Töretlen népszerűségnek örvendenek a hazai nézők körében a televíziós vetélkedők, a csatornák pedig sorra rukkolnak elő az új vagy felújított produkciókkal. Az idén tavasszal két világszerte ismert show-val indulnak versenybe a nézőkért a legnagyobb kereskedelmi adók.
A régi, sokak által kedvelt game show-kkal is érdemes még számolni, a felújítva visszatérő Szerencsekerék például folyamatosan nyeri a nézettségi versenyt. A TV2 indulása óta a legnézettebb vetélkedő a Szerencsekerék 1998. január 4-i adása volt, a Nielsen adatai szerint 2,9 milliós nézőszámmal és 53,8 százalékos nézői részesedéssel a teljes lakosságon belül.
„A műsor sikere minden várakozásunkat felülmúlta, az indulásától kezdve gyűjtötte a nézőit, az idén pedig hétről hétre kimagasló számokat szállít” – mondta el Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. Véleménye szerint a siker titka a nosztalgia, az egy celeb és két civil felállás, de mindenekelőtt a kreatív komponens, hogy sok új elemet találtak ki a játékhoz. Kasza Tibi műsorvezetésével az eredeti formátumot talkshow-vá és olykor komédiává alakították. Bár az adás nemrég véget ért, a nézőknek nem kell sokáig várni a folytatásra, már zajlik a következő epizódok felvételének előkészítése.
A Szerencsekerék mellett egy újabb legendás, nagy múltú műsort hozott vissza a hazai nézőknek a TV2. Fischer Gábor szerint a Zsákbamacska című produkció arra épít, hogy folyton döntenünk kell, hogy sosem vagyunk biztosak semmiben, de mindig többet akarunk, és a kockáztatás olykor elveszi a józan eszünket is. „Emellett azért is lehet sikeres a hazai nézők körében, mert a formátummal lehetőség nyílik létrehozni egy igazi comedy show-t rengeteg helyzet- és jellemkomikummal, és mert Majkát, illetve Pápai Jocit meg lehetett nyerni a műsorvezetésre” – emelte ki.
Az adás célközönségébe azok tartoznak, akik hétköznap esténként könnyű kikapcsolódásra vágynak. Külön érdekesség, hogy Rózsa György is visszatér a képernyőre néhány nosztalgikus adás erejéig, így 25 év utána újra dobálhatja a legendás macskát. A casting során is nagy volt az érdeklődés, bár Fischer Gábor szerint ez általában is igaz a vetélkedőkre. A szereplőválogatás során a legfontosabb az volt, hogy milyen az egyénisége a játékosnak, elég nyitott-e, képes-e, mer-e dönteni és kockáztatni, van-e jó indító sztorija vagy akár csak megjelenése, jelmeze, képes-e pillanatok alatt feloldódni, bohóckodni, extrovertált lenni.
Erősen kezdett a közel 30 év után visszatérő Zsákbamacska, a vetélkedő március 12-i, vasárnap esti különkiadása a Sztárban sztárban a 2023-as év legnézettebb műsora lett mindhárom kiemelt korcsoportban (18–59 évesek, 18–49 évesek, teljes lakosság) a Nielsen és a TV2 adatai alapján.
Világsikert hozó produkciók
Az RTL történetében a legsikeresebb, legnagyobb nézettséget hozó vetélkedőműsor a Legyen Ön is Milliomos! volt, amelyben a legnagyobb nyereményt, a 40 millió forintos fődíjat 2006 márciusában vitték el. A csatorna az idén a Tippelj és vidd el! című, több országban is sikeren futó produkcióval készül ismét meghódítani a nézőket.
„Tippelni, kitalálni, hogy egy tárgynak mi az értéke – ez egy szórakoztató dolog. Naponta megtesszük, néha némán, amikor magunkban próbáljuk kitalálni, hogy például egy autó, ami elment mellettünk, vagy egy ruha, ami előttünk »sétál« egy plázában, mennyibe kerülhet. A magyarok szerintem imádnak tippelni. Épp ezért már nagyon régóta szerettük volna ezt a formátumot behozni Magyarországra, de a hazai médiatörvény miatt sokáig nem lehetett. Kell hozzá ugyanis a termékelhelyezés, ami korábban tilos volt” – mutatott rá Herman Péter Pierre, az RTL dráma- és szórakoztató műsorokért felelős igazgatója, a Tippelj és vidd el! Producere. Az RTL show-iba egy előszűrésen keresztül vezet az út: a csatorna szakemberei a jelentkezők szereplése alapján döntik el, hogy ki alkalmas a képernyőn való játékra.
Kalocsai Magdolna
Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.