Soha nem látott mértékű útfelújítás indul Magyarországon, az utak mellett a pihenőket is renoválják – derül ki az MKIF (Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt) közleményéből. A cég munkatársai 2023-ban 67 helyszínen dolgoznak majd, a munkálatok várhatóan 2025-ig tartanak.
Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. munkatársai az M3 és az M7-es autópályán kezdik az úgynevezett szintrehozási munkálatokat. 2023-ban összesen 67 helyszínen dolgoznak majd – olvasható az mkif.hu-n.
Munkálatok lesznek az M1-es, az M15-ös, az M3-as, az M30-as, az M35-ös, az M4-es, az M7-es és az M8-as gyorsforgalmi utakon.
Idén 297 km hosszan, 2 millió négyzetméteren cserélik a régi, elöregedett, javításra szoruló burkolatot új aszfaltra, a felső kopó-, és ahol szükséges, az alatta lévő kötőréteget is. Ha indokolt, a mélyebb szerkezeti részeket is javítják. A tervek szerint, csak idén több mint 330 ezer tonna új aszfaltot terítenek le.
A teljes szintrehozás három évig, 2025-ig tart. Országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). 50-60 csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítják. Emellett 30 pihenőt is felújítanak.
Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítása természetesen terelésekkel, forgalomkorlátozásokkal jár. Az egész felújítást húsvét után indítják, az M7-en pedig a vakáció ideje alatt, a főváros és a Balaton között előre tervezett munkálatok nem lesznek.