelenti.

A növekedés más területeken is megfigyelhető volt: a fizikai formátumok forgalmai 4 százalékkal lettek magasabbak, a nyilvános előadásból származó jogdíjbevételek 8,6 százalékkal nőttek és visszatértek a járvány előtti szintre, az egyedi jogosításból származó (például reklámzenei) bevételek pedig 22,3 százalékkal emelkedtek.

A MAHASZ 2022-es hazai statisztikájának legfontosabb megállapításai közé tartozik, hogy a digitális értékesítés terén a magyarországi hangfelvételipar összesített bevétele 2022-ben 8,1 milliárd forint volt, ami 17 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Egymilliárd forinttal nőtt a zenei streamingből (és így a digitális értékesítésből) származó bevétel, így a teljes hangfelvétel-ipari bevétel csaknem 80 százaléka származik a zenei streamingből.

A magyar zene streaming volumene 40 százalékkal nőtt (1,4 milliárdról 2 milliárd forintra), ez a teljes streambevétel mintegy 32 százaléka. A teljes (hazai és nemzetközi repertoár) streaming növekménye 20 százalék (5,2 milliárdról 6,3 milliárd forintra).

„A hazai hangfelvételiparban az elmúlt évtizedben, főleg 2017 óta meredeken ível felfelé a digitális értékesítésből származó bevétel, amelynek fő mozgatórugója egyértelműen a streaming. A havi előfizetési díjért korlátlan zenehallgatási lehetőséget biztosító szolgáltatásoknak köszönhetően a közönség bárhol, bármikor és bármit meghallgathat. Az online felhasználás jelenleg a hangfelvételipar bevételének már mintegy négyötödét teszi ki, 100 forintból átlagosan 79 ebből származik” - idézte Szűts Lászlót, a MAHASZ elnökét a közlemény.

A fizikai eladások mennyisége mérséklődött, leginkább a CD-értékesítések visszaesése miatt. Az összesített érték azonban növekedett (1,6 milliárdról 1,7 milliárd forintra), főként a vinyl megugrásának köszönhetően. A vinyl darabszáma stagnál, ám az értéke növekszik, a forgalom közelít a nettó egymilliárd forinthoz, ami a teljes bevétel 12 százalékát teszi ki. A nemzetközi/hazai fizikai értékesítés előző évi 60/40 százalékos megoszlása a mennyiséget tekintve fele-felére egyenlítődött ki.

„A különleges megjelenéseket kutató gyűjtők még mindig nagy érdeklődést mutatnak a vinylkiadványok iránt. Vannak, akik a gazdagabb, analóg hangzás varázsát keresik a hanglemezek beszerzésében és lejátszásában. De olyan rajongók is akadnak, elsősorban fiatalok, akik relikviaként tekintenek a vinyllemezekre, és úgy is vásárolnak, hogy nincs is lemezjátszójuk. Mivel főleg magasabb árú, speciális kiadásokról van szó, a zenehallgatáson túl a vásárlással a közönség elismeri az alkotók munkáját, hozzásegíti őket ahhoz, hogy dalokat készítsenek. A vinyl reneszánsza szerepet játszik a zene körforgásában” - tette hozzá Szűts László.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...