- Hirdetés -

Szerencsevadász csatornák

|

Töretlen népszerűségnek örvendenek a hazai nézők körében a televíziós vetélkedők, a csatornák pedig sorra rukkolnak elő az új vagy felújított produkciókkal. Az idén tavasszal két világszerte ismert show-val indulnak versenybe a nézőkért a legnagyobb kereskedelmi adók.

A régi, sokak által kedvelt game show-kkal is érdemes még számolni, a felújítva visszatérő Szerencsekerék például folyamatosan nyeri a nézettségi versenyt. A TV2 indulása óta a legnézettebb vetélkedő a Szerencsekerék 1998. január 4-i adása volt, a Nielsen adatai szerint 2,9 milliós nézőszámmal és 53,8 százalékos nézői részesedéssel a teljes lakosságon belül.

„A műsor sikere minden várakozásunkat felülmúlta, az indulásától kezdve gyűjtötte a nézőit, az idén pedig hétről hétre kimagasló számokat szállít” – mondta el Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója. Véleménye szerint a siker titka a nosztalgia, az egy celeb és két civil felállás, de mindenekelőtt a kreatív komponens, hogy sok új elemet találtak ki a játékhoz. Kasza Tibi műsorvezetésével az eredeti formátumot talkshow-vá és olykor komédiává alakították. Bár az adás nemrég véget ért, a nézőknek nem kell sokáig várni a folytatásra, már zajlik a következő epizódok felvételének előkészítése.

A Szerencsekerék mellett egy újabb legendás, nagy múltú műsort hozott vissza a hazai nézőknek a TV2. Fischer Gábor szerint a Zsákbamacska című produkció arra épít, hogy folyton döntenünk kell, hogy sosem vagyunk biztosak semmiben, de mindig többet akarunk, és a kockáztatás olykor elveszi a józan eszünket is. „Emellett azért is lehet sikeres a hazai nézők körében, mert a formátummal lehetőség nyílik létrehozni egy igazi comedy show-t rengeteg helyzet- és jellemkomikummal, és mert Majkát, illetve Pápai Jocit meg lehetett nyerni a műsorvezetésre” – emelte ki.

Az adás célközönségébe azok tartoznak, akik hétköznap esténként könnyű kikapcsolódásra vágynak. Külön érdekesség, hogy Rózsa György is visszatér a képernyőre néhány nosztalgikus adás erejéig, így 25 év utána újra dobálhatja a legendás macskát. A casting során is nagy volt az érdeklődés, bár Fischer Gábor szerint ez általában is igaz a vetélkedőkre. A szereplőválogatás során a legfontosabb az volt, hogy milyen az egyénisége a játékosnak, elég nyitott-e, képes-e, mer-e dönteni és kockáztatni, van-e jó indító sztorija vagy akár csak megjelenése, jelmeze, képes-e pillanatok alatt feloldódni, bohóckodni, extrovertált lenni.

Erősen kezdett a közel 30 év után visszatérő Zsákbamacska, a vetélkedő március 12-i, vasárnap esti különkiadása a Sztárban sztárban a 2023-as év legnézettebb műsora lett mindhárom kiemelt korcsoportban (18–59 évesek, 18–49 évesek, teljes lakosság) a Nielsen és a TV2 adatai alapján.

Világsikert hozó produkciók

Az RTL történetében a legsikeresebb, legnagyobb nézettséget hozó vetélkedőműsor a Legyen Ön is Milliomos! volt, amelyben a legnagyobb nyereményt, a 40 millió forintos fődíjat 2006 márciusában vitték el. A csatorna az idén a Tippelj és vidd el! című, több országban is sikeren futó produkcióval készül ismét meghódítani a nézőket.

„Tippelni, kitalálni, hogy egy tárgynak mi az értéke – ez egy szórakoztató dolog. Naponta megtesszük, néha némán, amikor magunkban próbáljuk kitalálni, hogy például egy autó, ami elment mellettünk, vagy egy ruha, ami előttünk »sétál« egy plázában, mennyibe kerülhet. A magyarok szerintem imádnak tippelni. Épp ezért már nagyon régóta szerettük volna ezt a formátumot behozni Magyarországra, de a hazai médiatörvény miatt sokáig nem lehetett. Kell hozzá ugyanis a termékelhelyezés, ami korábban tilos volt” – mutatott rá Herman Péter Pierre, az RTL dráma- és szórakoztató műsorokért felelős igazgatója, a Tippelj és vidd el! Producere. Az RTL show-iba egy előszűrésen keresztül vezet az út: a csatorna szakemberei a jelentkezők szereplése alapján döntik el, hogy ki alkalmas a képernyőn való játékra.

 

Kalocsai Magdolna

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami elérhető a Digitalstandon is, ide kattintva.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...