- Hirdetés -

Erős évre számítanak a turizmusban

|

Jó évet zárt tavaly a turizmus, és egyelőre úgy tűnik, ezt a lendületet 2023-ra is sikerült megőriznie. Az előfoglalások alapján a hazai szállásadók és az utazási irodák is erős évre számíthatnak.

Húsvétra a tavalyinál 17 százalékkal magasabb az előfoglalási szint, a május elsejei és a pünkösdi időpontokat is foglalják már, sőt a nyári előfoglalások is 40 százalékkal nőttek a tavalyi év hasonló időszakához képest – derül ki a Szallas.hu adataiból. Egyes népszerű szállások már most telt házasak az ünnepi időszakra, de bőven vannak még szabad helyek. A Szallas.hu tapasztalatai szerint a korai szállásfoglalókat jellemzően az alacsonyabb ár vonzza, így ilyenkor a nem hoteltípusú szállásokat viszik jobban. A hosszú hétvégéhez közeledve viszont fokozódik a szállodák iránti, különösen a saját wellnessrészleggel ellátottakra irányuló kereslet.

Hasonlóan látja a helyzetet Horváth Péter, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója. Januárban 1,9 millió vendégéjszakát töltöttek Magyarországon az utazók, ami 15 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Februárban a foglalások száma elérte a 2 millió vendégéjszakát, ami 10 százalékkal haladja meg a tavaly februárit. A tavalyi első negyedév 5,9 millió vendégéjszakája után az előrejelzések 6,3 millióval számolnak az idén. A szakember szerint két fontos nyári esemény is nagy hatással lesz az idegenforgalomra. A Veszprém-Balaton 2023 – Európa Kulturális Fővárosa köré szerveződő rendezvénysorozat és az augusztusi atlétikai világbajnokság. A vb-re már most 189 ezer éjszakára kötöttek le foglalást az érdeklődők.

„A külföldi tengerparti nyaralásokra vonatkozó előfoglalási időszak egy újabb szakasza február végével zárult. A foglalások száma közel azonos a 2019 első két hónapjában tapasztaltakkal” – mondta el Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője. A húsvéti időszakra több hazai utazási iroda hirdet és indít európai nagyvárosokba autóbuszos vagy repülőgépes utazással induló csoportos városlátogatásokat, valamint környező és távolabbi országokba – akár a Közel- és Távol-Keletre vagy az amerikai kontinensre – szervezett kulturális körutazásokat. Egyéni és csoportos utazással egyaránt elérhetők egzotikus üdülések is (például Dubajba). A MUISZ adatai alapján komoly kereslet és jelentős foglalásmennyiség jellemző a húsvéti időszakra szervezett külföldi utazásokkal kapcsolatban.

„A hazai utazási irodák által szervezett külföldi tengerparti nyaralások iránti érdeklődést és a foglalások számát figyelembe véve az év első három hónapjának számai nagyon jól alakulnak. A pandémia után tapasztalt jelentős utazási kedv töretlen. Mindez komoly bizakodásra ad okot a nyári szezont illetően is” – mutatott rá Bakó Balázs.

A legnépszerűbb úti cél továbbra is Görögország, Törökország, Horvátország, Egyiptom, Olaszország, Spanyolország és Ciprus. Ismét egyre többen keresnek és foglalnak egyéni és csoportos tengeri hajóutakat. „A pandémia idejének kedvezőtlen tapasztalatai nyomán nőtt azok aránya, akik utazási irodához fordulnak. A szaktudás, a biztonság, a sürgősségi asszisztencia mind erősíti ezt. A téli időszakban főként az egzotikus utazások és a síutak, tavasszal, valamint ősszel a kulturális körutazások és az európai egyéni vagy csoportos városlátogatások, nyáron pedig a tengerparti nyaralások iránt a legnagyobb az igény” – hangsúlyozta Bakó Balázs.

Hazai pihenés

Jelentősen nőtt a kereslet az idén a Danubius Hotels budapesti szállodái iránti a tavalyi év hasonló, ám még „Covid-terhes” időszakához képest. Az árak tekintetében volt egy nagyjából 25-30 százalékos, euróban mért átlagáremelés, amely némileg ellensúlyozza a költségek hihetetlen mértékű növekedését. A tartózkodási időben nem volt jelentősebb változás, a vendégeik átlagosan két és fél napot töltenek a fővárosban.

„Tavaly év végén kiemelt, a 2020 előtti időket jellemző érdeklődés volt megfigyelhető Budapest iránt. Bízunk benne, hogy ez a tendencia folytatódik tavasszal és a nyári időszakban is. A főváros továbbra is a nemzetközi turizmusra épül, az utóbbi években azonban megfigyelhető volt a belföldi vendégek kismértékű növekedése. Az idén 150 éves Budapest attrakciói, a nemzetközi sport- és kulturális események reményeink szerint kellő vonzerőt jelentenek majd a hazai és nemzetközi utazóknak” – mondta el Fabriczki Petra, a Danubius Hotels kommunikációs igazgatója.

A szakember úgy látja, hogy az üzleti és konferenciaturizmus területén még nem állt helyre a piac, bár optimisták, és fejlődésre számítanak ezeken a területeken is. Február végén, a tervezett határidő előtt újranyitották az ország legnagyobb szállodáját, a Danubius Hotel Hungariát, így már teljes kapacitással várják a látogatókat.

„A tavaszi szünetre hagyományosan kiemelt az érdeklődés a családbarát vidéki szállodáinkban. Az all inclusive szolgáltatást nyújtó Danubius Hotel Bükben telt házra számítunk, ezért érdemes időben foglalni, és az extra adóterhek elkerülése érdekében a SZÉP-kártyán lévő összegeket május vége előtt felhasználni. A vidéki szállodáinkban közel telt házzal számolunk a nyár folyamán is, elsősorban a Balatonon. A legtöbb vendégünk belföldi, de érkeznek hozzánk Szlovákiából, Csehországból és Ausztriából is. Tavaly a német turisták elmaradtak, de az idén ismét számítunk rájuk is” – emelte ki.

Április második felében kinyitnak a Danubius Hotels balatonfüredi, csak a szezonban nyitva tartó szállodái, az all inclusive Danubius Hotel Marina és a Danubius Hotel Annabella. Mindkét szálloda nagyon kedvelt a hazai, kiemelten a családos vendégek körében. „Az idén a turizmus erősödésére számítunk mind a szabadidős, mind az üzleti és a konferenciaturizmus tekintetében elsősorban a fővárosban, ahol bőven van még lehetőség fejlődni a korábbi népszerűség eléréséhez” – mutatott rá Fabriczki Petra.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...